• 1
  • 2
2024-07-08, 20:57
Medlem
Hej! Det verkar som att vi i Sverige träffar vänner ytters sällan jämfört med människor i andra länder. Av nyfikenhet, hur ofta träffar ni som är 30+ vänner? Då menar jag utanför jobb eller studier.
Citera
2024-07-08, 21:11
Bannlyst
Aldrig. Skönt att slippa. Gillar att vara ensam.
Citera
2024-07-08, 21:11
Medlem
Dishys avatar
Kvartalsvis.
Citera
2024-07-08, 21:14
Medlem
kl4sseKocks avatar
Kan nog räkna alla gånger på en hand för ett år man har kanske vuxit ifrån varandra
Citera
2024-07-08, 21:18
Medlem
HBTKuks avatar
Ett par-tre gånger per vecka. Äter god mat eller intar några öl.
Citera
2024-07-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Ett par-tre gånger per vecka. Äter god mat eller intar några öl.

Okej! Hur ser ditt liv ut i övrigt? Sysselsättning? Relation? Barn?
Citera
2024-07-08, 21:28
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Hej! Det verkar som att vi i Sverige träffar vänner ytters sällan jämfört med människor i andra länder. Av nyfikenhet, hur ofta träffar ni som är 30+ vänner? Då menar jag utanför jobb eller studier.

Det beror på vad du menar med "träffar".
Fika, hemma eller på stan, ganska ofta.
Grillkväll eller liknande med någon eller ett par vänner, ett antal gånger under sommarhalvåret, mer sällan under vinterditot.
Större sammankomster, sällan, men något oftare med släkten.

Mer sällan nu än innan pandemin.
Det blev ett avbrott där, och en del sociala traditioner dog ut.
Citera
2024-07-08, 21:32
Några gånger i veckan.

Ytterdörren står bokstavligen öppen dygnet runt under sommarhalvåret.
Citera
2024-07-08, 21:39
Medlem
När jag var yngre träffade jag väl vänner minst 1 gång i veckan, oftast fler gånger i veckan. I perioder, varje dag.
Numera, och sedan kanske 15 år tillbaka, så tycker jag endast det är perfekt att slippa ffa män.

Tjejkompisar går ej att ha i längden, men är ju så det får börja, om det är något ömsesidigt intresse mellan mig och någon kvinna som ska kunna utvecklas till annat än vänskap.
Citera
2024-07-08, 21:42
Medlem
Det är inte åldern i sig som avgör hur ofta du träffar vänner, beror snarare på livssituationen.
Under småbarnsåren är det mer sällan. Om vi ska umgås så är det inom min eller partnerns familj.

Innebär inte att jag har slutat bry mig om mina vänner, men upplever att det finns en ömsesidig förståelse att vi befinner oss i samma båt.

När jag väl träffar mina vänner så har vi det riktigt trevligt ihop och om allt klaffar bra så brukar vi åka iväg på weekendresor. En gång om året åker vi iväg och skattar med och åt varandras egenskaper.
Citera
2024-07-08, 22:34
Medlem
I snitt 3-4 ggr/år.
Citera
2024-07-08, 22:35
Medlem
Vartannan dag ungefär. Känns lagom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera