• 5
  • 6
2024-07-16, 12:54
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det används av helt vanliga människor i exempelvis infekterade vårdnadstvister. Alla kan hamna där rent hypotetisk. Det här är vanligare än folk verkar tro.

Ja det är klart det kan användas av personer utanför dessa grupperingar vid konflikter och bråk. Har själv fått ett par orosanmälningar när en kvinna blev "kränkt". Fast soc brukar fort kunna se ett mönster så anmälningar utöver den första åker rakt ner i soptunnan när det är uppenbart vad det handlar om.

Dock är det som så att dom samhällsklasserna jag tog upp är konflikter och fiender deras signum. Så att dom har soc och polis inlagda i telefonboken med snabbnummer är rätt naturligt.

Att förstöra för andra är något som ligger dom varmt om hjärtat.
Citera
2024-07-17, 09:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Ja det är klart det kan användas av personer utanför dessa grupperingar vid konflikter och bråk. Har själv fått ett par orosanmälningar när en kvinna blev "kränkt". Fast soc brukar fort kunna se ett mönster så anmälningar utöver den första åker rakt ner i soptunnan när det är uppenbart vad det handlar om.

Dock är det som så att dom samhällsklasserna jag tog upp är konflikter och fiender deras signum. Så att dom har soc och polis inlagda i telefonboken med snabbnummer är rätt naturligt.

Att förstöra för andra är något som ligger dom varmt om hjärtat.

att orosanmäla som vapen förekommer nog i alla samhällsklasser där det finns infekterade konflikter.

Att använda barn som slagträ har sannolikt inte med någon särskild samhällsklass att göra.
Citera
2024-07-18, 11:44
Medlem
Citat:
Att använda barn som slagträ har sannolikt inte med någon särskild samhällsklass att göra.

Varför skulle en företeelse (eller någonting överhuvudtaget) vara jämt fördelat av naturen ?
Klart att det är skillnader, sedan är givetvis samhällsklass inte okorrelerat med t ex en sak
som etnicitet så vem som är höns och vem som är ägg är heller inte givet. Ägghuvud kan
man dock skåda ibland i diskussioner av olika slag.
Citera
2024-07-27, 22:48
Citat:
Vad vet du om det? Orosanmälningar kan missbrukas och det görs på daglig basis om du inte visste det. Det har absolut ingenting med föräldraskap at göra.

Märklig och verklighetsfrånvänd åsikt.

Vist missbrukas det, men är man en lämplig förälder/föräldrar så händer inget efter det och man har heller inget att oroa sig för.. vilket säger en hel del om din oro och din skeva verklighet
Citera
2024-07-27, 23:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Vist missbrukas det, men är man en lämplig förälder/föräldrar så händer inget efter det och man har heller inget att oroa sig för.. vilket säger en hel del om din oro och din skeva verklighet
.
Ok så om en socialsekreterare fått för sig något helt felaktigt om dig som "lämplig förälder" pga exempelvis manipulation, hur ska du kunna ha en rimlig chans att försvara dig?
Citera
2024-07-28, 00:19
Citat:
.
Ok så om en socialsekreterare fått för sig något helt felaktigt om dig som "lämplig förälder" pga exempelvis manipulation, hur ska du kunna ha en rimlig chans att försvara dig?

för tredje gången så kanske det går in i din ärthjärna (vilket det inte kommer göra).. Hade du/ni varit lämpliga föräldrar hade problemet inte funnits.
Citera
2024-07-28, 08:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
för tredje gången så kanske det går in i din ärthjärna (vilket det inte kommer göra).. Hade du/ni varit lämpliga föräldrar hade problemet inte funnits.

Vad har jag med saken att göra och vem är en socialsekreterare att avgöra vem som är en "lämplig förälder"?

Svara på frågan istället för att ha förutfattade meningar om folk du inte känner:

Hur ska en förälder försvara sig mot en socialsekreterare när hen har uppfattat en situation helt fel pga att hen blivit manipulerad av exempelvis en annan förälder, eller grova anklagelser via orosanmälningar?

Fakta är att vem som helst kan bli falskt anklagad för att vara en olämplig förälder av soc. Du också. Och det kan få allvarliga konsekvenser om det vill sig illa.
Citera
2024-08-06, 20:57
Citat:
.

En socialsekreterare skulle aldrig få reda på vad som försiggår i hemmet om någon inte anmält det, skulle det visa sig att inte vara sant så har anmälda föräldrar inget att oroa sig för.. skulle det bevisa att anmälan var falsk så borde anmälaren bli anmäld för förtal.

Barns säkerhet och ett tryggt hem ska alltid vara prioriterad.

Har jag fel så är du en av dem som inte ska ha barn
Citera
2024-08-06, 21:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
En socialsekreterare skulle aldrig få reda på vad som försiggår i hemmet om någon inte anmält det, skulle det visa sig att inte vara sant så har anmälda föräldrar inget att oroa sig för..
Det stämmer inte överens med verkligheten eftersom socialsekreterare kan agera på direkt falsk information.

Citat:
skulle det bevisa att anmälan var falsk så borde anmälaren bli anmäld för förtal.
Ja det kan man ju tycka, men hur ska det gå till när man kan orosanmäla anonymt?

Citat:
Barns säkerhet och ett tryggt hem ska alltid vara prioriterad.
Ja liksom barns rätt till skydd mot olagliga ingrepp i familjelivet från klåfingriga tjänstepersoner som fått en "känsla".

Citat:
Har jag fel så är du en av dem som inte ska ha barn
Vem är du att avgöra vem som ska ha barn och inte och vad har jag med saken att göra?
Citera
2024-11-16, 16:26
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Det stämmer inte överens med verkligheten eftersom socialsekreterare kan agera på direkt falsk information.

Ja det kan man ju tycka, men hur ska det gå till när man kan orosanmäla anonymt?

Ja liksom barns rätt till skydd mot olagliga ingrepp i familjelivet från klåfingriga tjänstepersoner som fått en "känsla".

Vem är du att avgöra vem som ska ha barn och inte och vad har jag med saken att göra?

JAG vet att du har rätt kurt-sune.
Kvinnligt ex som med en otrolig inlevelse (på riktigt TROR på sin egna fantasi) frånhåller mitt barn på, eller gjorde soc la ner allt ska tilläggas men som fortfarande frånhåller barnet.
Ska tilläggas att soc tror/trodde henne men vägrar/de annat scenario i fråga.
Jurist inkopplat, men även denne kryper för psykfallet i fråga så några val återstår nu.

Polisanmälan med ALLT material och på lösa grunder från - vi hatar män - soc, fam.rätten och från psykfallet som visar motsatsen på ALLT denne sagt!
Bilder, video, sms till mig och till barnet ljuger inte.

Kontakta UG, kalla fakta, tidningen etc you name it.

Ny advokat med lite mer raka rör

Socialstyrelsen, kanske t om finns någon vettig opartisk soc. individ i grannkommunen som kan gå igenom 'allt' och med öppna ögon?

Tingsrätten.

Sista alternativet finns iofs men de tar man ev där - då finns inget hopp kvar här och där.
Citera
2024-11-16, 23:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
JAG vet att du har rätt kurt-sune.
Kvinnligt ex som med en otrolig inlevelse (på riktigt TROR på sin egna fantasi) frånhåller mitt barn på, eller gjorde soc la ner allt ska tilläggas men som fortfarande frånhåller barnet.
Ska tilläggas att soc tror/trodde henne men vägrar/de annat scenario i fråga.
Jurist inkopplat, men även denne kryper för psykfallet i fråga så några val återstår nu.

Polisanmälan med ALLT material och på lösa grunder från - vi hatar män - soc, fam.rätten och från psykfallet som visar motsatsen på ALLT denne sagt!
Bilder, video, sms till mig och till barnet ljuger inte.

Kontakta UG, kalla fakta, tidningen etc you name it.

Ny advokat med lite mer raka rör

Socialstyrelsen, kanske t om finns någon vettig opartisk soc. individ i grannkommunen som kan gå igenom 'allt' och med öppna ögon?

Tingsrätten.

Sista alternativet finns iofs men de tar man ev där - då finns inget hopp kvar här och där.

Det värsta är att du inte kan göra så mycket. Har soc bestämt att det förhåller sig på ett visst sätt så blir det fakta i princip oberoende av vad du presenterar för bevis i domstol.

Opartisk soc existerar inte någonstans. Det är exakt samma modus operandi i alla svenska kommuner mer eller mindre. De går efter känslor, tyckande och tro.

Dessvärre är det inte så många som förstår hur den här myndigheten fungerar förrän de själva hamnat i skiten och först då förstår det vad vi som varnar för deras maffiafasoner menar.

Du behöver se till att få ut allt material från dem. ALLT ska du ha som går att få ut och gå igenom det noga. All kontakt med soc behöver du noggrant dokumentera parallellt genom att spela in mötena i smyg. Går du på möte och pratar med dem ska du kräva att få se vad de antecknat under mötet. De kommer hitta på saker om dig annars till din nackdel.
Citera
2024-11-18, 00:32
Medlem
Socialtjänsten har tagit min son ifrån mig pga mitt heroinmissbruk. Nu röker jag bara hasch nuförtiden men jag kommer nog aldrig att få tillbaka vårdnaden över min egna son
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in