2024-07-01, 18:45
Medlem
Ålder:
18,5

Vikt:
70-73kg

Längd:
181 cm

Uppskattad BF%:
6-8%

Medicinska problem:
Lindrig gynekomasti sedan 13 års ålder
Har Adhd/Ast, tar lisdexamfetamin och sertralin för ångest/depression

Styrkestats:
Bänkpress: 90 kg
Knäböj: 135 kg
Marklyft: 180 kg

Nuvarande kostupplägg:
3500-5000 kcal dagligen.
450g kolhydrater, 150-240g protein, 90-130g fett
(Dirty bulk)

Träningserfarenhet:
Tränat PPL 6 dagar i veckan i 7 månader. Vägde 50kg när jag började

Tidigare kurer:
Ingen tidigare erfarenhet

Eget förslag till kur:
Förslag 1:
Testosteron E: 250-500mg(?) e7D i 20v
Arimidex (Anastrozol): 1 mg i samband med testoinjektion
Proviron 25 mg dagligen
Nolvadex (Tamoxifen):
Vecka 1-2: 40 mg dagligen
Vecka 3-4: 20 mg dagligen

Förslag 2: Primobolan 200-300mg(?) e3.5D i 12v
Nolvadex (Tamoxifen):
Vecka 1-2: 40 mg dagligen
Vecka 3-4: 20 mg dagligen

Mål med kuren:
Ökad muskelmassa och styrka
Förbättrad kroppskomposition och mental hälsa

Finns det något jag borde tänka på eller justera i min plan?

Uppskattar all kritik
Tack på förhand för all hjälp och råd!
Citera
2024-07-01, 19:38
Medlem
Tjena, du bör inte kura.

Du skriver att du lider utav ångest och depression. Steroider kommer inte hjälpa dig med det, tvärtom.
Du la även till att ditt mål med kuren är att nå en förbättrad kroppskomposition och mental hälsa.. du kommer tappa nästan allt när du hoppar av min vän, så då är du tillbaka på ruta ett, vad gör du då? jo, då blir det en ny kur, och en ny kur.. sedan är det igång.

Sedan lägger du till att du äter mellan 3500-5000 kalorier per dag. Jag tror inte du själv förstår vilken skillnad det är att ligga mellan 3500 och 5000. Om du ska kura så ska du äta rätt också, du vill inte bli en vattning jävla tjockis. Räkna ut hur mycket överskott du behöver och skippa att äta pizza och mcdonalds varje dag som din dirty bulk, för du kommer bara bli fet.

Jag antar att du bor hemma och inte har världens bästa ekonomi heller, men rött kött, kyckling, pasta och fisk är det jag rekommenderar att du äter som vardagsmat.

Jag var i din ålder när jag började trycka och jag vill inte säga att jag ångrar det men det var definitivt mer komplicerat än vad jag trodde. Om du inte sköter kost och träning exemplariskt kommer du tappa allt efter du hoppar av. Jag tappade omkring 5kg, inte mer. Det var därför jag gjorde allt i min makt för att behålla det mesta vilket jag gjorde. Har du inte pannben att se allt du byggt upp sakta försvinna så bör du träna rent i några år till och läs på mer.

Mvh
Z
Citera
2024-07-01, 19:48
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Dirty bulk? Kom igen, du väger 70kg.

Du har noll koll på alla fronter och förstör verkligen allt för dig själv om du börjar nu.
Citera
2024-07-01, 20:30
Medlem
Varför????

Du väger 70 kg och är faktiskt ganska stark för din vikt måste jag säga.
Kämpa på några år till på samma sätt så kommer du få fantastiska resultat.

Steroider är INTE lösningen på mentala problem.
Snarare tvärtom, du behöver vara mentalt stabil för att kunna se skillnaden på din kropp och dig själv.
För att kunna hantera vad som sker då du hoppar av steroiderna.

Din kropp är INTE vad som identifierar dig som person.
Citera
2024-07-02, 04:15
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Tjena, du bör inte kura.

Du skriver att du lider utav ångest och depression. Steroider kommer inte hjälpa dig med det, tvärtom.
Du la även till att ditt mål med kuren är att nå en förbättrad kroppskomposition och mental hälsa.. du kommer tappa nästan allt när du hoppar av min vän, så då är du tillbaka på ruta ett, vad gör du då? jo, då blir det en ny kur, och en ny kur.. sedan är det igång.

Sedan lägger du till att du äter mellan 3500-5000 kalorier per dag. Jag tror inte du själv förstår vilken skillnad det är att ligga mellan 3500 och 5000. Om du ska kura så ska du äta rätt också, du vill inte bli en vattning jävla tjockis. Räkna ut hur mycket överskott du behöver och skippa att äta pizza och mcdonalds varje dag som din dirty bulk, för du kommer bara bli fet.

Jag antar att du bor hemma och inte har världens bästa ekonomi heller, men rött kött, kyckling, pasta och fisk är det jag rekommenderar att du äter som vardagsmat.

Jag var i din ålder när jag började trycka och jag vill inte säga att jag ångrar det men det var definitivt mer komplicerat än vad jag trodde. Om du inte sköter kost och träning exemplariskt kommer du tappa allt efter du hoppar av. Jag tappade omkring 5kg, inte mer. Det var därför jag gjorde allt i min makt för att behålla det mesta vilket jag gjorde. Har du inte pannben att se allt du byggt upp sakta försvinna så bör du träna rent i några år till och läs på mer.

Mvh
Z

Du har rätt i det du skriver. Men en grej är du ute och cyklar med. Att det inte kan hjälpa mot depression etc..

Ot: kör 20v! Vilket upplägg är upp till dig..
Citera
2024-07-02, 04:44
Medlem
Har du så lågt kroppsfett som 6-8%, det är ju tävlingsnivå så jag tvivlar faktiskt på det men det är inte så viktigt iofs.

Du är väldigt stark för din ålder och vikt tycker jag.

Skit i ditt upplägg, kör på i minst 5 år till och se vart det kan ta dig till att börja med.
Citera
2024-07-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckwindows
Du har rätt i det du skriver. Men en grej är du ute och cyklar med. Att det inte kan hjälpa mot depression etc..

Ot: kör 20v! Vilket upplägg är upp till dig..
Beskriv gärna hur steroider hjälper mot depression i en långsiktig term.
Citera
2024-07-02, 23:17
Medlem
Fuckwindowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Beskriv gärna hur steroider hjälper mot depression i en långsiktig term.

Absolut. När jag prova så fick jag stort ökat välmående i samband med att jag tog det regelbundet etc (2x130-140).

Finns lite dyrare sorter (dubbelt) iaf om du vill betala 4-500 extra. Men du kommer inte få en extra effekt 😅 Men välmående/du känner dig yngre/hjälpte mig med en del andra grejer, som jag fick bort permanent.
Citera
2024-07-05, 11:51
Medlem
Hej allihop,

Jag förstår att ni har rätt i mycket av det ni säger, särskilt när det gäller de mentala och fysiska riskerna med steroider, särskilt i min ålder och med min bakgrund av ångest och depression. Jag inser nu att steroider inte är en lösning på mina mentala problem och att de faktiskt kan förvärra dem.

Jag tar till mig era råd om att fortsätta träna naturligt ett tag till. Jag är villig att sätta in det hårda arbetet och se hur långt jag kan komma utan steroider. Jag har insett att det finns mycket att vinna på att bygga en solid bas genom naturlig träning och rätt kost.

Jag ska också prata med min läkare och fråga om blodprov på hormonnivåer för att få en bättre bild av min nuvarande hälsostatus.

Tack för all hjälp och de kloka råden. Jag kommer att ta dem till hjärtat och noga överväga min plan innan jag fattar några slutgiltiga beslut.
Citera
2024-07-15, 16:15
Medlem
Winny123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogri
Hej allihop,

Jag förstår att ni har rätt i mycket av det ni säger, särskilt när det gäller de mentala och fysiska riskerna med steroider, särskilt i min ålder och med min bakgrund av ångest och depression. Jag inser nu att steroider inte är en lösning på mina mentala problem och att de faktiskt kan förvärra dem.

Jag tar till mig era råd om att fortsätta träna naturligt ett tag till. Jag är villig att sätta in det hårda arbetet och se hur långt jag kan komma utan steroider. Jag har insett att det finns mycket att vinna på att bygga en solid bas genom naturlig träning och rätt kost.

Jag ska också prata med min läkare och fråga om blodprov på hormonnivåer för att få en bättre bild av min nuvarande hälsostatus.

Tack för all hjälp och de kloka råden. Jag kommer att ta dem till hjärtat och noga överväga min plan innan jag fattar några slutgiltiga beslut.

Mycket klokt och moget att lyssna på andra.
Om du vill kan du ju kolla in mina gamla trådar från 2016 så kan du läsa om en 25 åring som inte var redo varken mentalt eller fysiskt 😅 jag lyssnade inte på folket här inne och fick lära mig den hårda vägen😅

Ångest och depression har jag också lidit av. Fick mängder med olika mediciner av ofantligt många läkare. Min räddning var tro det eller ej microdosering av svamp. Köpt på lapplisas.

Lycka till med allt och ta hand om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in