2024-06-29, 12:37
  #73
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Frågan var mer av allmän karaktär och inte direkt kopplad till mig personligen och mina förehavanden.

Cykeln är ett transportmedel för många och hur man klär sig där det knappt finns andra människor är väl inte direkt intressant att diskutera, därav hur frågan formulerades.

Jag vet inte vilken stad du menar med i städer brukar det ju oftast finnas en hel del människor?

Att ha bar överkropp är väl inget märkvärdigt, dock är det lite märkligt om man har det när man cyklar eller utövar någon sport. T-shirt har liksom en skyddade och svalkande egenskap, så varför skulle man inte vilja ha det?
Citera
2024-06-29, 13:07
  #74
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Cykla genom staden i bar överkropp nu när det är så varmt. Vad säger ni om det?

Alltså att man är på rull hela tiden och inte stannar.
Det låter ju på TS som om han är storstadsbo och lever efter de normer som gäller i storstäderna. Bor själv i Borgholm på Öland och här rör vi oss fritt, oavsett om vi går eller cyklar i shorts och bar överkropp i centrum. Sandaler på fötterna men ej barfota. I butikerna drar jag på mig något på överkroppen typ T-shirt eller skjorta. Att bara vandra runt i centrum ute på gator och torg i bara badbyxor är ok men gränsfall.
På stränderna däremot är det helt ok med bara badbyxor/badkläder i strandbutiker, pubar, restauranger.

Välkomna till Öland btw.
Citera
2024-06-29, 19:06
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Det låter ju på TS som om han är storstadsbo och lever efter de normer som gäller i storstäderna. Bor själv i Borgholm på Öland och här rör vi oss fritt, oavsett om vi går eller cyklar i shorts och bar överkropp i centrum. Sandaler på fötterna men ej barfota. I butikerna drar jag på mig något på överkroppen typ T-shirt eller skjorta. Att bara vandra runt i centrum ute på gator och torg i bara badbyxor är ok men gränsfall.
På stränderna däremot är det helt ok med bara badbyxor/badkläder i strandbutiker, pubar, restauranger.

Välkomna till Öland btw.

Man tackar

Nej, jag är förorts-wt ursprungligen och det gick helt enkelt till så att jag var ute och cyklade och mötte en kille som kom på sin cykel i bar överkropp och då tänkte jag, fan vad smart, jag hade aldrig tänkt tanken förut lustigt nog, men jag behövde ordna till "bonnabrännan" så då åkte t-shirten av på sekunden. Det var inga funderingar alls för egen del men när jag cyklade hem började jag tänka på alla klädpoliser och vad dom skulle säga om den här saken, av ren nyfikenhet.


Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag vet inte vilken stad du menar med i städer brukar det ju oftast finnas en hel del människor?

Ja, det varför just därför jag använde stad och inte en landsväg i glesbygd i frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Att ha bar överkropp är väl inget märkvärdigt, dock är det lite märkligt om man har det när man cyklar eller utövar någon sport. T-shirt har liksom en skyddade och svalkande egenskap, så varför skulle man inte vilja ha det?

Jag måste nog säga att fartvinden gjorde att det svalkade bättre utan tröja sen var syftet tvärtom att få bort skyddet för solen.
Citera
2026-06-09, 16:21
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag skiter i vilket. Gör du det om du vill.

Om det är någon som grinar så är det väl inget att bry sig om. Det är ju bara skräpmänniskor som håller på och grinar över sånt.
Lyssnade på riks fm för en stund sen. Martina Tun ondgjorde sig över att man cyklar med bar överkropp. Trams!!
Citera
2026-06-09, 22:53
  #77
Medlem
israelisinnocents avatar
Den dagen jag ser någon cykla med hjälm och barbröst äter jag upp min hjälm
Citera
2026-06-12, 13:28
  #78
Medlem
Nej man är påklädd. Det är bara män som tror att kvinnor uppskattar barbröstade män som cyklar eller springer omkring halvnakna
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in