2024-07-06, 14:12
Medlem
Maackans avatar
Kör på!
Åk runt och anmäl intresse bland bönderna.
Det finns säkert behov av arbetskraft att skyffla skit i ladan,skyffla hö dvs fysiska jobb där man inte är rädd att bli sketen eller rädd för att ta i!!
Räkna dock inte med nån vidare lön,men däremot en erfarenhet och koppla av från det digitala liv med social media och all skit vi har numera!

Kanske är större utbud i typ Australien på div farmer med fruktplockning,slå ner staketstolpar mm.

Lycka till!
Citera
2024-07-06, 15:29
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Jag kan tänka mig att jobba och bo på en bondgård, lönen består i att man får bo och äta gratis på gården och få några tusen kronor i månadslön. Jag har ingen utbildning eller erfarenhet av lantbruk/djurhållning men det kan inte vara så svårt att lära sig. Finns det människor som har gjort det i nutid eller är det 100 år gammalt?

En kompis dotter gjorde det på en hästgård. Bodde där, fick mat, samt en 'lön' på ca 13 000 kr rent.
Dock har hon lång erfarenhet av hästar, men grundläggande saker som rykta, släppa ut dom i hagen, mocka, mm, kan väl alla.
Citera
2024-07-10, 09:40
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det är bara att Wwoofa. Finns massor av anslutna bönder i Sverige. Även svenska motsvarigheter till den utländska sidan.

Detta. Fenomenet att bo gratis mot arbetskraft är utbrett världen över genom wwoofa. Om man googlar lite är det inte alltid positivt, som med allt annat ska man inte ha a blåögd och inte ta skit. Om jag var ung och utan familj skulle jag absolut kunna tänka mig detta själv, ett roligt sätt att se världen och lära sig något nytt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in