• 1
  • 2
2024-06-24, 13:13
Medlem
Är det en bluffsida eller inte? Hur kan den vara så billig? Jag vet att den har majoriteten positiva recensioner men är det för att folk inte är kunniga nog?

Jag har beställt därifrån och tyckt att det är okej, men inte Bra. Har en go to-parfym som jag köper ungefär var 4e månad och har gjort så i 10 år.
När jag köper den från tex Åhléns eller Kicks behöver jag bara 2 sprut, så luktar det starkt och länge. När jag köper den från Parfym.se behöver jag ta 7-8 sprut och det försvinner mycker snabbare trots detta.

För att försäkra mig om att jag inte inbillar mig köpte jag nu senast från Åhléns och Parfym.se samtidigt och bad min partner markera i botten med olikfärgade postits vilken som kom från vilken butik utan att informera mig om vad färgerna representerade för butik.

Det var en distinkt skillnad på vilken som kom från Parfym.se. Den luktade mer ”urvattnat”, som att den var utblandad med vatten. Givetvis inget jag tror dom gjort PÅ parfym.se, men var köper dom in sina parfymer ifrån?

Något fuffens måste det väl vara när de kan sälja dom så billigt?

Kollade nu deras recensioner på de som givit 1 stjärnor och noterade att vissa andra nämnt den här urvattnade upplevelsen.
Någon som vet grejen med dom?
De hävdar ju själva att de absolut INTE köper in/säljer kopior.
Citera
2024-06-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annieluuv
Det var en distinkt skillnad på vilken som kom från Parfym.se. Den luktade mer ”urvattnat”, som att den var utblandad med vatten.
Att det är samma märke förstår jag, men är det samma koncentration?

Här en Wikipedialänk som förklarar olika namn på olika koncentrationsnivåer. https://sv.wikipedia.org/wiki/Parfym...tionsniv%C3%A5

Citat:
Parfym: 15–30 %
Eau-de-Parfum (EdP): 8–15 %
Eau-de-Toilette (EdT): 4–8 %
Eau-de-Cologne (EdC): 3–5 %
Citera
2024-06-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Att det är samma märke förstår jag, men är det samma koncentration?

Här en Wikipedialänk som förklarar olika namn på olika koncentrationsnivåer. https://sv.wikipedia.org/wiki/Parfym...tionsniv%C3%A5

Ja alltså jag köper edp på bägge sidor!
Citera
2024-06-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ja alltså jag köper edp på bägge sidor!
Då har jag ingen annan förklaring än att det från parfym.se kanske är en piratkopia.
Citera
2024-06-24, 13:46
Medlem
Citat:
Då har jag ingen annan förklaring än att det från parfym.se kanske är en piratkopia.

Man undrar ju om dom får strikt neka att det är det, som dom ju gör, och vad konsekvenserna blir när ett företag isåfall ”ljuger”. Det är ju ett väletablerat företag. Mycket nyfiken. Hoppas någon annan har mer input
Citera
2024-06-24, 15:21
Medlem
Citat:

Piratkopior på doft/parfym är väldigt ovanligt.
Citera
2024-06-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det var den enda förklaringen jag kunde komma på, förutom att ts köpt olika koncentrationer.

Sedan finns såklart möjligheten till någon bias, då testet inte var dubbelblindat.

Har du något ytterligare förslag?
Citera
2024-06-24, 15:25
Medlem
Citat:
Det var den enda förklaringen jag kunde komma på, förutom att ts köpt olika koncentrationer.

Ja eller att den ena är en äldre ( utgången ) vara, parfym är till viss del en färskvara.
Den kommer alltid att dofta ( mer eller mindre )
Citera
2024-06-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ja eller att den ena är en äldre ( utgången ) vara, parfym är till viss del en färskvara.
Den kommer alltid att dofta ( mer eller mindre )
Så kan det såklart också vara. Tack.
Citera
2024-06-24, 15:32
Medlem
Kan det vara andrahandssortering?
Citera
2024-06-24, 16:31
Medlem
Citat:

https://www.wired.com/story/fake-perfume/

"Smell-alikes, much like the luxury perfume market itself, are booming. Between 2017 and 2018, more than 2.2 million fake body care items, including cosmetics and perfumes, were seized in the UK alone"
Citera
2024-08-22, 21:56
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:

Nja, ovanligt i de större kedjorna måhända men betydligt mycket vanligare på ebay och amazon. Fyndiq har levererat en del piratkopior av sony etc så visst kan de nog tänkas leverera shein och temu fejkparfymer också, liksom kopior på kopiorna.

Fake Fragrances Are FLOODING The Market - Don't Get Scammed!
https://www.youtube.com/watch?v=6GbgdbAX9CI
Citat:
Är det en bluffsida eller inte? Hur kan den vara så billig? Jag vet att den har majoriteten positiva recensioner men är det för att folk inte är kunniga nog?

Jag har beställt därifrån och tyckt att det är okej, men inte Bra. Har en go to-parfym som jag köper ungefär var 4e månad och har gjort så i 10 år.
När jag köper den från tex Åhléns eller Kicks behöver jag bara 2 sprut, så luktar det starkt och länge. När jag köper den från Parfym.se behöver jag ta 7-8 sprut och det försvinner mycker snabbare trots detta.

För att försäkra mig om att jag inte inbillar mig köpte jag nu senast från Åhléns och Parfym.se samtidigt och bad min partner markera i botten med olikfärgade postits vilken som kom från vilken butik utan att informera mig om vad färgerna representerade för butik.

Det var en distinkt skillnad på vilken som kom från Parfym.se. Den luktade mer ”urvattnat”, som att den var utblandad med vatten. Givetvis inget jag tror dom gjort PÅ parfym.se, men var köper dom in sina parfymer ifrån?

Något fuffens måste det väl vara när de kan sälja dom så billigt?

Kollade nu deras recensioner på de som givit 1 stjärnor och noterade att vissa andra nämnt den här urvattnade upplevelsen.
Någon som vet grejen med dom?
De hävdar ju själva att de absolut INTE köper in/säljer kopior.
Parfym.se är väl ändå inte så speciellt billiga? Jämförde några parfymer med Deloox vilka ofta är billigast på större förpackningar.

På Trustpilot verkar många Online-handlare ut för samma eller liknandeanklagelser om fejkparfymer etc.

1 vilken parfym gäller det?
2 hur ser förpackningen ut jämfört med originalet du brukar får vid köp? Är de identiska?
3 har det blivit någon skillnad efter att du pumpat ut 10 % av den utvattnade parfymen?
4 kan dina upplevelser av urvattnad vara bekräftas av andra rent objektivt?

Kicks är väl en av de mer kritiserade parfymhandlarna på trustpilot.

Kan du lägga upp jämförande bilder av förpackning och flakong så att vi kanskärskåda det visuella med dina köp?

Brukar själv handla där parfymerna är som billigast enligt prisjakt eller pricerunner, vilket oftast är hos Deloox. Har inte märkt några kvalitets eller prestandaproblem än så länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in