2024-06-28, 12:41
Medlem
Hej,

Önskar investera i krypto men frun som har koll på kontoutdragen är inte så glad över idén att köpa krypto.
Frågan är således, går det att på något vis köpa krypto fastän det står att det är något annat som betalats, tex köpa vi PayPal så står det ”PayPal 2000kr” på kontot och inte ”Binance 2000kr” tex. Så kan jag ju alltid säga att jag köpt ett halsband eller liknande hehe
Citera
2024-06-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebzor
Hej,

Önskar investera i krypto men frun som har koll på kontoutdragen är inte så glad över idén att köpa krypto.
Frågan är således, går det att på något vis köpa krypto fastän det står att det är något annat som betalats, tex köpa vi PayPal så står det ”PayPal 2000kr” på kontot och inte ”Binance 2000kr” tex. Så kan jag ju alltid säga att jag köpt ett halsband eller liknande hehe

Alt är att du skaffar dig ett par pungkulor ;D (Eller helt enkelt se till att ha delad ekonomi)

Skaffa ett Revolut kort/konto och handla där. Eller Cert på Avanza
Citera
2024-06-28, 13:35
Medlem
Citat:
Hej,

Blir inte det där rätt meckigt i längden?
Sätt in frun i hur det fungerar och varför du tycker krypto är en bra idé istället så når du två vinster.

1. Du slipper mörka och smussla och
2. Du kanske skapar en soldat till i kryptoarmén
Citera
2024-06-28, 14:11
Medlem
Fuckwindowss avatar
Du skaffar ett till konto, ev Revolut. För över dit sen kan du leka bäst du vill. Om hon frågar vad det är får du hitta på något bra.
Citera
2024-06-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m020d024
Blir inte det där rätt meckigt i längden?
Sätt in frun i hur det fungerar och varför du tycker krypto är en bra idé istället så når du två vinster.

1. Du slipper mörka och smussla och
2. Du kanske skapar en soldat till i kryptoarmén

Anledning till smusslet är att jag tidigare köpt och då gjort förlustaffärer vilket hon inte tycker om. Men jag ser det som med vilka aktier som helst, dock med större risk såklart.
Citera
2024-06-28, 14:47
Medlem
wes420s avatar
om något så skaffa lunar, revolut är en pina i röven.
tog ut 20k och det blev ett jävla liv. usch.
Citera
2024-06-28, 15:23
Medlem
Citat:
Anledning till smusslet är att jag tidigare köpt och då gjort förlustaffärer vilket hon inte tycker om. Men jag ser det som med vilka aktier som helst, dock med större risk såklart.

Ja volatiliteten kan slå hårt mot nattsömnen. Men bara om man tänker sig snabba pengar. På lång sikt är trenden solklart uppåt.
Citera
2024-07-01, 02:30
Medlem
Sätt över pengar på ett annat kort. T.ex kreditkort. Köp.
Citera
2024-07-05, 14:31
Avslutad
Citat:
Och du tror att du inte kommer förlora en massa pengar den här gången också eller? Du låter som en speltorsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in