Citat:
Ursprungligen postat av
Tissetiss
Fast har Ann många väninnor? Det finns så många olika kvinnor och par. Jag tänker att kaka söker maka.
Jag ser så många olika par runt om i vardagen och det är verkligen högt och lågt. Alla män tjänar inte bra.
Jag tycker Anns väninna gör rätt. Hon tjänar rätt bra och hon får vardagen att gå runt på egen hand. Hon vill nu bara ha en man som sätter guldkant på tillvaron. Hon vill inte fastna i vardagens slit med räkningar och andra problem. Hon vill att han ska tjäna bra. Hon vill ha roligt, kunna köpa kläder, heminredning och resor. Hon är sån och varför ska hon behöva förneka sig själv? För vad?
Hon har allt rätt att ha sina krav men att sedan klaga över bristen på sådana män... Om jag ska generalisera nu är vi män - som grupp - betydligt mer medvetna om vårt värde och vad som krävs av oss för att kunna ge en kvinna värde. Kvinnor - generellt - har en betydligt lägre förståelse för sitt egna värde och vad vi män värdesätter.
De flesta HVM män, som väninnan söker sig till, vill ha en kvinna som både är intellektuell OCH "fysisk" av sig men många kvinnor tror att det räcker med bara det ena. Hon vill ha en man som ger henne guldkant men vad kan hon ge mannen i utbyte? Bara att hon har barn drar ned hennes värde rejält vad gäller seriös "relation", inte pump&dump.
// CC