• 1
  • 2
2024-07-08, 16:45
Medlem
dart100s avatar
Varför ligger alla priser tex matpriser kvar på samma höga nivå även om Covid pandemin är slut och bränslepriserna är sänkta ?
Hoppas dom på att vi ska glömma bort att all priserna höjts ?
Dom passade väl på att höja all priser med svepskäl bränslepriser och covid ?

Vad tror ni har jag fel ?
Citera
2024-07-08, 16:51
Medlem
Free12s avatar
Varför ska dom sänka om folk fortsätter köpa oavsett pris?
Citera
2024-07-08, 16:52
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Varför ska dom sänka om folk fortsätter köpa oavsett pris?

Varför ska dom redan stenrika bli ännu rikare ?
Citera
2024-07-08, 16:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
För att dom kan?
Citera
2024-07-08, 16:55
Medlem
dart100s avatar
Citat:

Jag har slutat handla vissa livsmedel och annat åxå på grund av höag priser ..Jag handlar åxå mycket mer på nätet tex Amazon numera på grund av att dom giriga höjt priserna så mig har dom förlorat som kund till en viss del och säkert många andra åxå.
Citera
2024-07-08, 16:55
Medlem
Ofta handlas inköp på termin/kontrakt på några månader ( typ liknande bunden låneränta) och inte "dagspriser"
Citera
2024-07-08, 16:56
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
För att dom kan?
ja absolut men i det långa loppet så förlorar dom på det men deras näsor räcker väl inte så långt så dom tänker bara kortsiktigt.
Senast redigerad av dart100 2024-07-08 kl. 17:01.
Citera
2024-07-08, 17:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag har slutat handla vissa livsmedel och annat åxå på grund av höag priser ..Jag handlar åxå mycket mer på nätet tex Amazon numera på grund av att dom giriga höjt priserna så mig har dom förlorat som kund till en viss del och säkert många andra åxå.

Just vällagrade hårdostar som förr gick att köpa för ca 90-110kr/kg har jag lagt ner då de nu kostar runt 160-180kr/kg.
Vi pratar om vanliga ostar att ha till frukostsmörgåsen.

Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Ofta handlas inköp på termin/kontrakt på några månader ( typ liknande bunden låneränta) och inte "dagspriser"

Tycks bara vara dagspriser när det ska höjas men när det sen ska sänkas igen så är det kvartalspriser eller långa avtal. Inköparna måste vara idioter😂
Citera
2024-07-08, 17:01
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Och Amazon har inte en rik ägare som spelar samma spel som alla mångmiljardärer men på högsta nivån?
Citera
2024-07-08, 17:02
Medlem
joyyys avatar
Varför är plastpåsar fortfarande svindyra?
Citera
2024-07-08, 17:02
Medlem
Free12s avatar
Citat:
ja absolut men i det långa loppet så förlorar dom på det men deras näsor räcker väl inte så långt så dom tänker bara kortsiktigt.
Fast det gör dom ju inte, bara sänka så fort folket tycker det blivit alldeles för dyrt.
Citera
2024-07-08, 17:03
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Varför ligger alla priser tex matpriser kvar på samma höga nivå även om Covid pandemin är slut och bränslepriserna är sänkta ?
Hoppas dom på att vi ska glömma bort att all priserna höjts ?
Dom passade väl på att höja all priser med svepskäl bränslepriser och covid ?

Vad tror ni har jag fel ?
När lantbrukare sådde exempelvis vete var drivmedel och el priserna höga så därför hänger höga priser kvar och många lantbruk som producerade våran mat var tvungna att lägga ner för det var för dyrt och då blir det brist och därmed höga priser.

Det får vi vänja oss med att det blir ännu dyrare mat och annat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in