2024-12-28, 21:06
Medlem
GhostofMozarts avatar
Formulera er på ett sådant sätt så det inte går att återkoppla till er på något sätt.
Citera
2024-12-28, 22:55
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Possler låter tyskt

Jag tänker säkert fel. Men jag har aldrig fattat det här. Ytterligare en sak som inte går ihop i mitt huvud. Tydligen ska Z ha finskt påbrå. Namnet Possler låter sannerligen tyskt och är tyskt om man googlar och söker rötter efter namnet. Om man dessutom tar reda på var personer i släkten Possler boende i Sverige egentligen är födda, hittar man ingen som är född utanför Sverige, och då handlar det om en period folkbokförda mellan 1970 och 1990. Och då innefattar det personer som är födda ända ner till 1919. Ingen folkbokförd i Sverige under denna period född utanför Sverige. Och backar man ännu längre, till folk i Sverige 1910, fanns ingen i Sverige alls med det namnet.

1941 har jag hittat en man som bytte efternamn från Svensson till Possler (född i Sthlm 1919). Han kan ha varit den första personen i Sverige med namnet. Men alltså, född i Sverige och även hans föräldrar födda i Sverige.

Handlar det om personer som kommit till Sverige efter 1990 har jag ingen tillgång till register. Det är väl kanske där svaret finns.

Vem i Z:s släkt är från Finland egentligen?
Citera
2024-12-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Jag tänker säkert fel. Men jag har aldrig fattat det här. Ytterligare en sak som inte går ihop i mitt huvud. Tydligen ska Z ha finskt påbrå. Namnet Possler låter sannerligen tyskt och är tyskt om man googlar och söker rötter efter namnet. Om man dessutom tar reda på var personer i släkten Possler boende i Sverige egentligen är födda, hittar man ingen som är född utanför Sverige, och då handlar det om en period folkbokförda mellan 1970 och 1990. Och då innefattar det personer som är födda ända ner till 1919. Ingen folkbokförd i Sverige under denna period född utanför Sverige. Och backar man ännu längre, till folk i Sverige 1910, fanns ingen i Sverige alls med det namnet.

1941 har jag hittat en man som bytte efternamn från Svensson till Possler (född i Sthlm 1919). Han kan ha varit den första personen i Sverige med namnet. Men alltså, född i Sverige och även hans föräldrar födda i Sverige.

Handlar det om personer som kommit till Sverige efter 1990 har jag ingen tillgång till register. Det är väl kanske där svaret finns.

Hon har sagt att han är finsk rysk och svensk. Med tanke på att efternamnet är tysk och han ser ut som han gör skulle han kunna vara finsk Rom tex. Men det är ren spekulation från min sida. Kanske var det en tysk i Finland som sen flyttade till Sverige
Citera
2024-12-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357

Lite nyfiken på vart man kan hitta den här typen av uppgifter!? 🤔
Citera
2024-12-29, 00:24
Medlem
En väldigt intressant person. Så mycket oklarheter kring hennes uppväxt, desperata försök att bli influencer, snabba giftermål, personlighetsförändringar, otrohetsförsöket med sin kompis sambo medan hon själv var gift, on and off-relationen med sin mamma, pappans oförklarliga (enligt henne?) bortgång, fosterfamilj, försök på att skapa relation med Camilla Gervide genom att träffas, hur hon fläker ut sig själv på ett obehagligt sätt - och nu, efter ett halvt fotbollslag av barn senare, att något uppenbarligen inte står rätt till med mannen hon gifte sig med inom en vecka och skulle föda flera barn åt.

Någonting står inte helt rätt till i det Umeå-nska hushållet känns det som och det tror jag beror på båda parterna. Hoppas för barnens skull att det löser sig och att hon kan vara ärlig om allting en vacker dag.
Citera
2024-12-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicEye
Jag vill berätta. Men är också rädd för konsekvenserna. Tyvärr.

G framstår som ett helgon hos många, vilket inte är helt sant.

G är otroligt snäll och trevlig samt pratglad när man träffar henne. Men den som inte dansar efter hennes pipa är inte vatten värd. På F och Z skrek hon på så alla runt om hörde. Temperament från ja vette gudarna.

Tror det är lätt att svartmåla Z och jag har samma magkänsla som många av er. Men att tidigare relation gått i krasch och även nuvarande är svajig är dels på grund av oärlighet samt temperament.

Känns som hon har en del narcissista drag, kan du instämma på det om du nu är så rädd för att dela information? Det är den bilden jag har fått utav henne.
Citera
2024-12-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicEye
Jag vill berätta. Men är också rädd för konsekvenserna. Tyvärr.

G framstår som ett helgon hos många, vilket inte är helt sant.

G är otroligt snäll och trevlig samt pratglad när man träffar henne. Men den som inte dansar efter hennes pipa är inte vatten värd. På F och Z skrek hon på så alla runt om hörde. Temperament från ja vette gudarna.

Tror det är lätt att svartmåla Z och jag har samma magkänsla som många av er. Men att tidigare relation gått i krasch och även nuvarande är svajig är dels på grund av oärlighet samt temperament.

Hon verkar skylla sitt temperament på mens, pms, graviditet, post-partum och allt möjligt. Tar liksom aldrig slut.
Citera
2024-12-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagunitasMaximus
Jag undrar varför hon tog mördar-namnet Possler egentligen. Har hon ens koll?
(FB) Mord i Enhörna

I denna tråd står det att offret var finsk rom
Citera
2024-12-29, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Känns som hon har en del narcissista drag, kan du instämma på det om du nu är så rädd för att dela information? Det är den bilden jag har fått utav henne.

Ja det har hon verkligen.
Citera
2024-12-29, 11:57
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Lite nyfiken på vart man kan hitta den här typen av uppgifter!? 🤔

Dataprogram som heter Sveriges befolkning. Finns för olika årtal: 1890, 1900, 1910, 1970, 1980, 1990. Annars kan man skaffa abonnemang på Arkiv Digital, då får man tillgång till uppgifter från nästan hela 1900-talet (inte 1990 och framåt). Har dock inte abonnemang där för tillfället, så kan inte kolla där. Annars är Riksarkivet med digitala kyrkoböcker gratis. Men det är sekretess på 70 år och det är väldigt pilligt att hitta rätt och följa samma personer i olika böcker. Men man kan hitta intressanta grejer om man vet hur man använder dataprogrammen, Arkiv Digital och Riksarkivet.
Citera
2024-12-29, 13:16
Medlem
Zaki blev namnet.

Låter finskt för mig.

Jag vet att uttrycket ej är populärt men Kenzo och Zaki är WT för mig.

Gabjoss är en ganska ny influenser för mig men scrollade deras flöde och ser bara ”sexighet”. 99% av bilderna på henne är i små håliga, urringade eller tighta kläder där bröst, bröstvårtor eller rumpa syns.

Likaså i hans flöde.
Citera
2024-12-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Zaki blev namnet.

Låter finskt för mig.

Jag vet att uttrycket ej är populärt men Kenzo och Zaki är WT för mig.

Gabjoss är en ganska ny influenser för mig men scrollade deras flöde och ser bara ”sexighet”. 99% av bilderna på henne är i små håliga, urringade eller tighta kläder där bröst, bröstvårtor eller rumpa syns.

Likaså i hans flöde.

I Sverige är hennes image rätt unik men rätt säker på att hon influerats av de utländska med den stilen tex tammyhembrow
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in