2024-07-16, 07:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Tillåt mig tvivla men jag vet inte, som sagt inte utan att socialen märker att det är något,

Citat:
man kan inte ta hand om en unge hur som helst, det skulle va ett sanslöst trauma för hela familjen,
Jo det är precis vad de kan om du inte fattat det. De kan ta dina barn också. Allt de behöver göra är att fabulera ihop en tillräckligt hemsk historia i sin utredning så får de nästan alltid rätt att göra så i domstol

Citat:
och socialen skulle åkt så åt helvete med ett sådant felaktigt beslut, det händer inte i en normal familj, då är det något, skitigt i hemmet, knastiga föräldrar, skitiga ungar som gör vad de vill, missbruk och tusen andra saker, men som sagt inte i en vanlig Svensson familj för att någon dåre ringer och vill jävlas

Nej det gör ju inte det och det är därför de fortsätter att agera godtyckligt år ut och år in vid tvångsomhändertaganden. Det här vet vet många och därför använder folk orosanmälningar som vapen.

Tjänstemannaansvar saknas och det är i princip omöjligt för socialsekreterare som omhändertar barn på felaktiga grunder att fällas för det i domstol.
Citera
2024-07-16, 07:49
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo det är precis vad de kan om du inte fattat det. De kan ta dina barn också. Allt de behöver göra är att fabulera ihop en tillräckligt hemsk historia i sin utredning så får de nästan alltid rätt att göra så i domstol

Nej det gör ju inte det och det är därför de fortsätter att agera godtyckligt år ut och år in vid tvångsomhändertaganden. Det här vet vet många och därför använder folk orosanmälningar som vapen.

Tjänstemannaansvar saknas och det är i princip omöjligt för socialsekreterare som omhändertar barn på felaktiga grunder att fällas för det i domstol.
Tur man har vuxna ungar då om det nu är så jävligt som du säger
Citera
2024-07-16, 07:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Personangrepp direkt. Dina utredningar är säkert mycket proffsiga.

100% socialsekreterare. "Det finns SÄKERT anledningar till xxxxx". Totalt livsfarliga människor som borde sitta inspärrade på hinseberg.
Citera
2024-07-16, 07:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tur man har vuxna ungar då om det nu är så jävligt som du säger

De kan ta även vuxna ungar. Upp till 21 år har jag för mig.
Citera
2024-07-16, 07:52
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De kan ta även vuxna ungar. Upp till 21 år har jag för mig.
Min yngsta är 35
Citera
2024-07-16, 07:55
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Tillåt mig tvivla men jag vet inte, som sagt inte utan att socialen märker att det är något, man kan inte ta hand om en unge hur som helst, det skulle va ett sanslöst trauma för hela familjen, och socialen skulle åkt så åt helvete med ett sådant felaktigt beslut, det händer inte i en normal familj, då är det något, skitigt i hemmet, knastiga föräldrar, skitiga ungar som gör vad de vill, missbruk och tusen andra saker, men som sagt inte i en vanlig Svensson familj för att någon dåre ringer och vill jävlas
Tyvärr händer det.
En bekant förföljdes bokstavligen av en handläggare, så pass att dom flyttade till en annan kommun.
Socialhandläggaren flyttade efter, och eftersom hon redan kände till "fallet", så fick hon fortsätta.
Citera
2024-07-16, 07:57
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Tyvärr händer det.
En bekant förföljdes bokstavligen av en handläggare, så pass att dom flyttade till en annan kommun.
Socialhandläggaren flyttade efter, och eftersom hon redan kände till "fallet", så fick hon fortsätta.
Verkar ju helt sinnesrubbat om det får gå till på det sättet, det är säkert många som inte skulle ha ungar men om oskyldiga kan drabbas på sådant sätt är det ju helt sanslöst
Citera
2024-07-16, 07:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Verkar ju helt sinnesrubbat om det får gå till på det sättet, det är säkert många som inte skulle ha ungar men om oskyldiga kan drabbas på sådant sätt är det ju helt sanslöst

Det är helt sinnesrubbat men svenska folket är nu förda bakom ljuset av politikerna och all fullständigt korrekt kritik mot socialtjänsten är "desinformation"
Citera
2024-07-16, 11:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det går absolut till så. Och som förälder kan man på sin höjd få en ursäkt när det blir fel. Ingen tjänsteman eller politiker kan i princip hållas ansvarig. Det är därför de utvecklat ett parallellt rättvisesystem på soc där de kan operera utanför lagbokens ramar och står över alla domstolars beslut.

Varför skulle folk annars använda orosanmälningar mot varandra som vapen? Skulle ju vara ganska meningslöst.

https://www.dn.se/sverige/malmobarn-...ber-om-ursakt/
Citera
2024-07-16, 12:34
Medlem
isgetens avatar
Detta fenomen återfinns oftast bland ytterkanterna av samhällsklasserna eventuellt har dom (även) klippkort på psyket. Går du in på ett psykiatrisk inrättning brukar det vara fullt naturligt att framförallt tjejer har minst en anmälan mot någon. Oftast uppemot 4-5st parallellt. Dom är även pigga på ringa snuten för att tipsa om något banalt.

Jag har även sett liknande beteende hos övre samhällsklassen. Där är det framförallt polisanmälningar som gäller. Typ en "vän" som råkar göra något av olyckshändelse. Rispar bilen, då är det lätt hänt att även en polisanmälan skickas in i farten.
Citera
2024-07-16, 12:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Berraaaaa
jag jobbar inom socialtjänsten och nej det är inte så det fungerar. Det är -du- som är dum i huvudet. Finns säkert god anledning till varför dina ungar blir orosanmälda.

Sättet du pratar avvisar TS på är faktiskt just det TS pratar om. Folk som tror sig veta bättre än andra.

Citat:
Det är -du- som är dum i huvudet.
Inom icke-soc-kretsar kallas det confession by projection.
Citera
2024-07-16, 12:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Detta fenomen återfinns oftast bland ytterkanterna av samhällsklasserna eventuellt har dom (även) klippkort på psyket. Går du in på ett psykiatrisk inrättning brukar det vara fullt naturligt att framförallt tjejer har minst en anmälan mot någon. Oftast uppemot 4-5st parallellt. Dom är även pigga på ringa snuten för att tipsa om något banalt.

Jag har även sett liknande beteende hos övre samhällsklassen. Där är det framförallt polisanmälningar som gäller. Typ en "vän" som råkar göra något av olyckshändelse. Rispar bilen, då är det lätt hänt att även en polisanmälan skickas in i farten.

Nej det används av helt vanliga människor i exempelvis infekterade vårdnadstvister. Alla kan hamna där rent hypotetisk. Det här är vanligare än folk verkar tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in