2024-07-08, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Fast det där är från ukrainska källor.. inte särskilt tillförlitligt! military summery har haft rätt betydligt mer och samma sak med marknaden i Donbas som blev träffad i en liknande händelse.... väst media hade inte ens nämnt något om det då.
Ursäkta men när tog Ukraina över SVT? Reportern hade ett svenskt namn och talade dessutom felfri svenska utan brytning. Har han blivit anställd av Ukrainas informationsministerium tänker du?
Citera
2024-07-08, 22:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Tror mer på en misil som ändrat riktning efter försök till skjuts ner den,
Ryssarna skulle inte vinna ett dugg på att träffa ett barnsjukhus, och det vet dom om

Då undrar man ju varför de sen dag 1 attackerat ukrainsk civilbefolkning
Citera
2024-07-08, 22:04
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Fast det där är från ukrainska källor.. inte särskilt tillförlitligt! military summery har haft rätt betydligt mer och samma sak med marknaden i Donbas som blev träffad i en liknande händelse.... väst media hade inte ens nämnt något om det då.

Otroligt motbjudande att se dina inlägg, ryzzasen terrorbombade i 5 städer men du påstår att det inte hänt??

Det jobbet du har säkerställer omvärldens avsky för er , inser du det?
Citera
2024-07-08, 22:04
Medlem
Citat:
Det är video och bild på hela händelsen, där man också ser missilen och att det är Rysslands senaste och mest avancerade raket. Inget splitter syns heller vilket gör att siktet var på just sjukhuset, ni kommer aldrig någonsin kunna motbevisa annat då det som tur är fångats på film.
Citera
2024-07-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Allt jag sade var att jag känner igen mönster i rapporteringen kring sånt här från just Syrien. Inte att jag konstaterar att det är en false flag. Bara en krypande känsla från min sida.

Ursäktar och försvarar ingenting Ryssland hållt på med i Ukraina sedan 2022. Så sluta stopp ord i munnen på mig nu och visa lite heder för en gångs skull.
Kan du säga rakt ut nu då vilken sida du står i konflikten? Svara med ett av länderna och efter det så kan alla se vem du är.
Citera
2024-07-08, 22:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Allt jag sade var att jag känner igen mönster i rapporteringen kring sånt här från just Syrien. Inte att jag konstaterar att det är en false flag. Bara en krypande känsla från min sida.

Ursäktar och försvarar ingenting Ryssland hållt på med i Ukraina sedan 2022. Så sluta stopp ord i munnen på mig nu och visa lite heder för en gångs skull.

Som sagt, förminskar Rysslands blodtörstiga angrepp på ukrainsk civilbefolkning.

Dina känsloargument klarar vi oss för övrigt utan.
Citera
2024-07-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle000
Därför bör de bli fred för Putin lär ju bomba mera civila om kriget fortsätter.
Precis Ryssland borde sluta bomba och döda civila och avsluta kriget. Men de verkar inte ha lust till det utan vill döda barn istället.
Citera
2024-07-08, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Casicasi
Kan du säga rakt ut nu då vilken sida du står i konflikten? Svara med ett av länderna och efter det så kan alla se vem du är.

Ingens. Det är jag klar och tydlig med. Varför vill du att jag ska välja?
Citera
2024-07-08, 22:08
Medlem
Citat:
Även Dima säger att barnsjukhuset troligen blev träffat pga av patriot systemet.....
Military Summary https://www.youtube.com/watch?v=UVRLI1vVVEQ
Är du efterbliven? Det finns video och bild på missilen som träffar. Ni är så efterblivna att det är ni själva som lagt ut bilder på det i era egna medier och det är ingen annan än er ryssar som har tillgång till denna missilen.
Med andra ord så kan du själv googla Patriot missil och kolla på videon och bilderna så ser du svaret själv.
Det är heller inget splitter vilket gör det helt uppenbart att missiler var tänkt att träffa barnsjukhuset och det blev en träff. Detta är fakta och finns fångat på film och bild. Ryssfitta
Citera
2024-07-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ingens. Det är jag klar och tydlig med. Varför vill du att jag ska välja?
Med det svaret så har du precis visat alla att du är en rysshora som stöttar deras våldtäkter och bombande av barnsjukhus. Over n' out
Citera
2024-07-08, 22:10
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
En långdistansrobot kostar drygt 30 miljoner.
Jag tror inte Ryssland medvetet lägger så mycket pengar på att döda sjuka oskyldiga barn.
Det ger inte bra PR, som trådstarten tydligt visar.
Det tror inte jag heller men som vanligt är folk snabba med att dömma innan det finns bevis på vem dom ligger bakom. Var samma sak i Gaza förra året när sjukhuset al-Ahli bombades så fick Israel skulden i början och även i media. Båda sidor anklade sen varandra och så sker även i det här fallet.
Citera
2024-07-08, 22:11
Medlem
Jenshalls avatar
Ryssarna är helt iskalla hävdar det är Ukrainsk luftförsvar som missat mål och sedan slagit ner i sjukhus. Är inte för en sekund på den ryska sidan i denna konflikt. Tänker på alla barnen. Men såklart tänk om det stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in