2024-06-30, 15:54
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Är det en bra bil?

Hur gör jag om jag ska köp en ny sådan? Kan man pruta eller hitta non bra dela? Vilken trimodell och motor hade ni valt?

/förstagångsköpare
Citera
2024-07-14, 15:43
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Är det en bra bil?

Hur gör jag om jag ska köp en ny sådan? Kan man pruta eller hitta non bra dela? Vilken trimodell och motor hade ni valt?

/förstagångsköpare

Gå till olika återförsäljare och fråga om de kan göra något åt priset, sedan är det bara att jämföra. Jag köpte en Corolla från 2020 med 2,0l motorn och Executive paketet och jag är helnöjd. Ljudnivån är inte den bästa i hastigheter över 100km/h. Däremot har den all utrustning, interiören är riktigt bra, bränslesnål, låg skatt, billig försäkring och service samt 10 års garanti.
Citera
2024-07-15, 06:42
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Gå till olika återförsäljare och fråga om de kan göra något åt priset, sedan är det bara att jämföra. Jag köpte en Corolla från 2020 med 2,0l motorn och Executive paketet och jag är helnöjd. Ljudnivån är inte den bästa i hastigheter över 100km/h. Däremot har den all utrustning, interiören är riktigt bra, bränslesnål, låg skatt, billig försäkring och service samt 10 års garanti.

Tack!
Citera
2024-07-16, 11:05
Medlem
Är en jättebra bil med bra kvalitet. Tyvärr så är däckljudet i kupén högt så det är väl den sämsta med den.
Citera
2024-07-16, 12:42
Medlem
66ccskyhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Är det en bra bil?

/förstagångsköpare

högt vägljud. provkör bilen en längre sträcka på motorväg så du får en uppfattning. i princip noll ljudisolering i toyota stil. speciellt om det är en "GR sport" utrustad med 18 / 19 tums fälgar och lågprofildäck. ingen skillnad i ljudisolering med olika utrustningsnivå
vill man ha en tyst bil får man köpa en lexus antar jag

finns som 1,8 eller 2,0 hybrid. 2,0 är dyrare (tillval), piggare och kan upplevas tystare då man behöver varva mindre för samma acceleration.

vill du ha en bra deal så köper du en demobil / bil som varit hyrbil hos återförsäljare, dessa bilar har ofta gått under 500 mil och har bra utrustning. och kan hämtas ut omgående. ska man beställa en helt ny får man vänta ett år på leverans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in