• 1
  • 2
2024-06-29, 18:37
Medlem
blamages avatar
Kommer Flashback förbjuda diskussion kring förintelsen när lagen om förintelseförnekelse träder ikraft den 1:a Juli 2024?
Citera
2024-06-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Kommer Flashback förbjuda diskussion kring förintelsen när lagen om förintelseförnekelse träder ikraft den 1:a Juli 2024?

Varför skulle de?

Det blir bara HMF "om gärningen är ägnad att uppmana till våld mot, hota eller uttrycka missaktning för en sådan grupp eller enskild som avses i första stycket."
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2024-06-29 kl. 19:16.
Citera
2024-06-29, 19:27
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Varför skulle de?

Det blir bara HMF "om gärningen är ägnad att uppmana till våld mot, hota eller uttrycka missaktning för en sådan grupp eller enskild som avses i första stycket."
Frågan ställdes till Flashback. Är du moderator eller admin på Flashback?
Citera
2024-06-29, 19:31
Medlem
Citat:
Frågan ställdes till Flashback. Är du moderator eller admin på Flashback?

Nej, jag är vanlig användare men jag blev nyfiken på varför du tänker att ämnet skulle förbjudas. Alltså frågade jag dig.
Citera
2024-06-29, 19:33
Medlem
blamages avatar
Citat:
Nej, jag är vanlig användare men jag blev nyfiken på varför du tänker att ämnet skulle förbjudas. Alltså frågade jag dig.
För att lagen kriminaliserar förnekelse av förintelsen.
Citera
2024-06-29, 19:39
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Varför skulle de?

Just uttrycka missaktning är väl en formulering som kan appliceras på allehanda formuleringar om det utvalda folket.
Citera
2024-06-29, 19:40
Medlem
Citat:
För att lagen kriminaliserar förnekelse av förintelsen.

... "om gärningen är ägnad att uppmana till våld mot, hota eller uttrycka missaktning för en sådan grupp eller enskild som avses i första stycket."

Jag tänker att det borde finnas mycket man kan diskutera som inte faller under HMF.
Citera
2024-06-29, 19:43
Medlem
blamages avatar
Citat:
... "om gärningen är ägnad att uppmana till våld mot, hota eller uttrycka missaktning för en sådan grupp eller enskild som avses i första stycket."

Jag tänker att det borde finnas mycket man kan diskutera som inte faller under HMF.
Att ifrågasätta eller förringa förintelsen är numera antisemitism, vilket är missaktning.
Citera
2024-06-29, 19:48
Medlem
Rastapunxs avatar
Admin har svarat i en annan tråd att det inte påverkar.
Citera
2024-06-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Just uttrycka missaktning är väl en formulering som kan appliceras på allehanda formuleringar om det utvalda folket.

Citat:
Att ifrågasätta eller förringa förintelsen är numera antisemitism, vilket är missaktning.

Inte till den grad att man kommer stänga ner forumdelen. Det har jag svårt att tänka mig. Sen skrivs det ju redan en himla massa på FB som skulle betraktas som HMF så jag tror inte ni behöver oroa er.

Citat:
Admin har svarat i en annan tråd att det inte påverkar.

Ja se där! Ni kan pusta ut gubbar!
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2024-06-29 kl. 19:55.
Citera
2024-06-29, 19:57
Medlem
blamages avatar
Citat:
Inte till den grad att man kommer stänga ner forumdelen. Det har jag svårt att tänka mig. Sen skrivs det ju redan en himla massa på FB som skulle betraktas som HMF så jag tror inte ni behöver oroa er.
Revisionism innefattar mer än förintelsen, så forumet stängs förmodligen inte ner. Men däremot kan diskussioner kring förintelsen förbjudas då det är kriminellt att förneka eller förringa den fom 1:a Juli. Vill minnas att man förbjöd diskussioner om illegala piratkort. Så forumet är inte fritt.
Citera
2024-06-29, 19:57
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Se diskussionen i följande tråd:

(FB) Vad händer med Revisionist-forumet om det blir förbjudet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in