• 2
  • 3
2024-07-02, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Jag är över 50. Skulle mina jämnåriga veta att jag relativt ofta får inviter från unga kvinnor som är yngre än deras döttrar så skulle de nog reagera negativt.
Obs: Jag nappar aldrig på sådana erbjudanden utan brukar fråga "Hur gammal är din pappa? Lägg på 5-10 år så har du min ålder." sedan ler jag, tackar för komplimangen och ursäktar mig.

Spoiler: Det är bara sex. Skaffa någon du trivs med, någon du kan ha äkta känslor för. Först då blir det intressant att komplettera med bra cerebralt aktiverande sex.
Aldrig jag skulle orka med dramat av en, generell, ung kvinna som ännu inte hittat sig själv i livet. Men jag är gammal och orkar inte med massa skit!

haha, jag har lite liknande, ser väl ok ut och smal och tränad, men jag är gammal och orkar inte med en massa skit
Citera
2024-07-02, 11:05
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Hej, jag har funderat på en sak när det kommer till dejting och vill få lite perspektiv från andra.

Jag har passerat 30-årsåldern och känner att jag har haft en "förlorad ungdom" på grund av min uppväxt.

Mellan 20 och 30 drev jag flera företag som gick i konkurs och ekonomi var urkass, men nu har jag äntligen ett företag som går på autopilot och genererar pengar.

Under alla dessa år har jag haft väldigt få relationer och inte alls så mycket sex som jag skulle önska.

Det känns som att jag har missat de bästa åren. Jag vill också tillägga att jag attraheras av yngre tjejer, typ 22-25 år men även äldre. Hur har dejting varit för er efter 30?

Vill tillägga att jag är vältränad och ser bra ut. Detta är ingen snyfttråd – precis som med allt annat i livet kommer jag att få det jag vill. Men jag tycker det är intressant att höra andras åsikter och erfarenheter kring detta.

Det är lite oklart vad du egentligen vill uppnå. Är det att öka din ”body count”, att ha haft sex med många kvinnor? Eller är du ute efter en ”flickväns” relation som du vill bilda familj med och skaffa barn?

Det är lite olika taktik för de olika målen.

Att öka ”antalet skåror i sängstolpen” är kanske kul i stunden, men det känns tomt efteråt. Mitt råd då är att gå efter 30+ pumor, gärna frånskilda mammor. Då slipper du alla 18-åriga dramaqueens och den huvudvärk de kan skapa. I mörkret utan kläder är de flesta lika.

Är du ute efter att skapa en familj är kanske inte kontaktsidor på nätet för tillfälliga kontakter lämpligt. Gör en kravprofil vad du är ute efter och var du kan hitta dessa kvinnor. Du börjar nu närma dig övre gränsen för att bilda familj. Det är mycket jobbigt under småbarnsåren….

Att hitta bra kvinnor för familjebildning bland tillfälliga sex-kontakter är svårt. De flesta är kanske inte ute efter familj och barn…
Citera
2024-07-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Har svårt att tro att en 18-20 inte känner sig creeped out av en normal 30-åring. Om du är riktigt snygg fine, men tror du har bättre chans som 23-26.

Sen vet jag inte hur mycket porrskadade ungdomarna är, men lär finns en o annan som vill åt "daddies"

Förmedlar bara min egen erfarenhet vilket är att även tjejer 18-20 gick lättare för mig som 30+ än när jag var 25. Det finns ingen ålderkategori som inte gick lättare för mig personligen som man över 30 jämfört med när jag var 25. Detta beror självklart inte enbart på åldern i sig. Du måste förvalta tiden för att faktiskt också bli bättre under dessa år. Du satsar på dig själv och tar hand om både din kropp, knopp och karriär så blir det oerhört stor skillnad. Jag gjorde detta för att må bättre själv, att det sen gick lättare med kvinnor också var enbart något som kom på köpet. Gör man det enbart för att få kvinnor tror jag inte det kommer fungera lika bra.
Citera
2024-07-08, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Hej, jag har funderat på en sak när det kommer till dejting och vill få lite perspektiv från andra.

Jag har passerat 30-årsåldern och känner att jag har haft en "förlorad ungdom" på grund av min uppväxt.

Mellan 20 och 30 drev jag flera företag som gick i konkurs och ekonomi var urkass, men nu har jag äntligen ett företag som går på autopilot och genererar pengar.

Under alla dessa år har jag haft väldigt få relationer och inte alls så mycket sex som jag skulle önska.

Det känns som att jag har missat de bästa åren. Jag vill också tillägga att jag attraheras av yngre tjejer, typ 22-25 år men även äldre. Hur har dejting varit för er efter 30?

Vill tillägga att jag är vältränad och ser bra ut. Detta är ingen snyfttråd – precis som med allt annat i livet kommer jag att få det jag vill. Men jag tycker det är intressant att höra andras åsikter och erfarenheter kring detta.
Tycker det är lite löjligt att dejta när man är över 30. Man är för gammal för sådant.
Citera
2024-07-09, 01:12
Väldigt individuellt så klart. Jag blev mindre intresserad av att dejta och ligga runt efter 30.. lugn och ro prioriteras och när hade män lugn och ro som beblandade sig med kjoltyg senaste?

Vist finns det undantag där det flyter bra som kan ge hopp för andra men personligen så.. nä. Jag sitter hellre här under min kork-ek och luktar på blommorna
Citera
2024-07-09, 01:25
Medlem
Har aldrig legat så kan nog bara bli bättre för mig nu efter 30 😊
Citera
2024-07-09, 01:40
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Instämmer utifrån personlig erfarenhet att dejtinglivet blir tusen gånger lättar för män när man fyllt 30 år. Kvinnor dominerar och väljer på dejtingmarknaden fram tills man fyllt 30, men därefter går kvinnornas bäst före-datum ut p.g.a. de ökade komplikationerna med att få barn, samt att de har lägre löner än männen. Även om jag förstår hur du menar och känner skulle jag säga att det i längden är bland det smartaste man kan göra att lägga sina år mellan 20 och 30 på att bli framgångsrik karriärist, för att därefter kunna knulla kvinnor åt höger och vänster.
Citera
2024-07-09, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Allt var mycket enklare efter 30 helt ärligt. Även förmågan att få yngre tjejer runt 18-20 är lättare som 30 plussare än vad det var när man var 18-20 själv. För en man skulle jag säga att du är i dina optimala år så bara dejta på ordentligt och ta igen det du känner att du missat! Allt detta förutsatt att du tagit hand om dig själv väldigt bra och har god ekonomi, annars är det nog ren pest men det har jag ingen erfarenhet av.

22-25 kommer verkligen inte vara några problem. Bara tuta och köra!
Håller med om detta! Många 18-20 åring gillar äldre killar runt 30 års åldern så att det är bara att köra på
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in