Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Piratkopior på doft/parfym är väldigt ovanligt.
Nja, ovanligt i de större kedjorna måhända men betydligt mycket vanligare på ebay och amazon. Fyndiq har levererat en del piratkopior av sony etc så visst kan de nog tänkas leverera shein och temu fejkparfymer också, liksom kopior på kopiorna.
Fake Fragrances Are FLOODING The Market - Don't Get Scammed!
https://www.youtube.com/watch?v=6GbgdbAX9CI
Citat:
Ursprungligen postat av
Annieluuv
Är det en bluffsida eller inte? Hur kan den vara så billig? Jag vet att den har majoriteten positiva recensioner men är det för att folk inte är kunniga nog?
Jag har beställt därifrån och tyckt att det är okej, men inte Bra. Har en go to-parfym som jag köper ungefär var 4e månad och har gjort så i 10 år.
När jag köper den från tex Åhléns eller Kicks behöver jag bara 2 sprut, så luktar det starkt och länge. När jag köper den från Parfym.se behöver jag ta 7-8 sprut och det försvinner mycker snabbare trots detta.
För att försäkra mig om att jag inte inbillar mig köpte jag nu senast från Åhléns och Parfym.se samtidigt och bad min partner markera i botten med olikfärgade postits vilken som kom från vilken butik utan att informera mig om vad färgerna representerade för butik.
Det var en distinkt skillnad på vilken som kom från Parfym.se. Den luktade mer ”urvattnat”, som att den var utblandad med vatten. Givetvis inget jag tror dom gjort PÅ parfym.se, men var köper dom in sina parfymer ifrån?
Något fuffens måste det väl vara när de kan sälja dom så billigt?
Kollade nu deras recensioner på de som givit 1 stjärnor och noterade att vissa andra nämnt den här urvattnade upplevelsen.
Någon som vet grejen med dom?
De hävdar ju själva att de absolut INTE köper in/säljer kopior.
Parfym.se är väl ändå inte så speciellt billiga? Jämförde några parfymer med Deloox vilka ofta är billigast på större förpackningar.
På Trustpilot verkar många Online-handlare ut för samma eller liknandeanklagelser om fejkparfymer etc.
1 vilken parfym gäller det?
2 hur ser förpackningen ut jämfört med originalet du brukar får vid köp? Är de identiska?
3 har det blivit någon skillnad efter att du pumpat ut 10 % av den utvattnade parfymen?
4 kan dina upplevelser av urvattnad vara bekräftas av andra rent objektivt?
Kicks är väl en av de mer kritiserade parfymhandlarna på trustpilot.
Kan du lägga upp jämförande bilder av förpackning och flakong så att vi kanskärskåda det visuella med dina köp?
Brukar själv handla där parfymerna är som billigast enligt prisjakt eller pricerunner, vilket oftast är hos Deloox. Har inte märkt några kvalitets eller prestandaproblem än så länge.