2010-10-16, 00:54
Medlem
Ucfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Kollade lite på kriminalvårdens hemsida om Kolmården mm.
Personaltätheten på Hall är en anställd på 0,84 intagen, dvs det är 270 anställda och 227 intagna.
Kolmården, en anställd på 3,75 intagen, dvs 40 anställda och 150 intagna.

att personaltätheten skulle vara 0,84 anställda per intaget kan inte stämma om dom har 270 anställda och 227 intagna.

Om personaltätheten är 0,84 så skulle dom ha 191 anställda om dom nu har 227 antagna.
Om de nu har 270 anställda och 227 intagna så har dom en personaltäthet på 1,125.

Petitesser, jag vet. Men kunde bara inte låta bli
Citera
2010-10-16, 03:58
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article7948934.ab?teaser=true

Någon som har lust att lägga upp?
Citera
2010-10-16, 07:41
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aMondiaa
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article7948934.ab?teaser=true

Någon som har lust att lägga upp?
Citat:
Förre Stureplansprofilen och dörrvakten Fadde Darwich lever numera bakom fängelsemurarna. Han har suttit inlåst sedan den sjunde juli.

I måndags hade han sin första permission.

Klick! följde med honom under dagen.
Muhahaha! Bild på fängelsemurarna: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Anstalten_Kolm%C3%A5rden_2007.jpg

Wow! Han har varit tre månader på vuxenkollo. Vilket hårding. Att Aftonhorans "journalister" ens orkar ta sig igenom en endaste dag utan att hoppa framför tåget är obegripligt.
Citera
2010-10-16, 08:52
Medlem
saagverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ucf
att personaltätheten skulle vara 0,84 anställda per intaget kan inte stämma om dom har 270 anställda och 227 intagna.

Om personaltätheten är 0,84 så skulle dom ha 191 anställda om dom nu har 227 antagna.
Om de nu har 270 anställda och 227 intagna så har dom en personaltäthet på 1,125.

Petitesser, jag vet. Men kunde bara inte låta bli

Fast nu skrev väl rogerk 0,84 intagen per anställd? 270 anställda * 0,84 =226,8 intagna
Citera
2010-10-17, 08:22
Bannlyst
Hårt liv stackarn måste leva nu i finkan. Får han arbeta i tvätteriet nu? Stor vana han komma tänkas ha efter allt tvättande han utförde i sin blogg från tvättstugan hans.
Citera
2010-10-17, 10:20
Medlem
Airwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Och nu väntar vi med spänning på att få veta hur hans senaste pattlisa ser ut!

Jag tillhör den skara idioter som köpte Klick-tidningen för att ha något att läsa på bussen. Senaste pattlisan heter Sophie och är också den som uppdaterar hans facebook

Förresten, rent spontant tycker jag det är lite osmakligt att fångar på permis får åka direkt till en skjutbana och övningsskjuta med pistol. Fadde sitter visserligen inne för skattefiffel, men får t.ex. råndömda fångar åka direkt till en skjutbana och panga?
Citera
2010-10-17, 13:43
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Jag tillhör den skara idioter som köpte Klick-tidningen för att ha något att läsa på bussen. Senaste pattlisan heter Sophie och är också den som uppdaterar hans facebook

Förresten, rent spontant tycker jag det är lite osmakligt att fångar på permis får åka direkt till en skjutbana och övningsskjuta med pistol. Fadde sitter visserligen inne för skattefiffel, men får t.ex. råndömda fångar åka direkt till en skjutbana och panga?

Åh fan...skjutbanan direkt. Där ser man.
Har Fadde specialavtal med någon?

Och någon som har bild på senaste Pattlisan Sophie?
Som dessutom redan börja springa Faddes ärenden med att uppdatera hans facebooksida!

Låt mig gissa.....en storbystad 25-årig blonderad tjej som tränar järnet på något obskyrt gym och vars största dröm är ett utvik i Slitz?
Jobbar som servitris och kan tänka sig att x-tra knäcka som modell?
Citera
2010-10-18, 08:57
Medlem
Men det är ju skönt att han får vila lite innan han flyttar utomlands!
Och vad hände med alla de ideal han listade upp på bloggen, att nu, NU NI, skulle han bli en bättre människa och leva för sin egen och sina barns skull! Han skulle sluta mediahoreriet och satsa på bättre livskvalité och den första permisen han får ringer han snabbt som fan till afonbladet! Vidrige lille man!
Citera
2010-10-19, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Muhahaha! Bild på fängelsemurarna: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Anstalten_Kolm%C3%A5rden_2007.jpg

Wow! Han har varit tre månader på vuxenkollo. Vilket hårding. Att Aftonhorans "journalister" ens orkar ta sig igenom en endaste dag utan att hoppa framför tåget är obegripligt.

Tror inte att det är hans vilja att de skriver så om honom. AF och Expressen har i alla tider kört med vilseledande rubriker och den här artikeln är en typiskt sådan. Tunga fängelseportar osv, sjukt
Citera
2010-10-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattsson
Tror inte att det är hans vilja att de skriver så om honom. AF och Expressen har i alla tider kört med vilseledande rubriker och den här artikeln är en typiskt sådan. Tunga fängelseportar osv, sjukt
Fadde gillar allt som de skriver om honom, bara de skriver om honom. Det kan vara vilken skit som helst, han gillar det för han förstår inte bättre.

Man ska inte heller tro att det är Af och Exp som har kontaktat fadde och vill göra ett reportage utan det är idioten himself som har ringt och sagt "nu ska jag få permis, kom och gör ett reportage".

Sen vill idioten ha betalt också, undrar om han får vad han begär?

Vad tycker ni att han är värd?
Citera
2010-10-19, 21:27
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bearswe
Fadde gillar allt som de skriver om honom, bara de skriver om honom. Det kan vara vilken skit som helst, han gillar det för han förstår inte bättre.

Man ska inte heller tro att det är Af och Exp som har kontaktat fadde och vill göra ett reportage utan det är idioten himself som har ringt och sagt "nu ska jag få permis, kom och gör ett reportage".

Sen vill idioten ha betalt också, undrar om han får vad han begär?

Vad tycker ni att han är värd?

Trådar som den här visar på att han har ett nyhetsvärde. Eller hur?
Citera
2010-10-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Trådar som den här visar på att han har ett nyhetsvärde. Eller hur?
Det stämmer, men han vill nog ha mera uppmärksamhet än en egen tråd på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in