Citat:
Ursprungligen postat av
elektronikfreak
Det låter ju på TS som om han är storstadsbo och lever efter de normer som gäller i storstäderna. Bor själv i Borgholm på Öland och här rör vi oss fritt, oavsett om vi går eller cyklar i shorts och bar överkropp i centrum. Sandaler på fötterna men ej barfota. I butikerna drar jag på mig något på överkroppen typ T-shirt eller skjorta. Att bara vandra runt i centrum ute på gator och torg i bara badbyxor är ok men gränsfall.
På stränderna däremot är det helt ok med bara badbyxor/badkläder i strandbutiker, pubar, restauranger.
Välkomna till Öland btw.

Man tackar
Nej, jag är förorts-wt ursprungligen och det gick helt enkelt till så att jag var ute och cyklade och mötte en kille som kom på sin cykel i bar överkropp och då tänkte jag, fan vad smart, jag hade aldrig tänkt tanken förut lustigt nog, men jag behövde ordna till "bonnabrännan" så då åkte t-shirten av på sekunden. Det var inga funderingar alls för egen del men när jag cyklade hem började jag tänka på alla klädpoliser och vad dom skulle säga om den här saken, av ren nyfikenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Jag vet inte vilken stad du menar med i städer brukar det ju oftast finnas en hel del människor?
Ja, det varför just därför jag använde stad och inte en landsväg i glesbygd i frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Att ha bar överkropp är väl inget märkvärdigt, dock är det lite märkligt om man har det när man cyklar eller utövar någon sport. T-shirt har liksom en skyddade och svalkande egenskap, så varför skulle man inte vilja ha det?
Jag måste nog säga att fartvinden gjorde att det svalkade bättre utan tröja sen var syftet tvärtom att få bort skyddet för solen.