2024-10-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Här blir de små hottentottarna utrustade med ryska uniformer. Dröjer nog inte länge förrän vi får se lite drone-footage där deras ben och huvuden blir bortsprängda.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1g6ndvf/north_korean_soldiers_receiving_russian_uniform/

Underskatta de inte! Karl XII hade sina karoliner vilket dessa soldater är motsvarighet till i modern tid. Hjärntvättade soldater i en militärstat som levt så i generationer. Där taktiken är att gå på raka led in i döden för att de ska lyda under gud och inte ifråga sätta eller ge efter till rädslan. De kan mycket väl lyckas göra skitjobbet och bryta igenom Ukrainas försvarslinjer till skyhöga förluster.
De ser ändå ut att vara i god fysik och bra mental närvaro emot de ryska videosar man sett på vanliga ryska män som ska rycka in vid mobilisering. Slitna svaga och en dödsångest i blicken. Alla vet att det kommer sluta med att koreaner i generationer efter det här kommer sjunga om att Kim hade en miljon man. Men man kan ju börja med att besegra de på slagfältet och inte ge den hybris. Deras värsta fiende är deras ledare som kommer göra taktiska misstag i framtiden. Inte den ukrainska soldaten.

https://m.youtube.com/watch?v=VFCp-g5v12s&pp=ygULa2FybCBkZW4gMTI%3D
Citera
2024-10-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
De ser ändå ut att vara i god fysik och bra mental närvaro

https://m.youtube.com/watch?v=VFCp-g5v12s&pp=ygULa2FybCBkZW4gMTI%3D
Det är ändå inte så konstigt, de tror ju att dom ska iväg på ett roligt äventyr?
De är tränade i 1950-talskrigföring och har säkert fått veta att "fienden" har samma utrustning och taktik som dom.
Dom har säkert pigg blick och lite hoppla i stegen när de glatt ska åka transibiriska. Det blir något att berätta för mamma när dom kommer hem igen.
Citera
2024-10-19, 14:22
Medlem
Ukraina tar det säkra före det osäkra och utgår från att nordkoreanerna är elitsoldater.

Vilket väl lär betyda att Ukraina kommer att ha viss speciell fokus på det slagfält där nordkoreanerna anländer och göra vad de gör bäst.
Citera
2024-10-19, 14:25
Medlem
TotalWars avatar
Nu finns en tydlig koppling mellan kriget i Ukraina och spänningarna i sydostasien. Det blir därför svårare för Trump att avfärda milltärfolk runt honom än tidigare, Så tror det eller ej, utvecklingen gynnar faktiskt Ukraina. Detta blir en garant för att USA är med framgent oavsett vem som blir president nästa månad. Israels bombning av den ryska basen i Syiren spelar Ukraina i händerna på samma sätt; vi har en och samma konflikt som pågår på olika ställen runt jorden.
Citera
2024-10-19, 14:30
Medlem
Bledsaters avatar
Det vore ju "roligt" om nordkoeranerna visar sig bättre än ryssarna.
Citera
2024-10-19, 14:30
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Här blir de små hottentottarna utrustade med ryska uniformer. Dröjer nog inte länge förrän vi får se lite drone-footage där deras ben och huvuden blir bortsprängda.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1g6ndvf/north_korean_soldiers_receiving_russian_uniform/

Ett vettigt, balanserat och omdömesfullt inlägg. Skämt åsido, så undrar jag om inte tjockis-Kims drag ett ett politiskt sådant, för att vara på god fot med Putin. Att sänd 10 000 man som kanonmat till Ukraina ger Tjockisen ett gott skydd mot sina egna fienden. Jag tror alltså på vad du säger om kommande drone-filmer.

Soldaterna i filmen ger ett relativt välbyggt intryck för att vara nordkoreaner, dom är knappast undernärda eller särskilt fysiskt inkapabla. Därför tror jag dom har ett likvärdigt eller ligger strax över den genomsnittliga ryska soldaten som mobiliserats. Åldern på nordkoreanerna är också fördelaktig, dom ser ut att vara 18 till max 30 år gamla.

Dela ut artilleri till dessa nordkoreaner så kommer ukrainsk soldater får det hett om öronen, jag är helt övertygad. Jämför nordkoreanerna med ryska soldater, så ser dessa nordkoreaner ut att vara ett under av disciplin och ser bevisligen ut att vara vana vid ett militärt sammanhang.

Personligen var jag byggd som en nordkoreansk soldat när jag var lumpare (smalast på plutonen, pga sjuk och undernärd när jag växte upp), jag klarade mig ypperligt, genom att vara lätt, uthållig och förbruka lite energi.
Senast redigerad av Hegamon 2024-10-19 kl. 14:41.
Citera
2024-10-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det är ändå inte så konstigt, de tror ju att dom ska iväg på ett roligt äventyr?
De är tränade i 1950-talskrigföring och har säkert fått veta att "fienden" har samma utrustning och taktik som dom.
Dom har säkert pigg blick och lite hoppla i stegen när de glatt ska åka transibiriska. Det blir något att berätta för mamma när dom kommer hem igen.

Ja bara att de tror att ända sättet att komma hem till mamma igen är att dö ärorikt och bli sprängd i bitar av Ukrainas kanoner. Det är ju något ärorikt och bra att bli sprängd. Det kommer Kejsaren Kim belöna.

https://m.youtube.com/watch?v=6wiuWZITHoE&pp=ygUXbWFkIG1heCBmdXJpb3NhIHd pdG5lc3M%3D
Senast redigerad av Malew 2024-10-19 kl. 14:46.
Citera
2024-10-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ett vettigt, balanserat och omdömesfullt inlägg. Skämt åsido, så undrar jag om inte tjockis-Kims drag ett ett politiskt sådant, för att vara på god fot med Putin. Att sänd 10 000 man som kanonmat till Ukraina ger Tjockisen ett gott skydd mot sina egna fienden. Jag tror alltså på vad du säger om kommande drone-filmer.

Soldaterna i filmen ger ett relativt välbyggt intryck för att vara nordkoreaner, dom är knappast undernärda eller särskilt fysiskt inkapabla. Därför tror jag dom har ett likvärdigt eller ligger strax över den genomsnittliga ryska soldaten som mobiliserats. Åldern på nordkoreanerna är också fördelaktig, dom ser ut att vara 18 till max 30 år gamla.

Dela ut artilleri till dessa nordkoreaner så kommer ukrainsk soldater får det hett om öronen, jag är helt övertygad. Jämför nordkoreanerna med ryska soldater, så ser dessa nordkoreaner ut att vara ett under av disciplin och ser bevisligen ut att vara van vid ett militärt sammanhang.

Personligen var jag byggd som en nordkoreansk soldat när jag var lumpare (smalast på plutonen), jag klarade mig ypperligt, genom att vara lätt, uthållig och förbruka lite energi.

Kolla längden på de. Ser de inte ut vara runt 140-150 alla? Deras automatkarbin akm och det sovjetiska materialen från de gamla förråden är bygd för den längden.
Citera
2024-10-19, 14:39
Medlem
Detta, om något, kan eskalera konflikten till en nivå där ett mindre ryssvänligt land sätter in trupper på ukrainsk sida med eller utan NATOs godkännande.

Jag tänker framförallt på Polen.

Jag är egentligen för ett fredsavtal där båda sidor avsäger sig landområden, men sätter Putin in nordkoreanska jävla soldater i Ukraina så är det fullt motiverat om Polen eller Frankrike bestämmer sig för att skicka trupper.

Var Putin trött på att förlora unga ryska män i Ukraina? Eller är han bara rädd för att befolkningen ska tröttna? De flesta lär väl ha en anhörig eller bekants anhörig som förlorat livet eller en kroppsdel i Ukraina vid det här laget. Om man inte tillhör elitskiktet i Moskva/St Petersburg det vill säga.

650000 skadade eller döda unga arbetsföra ryssar i Ukraina, hur länge kan det fortgå? De långsiktiga skadorna på Ryssland kommer bli enorma. I ett land som redan tampas med omfattande problematik kring en åldrande befolkning med låga födelsetal. För att inte tala om missbruk. Hur många av de överlevande soldaterna återvänder hem för att dämpa sin PTSD med vodka och narkotika när andra resurser saknas? Alla unga människor med handikapp och omfattande behov av hjälp i vardagen? Arbetsbortfallet? Hela den här historien är en sådan jävla tankevurpa av Putin. Men visst, han trodde att han skulle vinna snabbt. Och det var nära att det blev så.
Senast redigerad av MpunktM 2024-10-19 kl. 14:44.
Citera
2024-10-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Dela ut artilleri till dessa nordkoreaner så kommer ukrainsk soldater får det hett om öronen, jag är helt övertygad. Jämför nordkoreanerna med ryska soldater, så ser dessa nordkoreaner ut att vara ett under av disciplin och ser bevisligen ut att vara van vid ett militärt sammanhang.

Personligen var jag byggd som en nordkoreansk soldat när jag var lumpare (smalast på plutonen, pga sjuk och undernärd när jag växte upp), jag klarade mig ypperligt, genom att vara lätt, uthållig och förbruka lite energi.

Frågan är bara om det finns tillgång till så mycket artilleri för nordkoreanerna. Sedan blir det intressant se hur deras attacker kommer att se ut. Har de förstått hur drönarkrig funkar och att fienden ser alla rörelser? Vad för order kommer nordkoreanerna att följa, vilket mål ingår i uppdraget och kommer det då bli så att de försöker ta snabba vägar till segrar och stora risker för bakslag?

Ukraina vet redan de är där, det blir ingen överraskningsattack.

Jag har sett flera filmer om koreakriget och där var det tydligen vanligt med massanfall, starkt numerärt överläge och tjurrusa mot fienden.

Men vore jag ryss så skulle jag väl kombinera attacken med en ofantlig mängd glidbomber eftersom jag nu vet Ukraina förstärkt sitt försvar i det tänkta slagfältet. Allting är ett spel där den som förbereder och genomför en taktik bäst är den som åstadkommer störst skada på motståndaren.

Vore jag ukrainare skulle jag satsa på artilleri, drönare i mängder samt stora mängder kulsprutor, minor och mängder med flygblad som talar om att de blivit lurade. Samt givetvis attackera dygnet runt så att nordkoreanerna snabbt trötta snabbt.
Senast redigerad av SecretGarden352 2024-10-19 kl. 14:46.
Citera
2024-10-19, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Detta, om något, kan eskalera konflikten till en nivå där ett mindre ryssvänligt land sätter in trupper på ukrainsk sida med eller utan NATOs godkännande.

Jag tänker framförallt på Polen.

Jag är egentligen för ett fredsavtal där båda sidor avsäger sig landområden, men sätter Putin in nordkoreanska jävla soldater i Ukraina så är det fullt motiverat om Polen eller Frankrike bestämmer sig för att skicka trupper.

Var Putin trött på att förlora unga ryssar i Ukraina? Eller är han bara rädd för att befolkningen ska tröttna? De flesta lär väl ha en anhörig eller bekants anhörig som förlorat livet eller en kroppsdel i Ukraina vid det här laget. Om man inte tillhör elitskiktet i Moskva/St Petersburg det vill säga.

Polen är svårt. De har gräns mot Ryssland.

Hade något land utan gräns mot Ryssland gjort det, typ Belgien(bara random land så inget speciellt runt Belgien), så hade det kanske varit samma sak.

Nordkorea vill ha tech av Ryssland, och trupp är väl ett av få saker dom kan betala med. Vad annat har dom liksom? Och dom är ju redan totalt isolerade från alla länder på Ukraina´s sida...
Citera
2024-10-19, 14:45
Medlem
Kan de karate och sånt där?

Eller är det bara kinesarna och japanarna?
Kan tänka mig en round-kick på en närgången drönare kan vara effektivt, om man tränat upp snabba reflexer. Möjligt att man får offra en soldat för att skydda resten, men sån är ju den bistra verkligheten i krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in