2024-06-28, 13:03
Medlem
Tjena_67s avatar
Hej,

Jag undrar ifall någon av er har träffat på psykopatdomare i era rättsfall?

Kommer med en redogörelse senare.
2024-06-28, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Jag undrar ifall någon av er har träffat på psykopatdomare i era rättsfall? .
det här är lite OT kanske, men i mitt fall: nej. jag går inte ens på rättegångar. det finns ingen poäng med det längre direkt. annars hade jag väl antagligen gjort det. jag ska följa tråden. 👍
2024-06-28, 16:40
Medlem
Hela förvaltningsrätten kan dra dit pepparn växer... samtliga domare där saknar förmåga att tänka nyanserat och skipa rättvisa. Förvaltningsrätten (och överordnade domstolar) är inget annat än ett spel för gallerierna. Rättsväsendet i Sverige är ett skämt. Har inga konkreta exempel just nu men många erfarenheter av nonchalanta och inkompetenta ämbetsmän på olika myndigheter, där många domare säkert också ryms.
2024-06-28, 19:12
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bro9669
Hela förvaltningsrätten kan dra dit pepparn växer... samtliga domare där saknar förmåga att tänka nyanserat och skipa rättvisa. Förvaltningsrätten (och överordnade domstolar) är inget annat än ett spel för gallerierna. Rättsväsendet i Sverige är ett skämt. Har inga konkreta exempel just nu men många erfarenheter av nonchalanta och inkompetenta ämbetsmän på olika myndigheter, där många domare säkert också ryms.

Som ordningsvakt med stor erfarenhet av rättegångar håller jag med dig till 110%.

Man vill INTE hamna i rätten. det kan gå precis hursomhelst beroende på grad av inkompetens hos rättens ledamöter.

Kärringar & incels med NOLL livserfarenhet dömer över situationer där de själv skulle fylla trosor & kallingar med skit om de råkade ut för de lägen som man ibland hamnar i.

Har en stark känsla av att de tar beslut INNAN rättegång hur de ska döma, för trots bevis, vittnen, läkarutlåtande går de rakt emot detta & ritar upp en helt alternativ verklighetsuppfattning där DERAS åsikter väger tyngre än precis all annan bevisning.

Jag anmäler INGEN längre, det är helt lönlöst, max en LOB så man slipper idioten i några timmar.
Nackdelen är ju att man gärna straffar idioterna på plats med lite extra stryk, vilket markant sätter rättsamhället ur spel.

Men tror inte staten på mig så tror inte jag på staten...
2024-06-29, 17:19
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Som ordningsvakt med stor erfarenhet av rättegångar håller jag med dig till 110%.

Man vill INTE hamna i rätten. det kan gå precis hursomhelst beroende på grad av inkompetens hos rättens ledamöter.

Kärringar & incels med NOLL livserfarenhet dömer över situationer där de själv skulle fylla trosor & kallingar med skit om de råkade ut för de lägen som man ibland hamnar i.

Har en stark känsla av att de tar beslut INNAN rättegång hur de ska döma, för trots bevis, vittnen, läkarutlåtande går de rakt emot detta & ritar upp en helt alternativ verklighetsuppfattning där DERAS åsikter väger tyngre än precis all annan bevisning.

Jag anmäler INGEN längre, det är helt lönlöst, max en LOB så man slipper idioten i några timmar.
Nackdelen är ju att man gärna straffar idioterna på plats med lite extra stryk, vilket markant sätter rättsamhället ur spel.

Men tror inte staten på mig så tror inte jag på staten...
Känner du att objektivitet och opartiskhet värnas om?
2024-06-30, 18:59
Moderator
Pentyls avatar

List- och egotrådar är inget för oss, detsamma gäller samlingar av personliga anekdoter.

Tråd låst.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in