2024-07-02, 20:49
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Det verkar rimligt att vilja att männen är rika eftersom de annars inte har mycket att komma med.
Låter ju som att männen helt borde skita i att dejta och bli ihop med kvinnor och gå direkt till prostituerade om pengarna spelar sådan roll.
Citera
2024-07-02, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Min väninna dejtar bara män som har en årsinkomst över en miljon om året, äger sin bostad (helst ett hus och givetvis i ett ”bättre område”, gärna med havsutsikt) och är barnlös. Själv ligger hon på mer modesta 600 000 årligen, har ett barn och bor i en mindre bostadsrätt."

1. Har Ann rätt? Är kraven från kvinnor astronomiska och förväntar de sig mer än vad de själva kan erbjuda?
2. Nu är detta en artikel i SvD och hur mycket hennes tänk reflekterar samhället i stort kan man undra, men är förväntningar för höga rent generellt?
3. Människor är ju "indelade" i skilda socioekonomiska grupper, men verkar det som att kvinnor i alla grupper siktar högre?
Den artikeln får legitimitet för att det är en kärring som uttryckt. Annars har "incels" på Flashback sagt det i åratal. Kvinnors krav är orimliga och de själva ingenting förutom sin illaluktande fitta.

Kvinnor kan sänka dem men hatar män för mycket för att göra det. Sen har kvinnors krav ökar enbart för att de redan blivit mätta på massa rättigheter och behöver nån som står ännu högre upp för att vara attraktiv för dem.

Med tanke på förnedringen att tmduga enbart för pengarna så är det nog bättre att köpa sex. Fy fan för att träffa en krävande kärring som använder en för pengarnas skull. Vidriga kvinnor.
Citera
2024-07-02, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Det en kvinna menar med "vill ha en man som öppnar upp sig emotionellt" är att mannen uttrycker sina känslor om henne. Dvs det hon vill höra. Men om mannen öppnar upp sig och uttrycker det hon inte vill höra så är han psykopat, narcissist osv.

Om en man uttrycker sina känslor om nedstämdhet m.m så kommer det att användas emot honom vid nästa ordväxling. Kvinnor är alltså extremt egocentriska. Förhållande med en kvinna är med andra ord helt meningslöst. Vad ska man med en kvinna till om hon inte står vid ens sida utan trycker ner en ännu mer vid livets utmaningar. Såg ett gammalt klipp från Malou där en manlig professor blev mobbad på jobbet där han funderade på självmordstankar. Och vad gör hans fru? Jo, lämnar honom.

Kvinnor kräver ditten och dattan men kan inte ge någonting tillbaka annat än fitta, rövhål och mun som man kan pentrera. Bitter? Japp, erfarenheter gör den till den man är.
Så spot on. Exakt så är det och deras egocentrism har inga gränser.
Citera
2024-07-02, 21:42
Medlem
Sänka ???

Kanske komma med lite mer realistiska idéer om hur en man skall vara/ha

Känns som att annars kommer många kvinnor sitta ensamma i stugorna och fundera på vad som gick fel.
Citera
2024-07-02, 22:40
Medlem
ELler kanske snarare, ändra på kraven.
Jag menar, det finns ju många andra saker som är eller kan vara jävligt viktiga med en mänska som man hoppas/vill vara med.

Skönt att Ann(som jag vanligen inte alls gillar) gav sig in på det området och skrev lite.

T.ex. pengar, förmögenheter, kan skapa rätt mycket stress, och börskrascher och liknande händer ju. Folk drabbas av olyckor och sjukdomar, och kanske pga det inte ser lika heta ut längre.
Citera
2024-07-02, 22:57
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Verkligheten är givetvis att vi får nöja oss med det vi kan få. Det gäller både män och kvinnor. Det är helt meningslöst att moralisera över människors drömmar.
Ann Heberlein kastar sig lite väl tvärt mellan feministiska statements och att köpa manosfär-retorik med hull och hår. Har ibland en känsla att hon inte riktigt har koll på den debatt hon försöker ge sig in i.

Mig veterligen är hon bipolär, vilket troligen förklarar en del.

// CC
Citera
2024-07-02, 23:09
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Fast har Ann många väninnor? Det finns så många olika kvinnor och par. Jag tänker att kaka söker maka.

Jag ser så många olika par runt om i vardagen och det är verkligen högt och lågt. Alla män tjänar inte bra.

Jag tycker Anns väninna gör rätt. Hon tjänar rätt bra och hon får vardagen att gå runt på egen hand. Hon vill nu bara ha en man som sätter guldkant på tillvaron. Hon vill inte fastna i vardagens slit med räkningar och andra problem. Hon vill att han ska tjäna bra. Hon vill ha roligt, kunna köpa kläder, heminredning och resor. Hon är sån och varför ska hon behöva förneka sig själv? För vad?

Hon har allt rätt att ha sina krav men att sedan klaga över bristen på sådana män... Om jag ska generalisera nu är vi män - som grupp - betydligt mer medvetna om vårt värde och vad som krävs av oss för att kunna ge en kvinna värde. Kvinnor - generellt - har en betydligt lägre förståelse för sitt egna värde och vad vi män värdesätter.

De flesta HVM män, som väninnan söker sig till, vill ha en kvinna som både är intellektuell OCH "fysisk" av sig men många kvinnor tror att det räcker med bara det ena. Hon vill ha en man som ger henne guldkant men vad kan hon ge mannen i utbyte? Bara att hon har barn drar ned hennes värde rejält vad gäller seriös "relation", inte pump&dump.

// CC
Citera
2024-07-02, 23:37
Medlem
Om fler skulle ha bättre självinsikt och träffas i verkligheten så skulle en stor del av problemen lösas.

Man måste förstå vart man faktiskt befinner sig i hierarkin. Men det gör inte folk idag. Eller så är de fullt medvetna men ljuger för sig själva.

Jämlikhet verkar enbart vara av intresse för vissa/många kvinnor när det gynnar dem själva. Men när det kommer till saker som att betala sin del av restaurangnotan och att dejta någon på sin nivå etc. Ja då är jämlikhet inte lika eftersträvansvärt längre.
Citera
2024-07-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noprivacyinSweden
ELler kanske snarare, ändra på kraven.
Jag menar, det finns ju många andra saker som är eller kan vara jävligt viktiga med en mänska som man hoppas/vill vara med.

Skönt att Ann(som jag vanligen inte alls gillar) gav sig in på det området och skrev lite.

T.ex. pengar, förmögenheter, kan skapa rätt mycket stress, och börskrascher och liknande händer ju. Folk drabbas av olyckor och sjukdomar, och kanske pga det inte ser lika heta ut längre.
Ja precis t ex att det en bra person , stort hjärta mm 😔
Citera
2024-07-02, 23:48
Medlem
Problemen är delvis tekonologin. När man nu ska välja partner efter profilbild och presentationstext så blir fokus på materiella saker starkare. Det finns så mycket i ett verkligt möte som aldrig kommer fångas av dagens appar. Vem man i verkligheten faller för är inte sällan den man minst anar. Det handlar om personens uppsyn, livsåskådning, leende, skratt, röst, lukt, etc. etc.
Men nu har vi en digitaliserad köttmarknad där de dygder som lyfts fram är jobb, utseende och längd. Mycket mer behövs inte för att man ska få matchningar. De som annars hade kunnat bjuda upp på en sväng om på dansgolvet och charma på sitt sätt faller i skymundan och får aldrig riktigt chansen till något romantiskt liv. Tråkigt, men sant.
Citera
2024-07-03, 00:00
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Fast kvinnor har drömt om den perfekte mannen i alla tider. Det handlar mer om att de idag har möjlighet att leva utan män om de inte hittar den perfekte, eftersom Staten tar hand om dem. Om Ann Heberlein och de andra i maktsfären vill att fler kvinnor ska parbilda med män, måste de nog tyvärr börja ta bort en del av de kvinnostödjande policys de har.
Citera
2024-07-03, 00:35
Medlem
LFCYNWAs avatar
Jag skulle säga att det torde vara bra för gemene man att sänka kraven när det kommer till dejting. Det kluriga är att hitta en bra balans där man själv varken siktar för högt eller lågt. Ett problem är dagens dejtingmarknad där urvalet är stort och det är lätt att sålla bort människor med ett enkelt knapptryck. Redan innan man lärt känna personen ifråga så vet man lön, boendesituation, intressen osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in