Ni vet när man småpratar med kollegor, grannar och främlingar på stan och sånt, eller någon random på en fest? Det är ju en form av tortyr för alla inblandade vet att det mest är ett nödvändigt ont för att det sociala samspelet mellan människor ska funka.
Är det bara jag som njuter av att småprata med folk? Och då menar jag inte för att jag gillar det, om det inte sker på mina villkor är det förjävligt, men om det är jag som är ledande i samtalet och motparten är lite blyg, låst eller stressad njuter verkligen en del av mig.
Med medelålders kvinnor ger det en särskilt behaglig känsla, för att de är så ingrottade och itvingade det att de sällan reagerar. Älskar särskilt att vara putslustig, säga platityder, dra till med något ordspråk och sånt. De gillar det men dör också inombords.
Typ, utsätter random kollega för konversation om hur dyrt maten har blivit, hur man längtar till semestern, gärna något om hur min bussresa till jobbet gick eller hur jag sovit eller vad jag såg för intressant på tv igår kväll. Inte för att jag bryr mig om det jag säger eller dem, utan för att jag då kan vara sadistisk men ändå framstå som otroligt trevlig.
Jag kan prata på i timmar om ingenting, och när de mest tjatiga människorna tröttnar tillochmed känns det som jag har vunnit. Jag njuter verkligen av att tortera folk genom småprat
Extra kul att ställa massa frågor till någon som bara vill snackar sönder om något skittråkigt de gillar, som golf, tills till och med dem tycker att de själva är tråkiga och vill ta livet av sig.
Gillar jag egentligen att småprata eller är det lidandet hos andra jag gillar? Någon annan som hatar småprat men älskar att utsätta andra för det?