2026-05-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Ja!! Precis. Det var ett märkligt inlägg och ett bevis på att Camilla är partisk och alltid låter sina egna åsikter styra så det bara sjunger om det. Hon har noll trovärdighet på grund av inlägg som de där.

Att hon ironiserar över "busringningarna" med Moas man är som ett slag i ansiktet på Moa och att hon köper det rakt av allt vad Gabriella säger fast hon, de facto velat förföra sin väns äkta man samtidigt som hon själv är gift med stackars Fjodor.

Usch för bägge de där kvinnorna.

Kan inte du eller någon annan som känner sig manad, sammanfatta hela grejen med den där Moa för mig? Även om jag följt G sedan start samt även denna tråd så hänger jag inte med i just det dramat. Har sett att det skrivits lite om någon Moa och hennes man ett par gånger men inte förstått själva händelsen😅
Citera
2026-05-27, 16:54
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisken95
Kan inte du eller någon annan som känner sig manad, sammanfatta hela grejen med den där Moa för mig? Även om jag följt G sedan start samt även denna tråd så hänger jag inte med i just det dramat. Har sett att det skrivits lite om någon Moa och hennes man ett par gånger men inte förstått själva händelsen😅

Tror det skulle behövas en bra förklaring av någon som är insatt i den där händelsen. Vem M och hennes man är och vad alla hade för relation till varandra och vad det var som egentligen hände och vad som hände efteråt.

Nu handlar ju tråden inte om M. Men kunde inte låta att kolla lite då händelsen ha delar om henne. Hade aldrig kollat upp den där M förrän nu. Finns bara en med rätt namn, så måste ju vara rätt. Kollade Instagram. Hon påminner lite om G på något sätt när jag ser henne. Lite tacky, ser opererad ut, tatuerad, fillers, visar mycket boobs, småbarnsmamma, bor i Umeå osv. Skillnaden är väl att hon inte verkar beroende av män och har utbildat sig och inte lider av någon städmani att visa upp 😆 Men till utseendet kan de nästan se ut som systrar...

G och M verkar inte vara vänner längre... Hur nära vänner var de egentligen ens? De följer inte varandra på Instagram och det verkar inte finnas bilder på varandra någonstans heller och ser inga kommentarer.

M och hennes snubbe verkar ha separerat. M bor ensam och har barnen varannan vecka.

Kul att denna M's dotter delar ett av sina namn med Gs dotter också, haha. Ms dotter är äldre så var väl därifrån G snodde namnet, haha.
Citera
2026-05-27, 17:03
Medlem
TofslanoVifslans avatar
Läste Bloggbevaknings gamla inlägg om G innan dom träffades och tycker man kan se en stor skillnad på hur hon skrev om G. Här är några exempel

https://bloggbevakning.nyheter24.se/2017/03/10/work-it-tovsi/

https://bloggbevakning.nyheter24.se/2017/03/04/vm-sloseri-med-pengar/

https://bloggbevakning.nyheter24.se/2017/03/02/stackars-fjordingen/
Citera
2026-05-27, 17:05
Medlem
Forumforums avatar
Citat:

Det var en pinsam historia på så många sätt.

G var kompis med en tjej som heter Moa. Söt brunett, mamma till två barn. Moas man Tomas, lite liknande Z (fast utan tatueringar) och en man helt i Gabriellas smak.
De umgicks på familjevis ända tills Gab efter en blöt krogkväll med Tove(tror jag det var) bestämde sig för att försöka få heta Tomas i säng. Men eftersom Gabriella redan börjat flirta med Tomas via mail /sms så anade Moa oråd och när Gab ringde upp Tomas på fyllan och ville komma hem till honom och ligga så hade han och Moa gillrat en "telefonfälla" och spelade in Gabs pinsamma telefonsamtal där hon flåsande /sexigt ringde upp Tomas med sexuella anspelningar och ville hämta en laddkabel /telefon laddare som hon "glömt."

Dagen efter försökte hon skadeeliminera och påstod att hon och (Tove om jag inte minns fel) kompisen busringt till random folk (alltså inte bara Tomas) och försökte få det till att de bara skojat.🙄 Barnslig busringning a la sjundeklassare typ.

Tomas lät inte så road i samtalet och det var väl både krystat och pinsamt eftersom Gab insinuerade sexuella saker som en snubbe såklart nappat på om han hade velat ligga med henne (vilket han inte verkade vilja)
Efter det så blandade sig stackars Fjodor i det hela och försökte rädda frugan från det pinsamma tilltaget och gick ut offentligt och försökte dementera hennes beteende (så gott han kunde)

Några månader senare var det såklart dags för skilsmässa mellan F och G och det hade de flesta som vet vem Gabban är redan räknat ut att det skulle bli.

Moa skrev också om det hela att hon mest var besviken å sina barns vägnar eftersom deras flickor lekte så bra med varandra och att hon inte förstod hur man kunde bete sig så illa och ställa till så barnens fina vänskap förstördes.

Moa hade en vuxen approach i hela situationen, medan G förnekade överallt och fick lite draghjälp av Camilla på Bloggbevakning som tillochmed med gjorde sig lustiga på Moa och Tomas och Fjodors bekostnad. Hashtaggarna i Instagraminlägget var bara så dumma. Skämskuddarna räckte inte till.
Gab borde ha pudlat, bett om ursäkt och sen gått vidare, typ: alla kan göra bort sig på fyllan, men nej. Gabban gör ju aaaldrig fel. Pinsamma kvinna!
Homewrecker, Dramaqueen och skiter fullständigt till och med att det drabbade barnen.

Någon som minns fler detaljer som jag kanske missat?
Citera
2026-05-27, 18:24
Medlem
Citat:
Det var en pinsam historia på så många sätt.

G var kompis med en tjej som heter Moa. Söt brunett, mamma till två barn. Moas man Tomas, lite liknande Z (fast utan tatueringar) och en man helt i Gabriellas smak.
De umgicks på familjevis ända tills Gab efter en blöt krogkväll med Tove(tror jag det var) bestämde sig för att försöka få heta Tomas i säng. Men eftersom Gabriella redan börjat flirta med Tomas via mail /sms så anade Moa oråd och när Gab ringde upp Tomas på fyllan och ville komma hem till honom och ligga så hade han och Moa gillrat en "telefonfälla" och spelade in Gabs pinsamma telefonsamtal där hon flåsande /sexigt ringde upp Tomas med sexuella anspelningar och ville hämta en laddkabel /telefon laddare som hon "glömt."

Dagen efter försökte hon skadeeliminera och påstod att hon och (Tove om jag inte minns fel) kompisen busringt till random folk (alltså inte bara Tomas) och försökte få det till att de bara skojat.🙄 Barnslig busringning a la sjundeklassare typ.

Tomas lät inte så road i samtalet och det var väl både krystat och pinsamt eftersom Gab insinuerade sexuella saker som en snubbe såklart nappat på om han hade velat ligga med henne (vilket han inte verkade vilja)
Efter det så blandade sig stackars Fjodor i det hela och försökte rädda frugan från det pinsamma tilltaget och gick ut offentligt och försökte dementera hennes beteende (så gott han kunde)

Några månader senare var det såklart dags för skilsmässa mellan F och G och det hade de flesta som vet vem Gabban är redan räknat ut att det skulle bli.

Moa skrev också om det hela att hon mest var besviken å sina barns vägnar eftersom deras flickor lekte så bra med varandra och att hon inte förstod hur man kunde bete sig så illa och ställa till så barnens fina vänskap förstördes.

Moa hade en vuxen approach i hela situationen, medan G förnekade överallt och fick lite draghjälp av Camilla på Bloggbevakning som tillochmed med gjorde sig lustiga på Moa och Tomas och Fjodors bekostnad. Hashtaggarna i Instagraminlägget var bara så dumma. Skämskuddarna räckte inte till.
Gab borde ha pudlat, bett om ursäkt och sen gått vidare, typ: alla kan göra bort sig på fyllan, men nej. Gabban gör ju aaaldrig fel. Pinsamma kvinna!
Homewrecker, Dramaqueen och skiter fullständigt till och med att det drabbade barnen.

Någon som minns fler detaljer som jag kanske missat?

Tack!! Tycker mig minnas detta nu när jag läser det faktiskt. Haha.
Åh fy stackars Fjodor. Så mycket han utstått…
Citera
2026-05-27, 18:53
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Tack!! Tycker mig minnas detta nu när jag läser det faktiskt. Haha.
Åh fy stackars Fjodor. Så mycket han utstått…

Ja, den mannen måste ha haft en ängels tålamod under deras äktenskap.

Minns att han jämt såg så ledsen ut när jag skymtade dem ibland. En gång filmade han henne på väg till bilen och hon pratade sån där bebis-tingelingsk-tillgjord röst (antagligen nåt som skulle publiceras)

Herregud vad vi skrattade åt spektakelfamiljen när vi såg dem 😄

Jag har ju haft turen att få uppleva henne live när min syster pluggade i Umeå och de borde ganska nära varandra för många år sedan när hon var gift med stackars Fjodor. Han var så söt och så sorgsen på samma gång.
Citera
2026-05-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ja, den mannen måste ha haft en ängels tålamod under deras äktenskap.

Minns att han jämt såg så ledsen ut när jag skymtade dem ibland. En gång filmade han henne på väg till bilen och hon pratade sån där bebis-tingelingsk-tillgjord röst (antagligen nåt som skulle publiceras)

Herregud vad vi skrattade åt spektakelfamiljen när vi såg dem 😄

Jag har ju haft turen att få uppleva henne live när min syster pluggade i Umeå och de borde ganska nära varandra för många år sedan när hon var gift med stackars Fjodor. Han var så söt och så sorgsen på samma gång.

Åh ja, minns deras YouTube videos SÅ väl och hur sorgsen han verkligen kunde se ut. Till och med när han log mot kameran så lyste liksom sorgsenheten igenom 🥺 fick även alltid så mycket ångest av att G konstant avbröt honom konstant. Så fort han ville flika in med något, med sin genomsnälla lugna röst så avbröt hon DIREKT och han fick snällt bli tyst..
Det var så tydligt hur snäll han var/är och hur mycket skit han stod ut med..
Citera
2026-05-27, 20:43
Medlem
Fjodor är verkligen en snäll person och jag är väldigt säker på att hans familj är glad över att han har ett annat liv nu.
Såg bilden av Gabjoss på Bloggbevakning där hon är så tacksam. Det är bra om hon är det för jag tror att det är början på slutet för henne och hon måste göra något annat. Flera av flunsorna är så irrelevanta och hon är absolut en av dem.
Citera
2026-05-28, 10:55
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Måste nog tycka synd om alla som får med G att göra, både direkt och indirekt. De som är hennes vänner genom alla år i vått och torrt har nog inte alla hästar hemma de heller och är stöpta i samma form eller så är de grundlurade av hennes narcissistiska sida, helt manipulerade. De som tagit sig därifrån och brutit med henne är nog fler än vad vi vet om och de ser säkerligen på spektaklet idag på avstånd och känner hur skönt och vilken tur det var att de inte längre är en del av det hela. Kan bara undra hur många liv och situationer G förstört genom åren...

Inte för att vara skadeglad eller vara negativ. Men även Z kommer att ta sig ifrån en dag och inte ångra det alls...
Citera
2026-05-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Måste nog tycka synd om alla som får med G att göra, både direkt och indirekt. De som är hennes vänner genom alla år i vått och torrt har nog inte alla hästar hemma de heller och är stöpta i samma form eller så är de grundlurade av hennes narcissistiska sida, helt manipulerade. De som tagit sig därifrån och brutit med henne är nog fler än vad vi vet om och de ser säkerligen på spektaklet idag på avstånd och känner hur skönt och vilken tur det var att de inte längre är en del av det hela. Kan bara undra hur många liv och situationer G förstört genom åren...

Inte för att vara skadeglad eller vara negativ. Men även Z kommer att ta sig ifrån en dag och inte ångra det alls...

Ja.. å andra sidan så får man ju känslan av att G anpassar sig totalt efter Z, på ett sätt man inte sett tidigare. Inte för att jag tror detta påverkar om Z stannar med henne i framtiden eller ej men det känns som att hon hade kunnat gå med på det mesta, bara hon behåller honom. Tänker bla. på de bråk som varit där jag tror Z själv varit rätt oskön mot henne (typ drog när hon eventuellt skulle föda barn?) osv. Får känslan av att mycket liknande hänt men som hon liksom ”accepterat”. Även om hon säkerligen varit grunden till att det ens urartat😅 i dont know.

Sen ytligare saker som att byta klädstil, byta musiksmak, stress-tatuera en hel arm (haha). Helt plötsligt duger bara BMW osv. Känner mig ganska säker på att hon fortfarande kört en Nissan om det inte vore för honom.
Sånt är något jag personligen nog hade reagerat på när om jag träffar en person och nog tyckt var ganska märkligt😅

Försöker få fram en poäng här men vet inte hur jag ska avsluta 😅😂 snurriga tankar
Citera
2026-05-28, 12:53
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ja.. å andra sidan så får man ju känslan av att G anpassar sig totalt efter Z, på ett sätt man inte sett tidigare. Inte för att jag tror detta påverkar om Z stannar med henne i framtiden eller ej men det känns som att hon hade kunnat gå med på det mesta, bara hon behåller honom. Tänker bla. på de bråk som varit där jag tror Z själv varit rätt oskön mot henne (typ drog när hon eventuellt skulle föda barn?) osv. Får känslan av att mycket liknande hänt men som hon liksom ”accepterat”. Även om hon säkerligen varit grunden till att det ens urartat😅 i dont know.

Sen ytligare saker som att byta klädstil, byta musiksmak, stress-tatuera en hel arm (haha). Helt plötsligt duger bara BMW osv. Känner mig ganska säker på att hon fortfarande kört en Nissan om det inte vore för honom.
Sånt är något jag personligen nog hade reagerat på när om jag träffar en person och nog tyckt var ganska märkligt😅

Försöker få fram en poäng här men vet inte hur jag ska avsluta 😅😂 snurriga tankar

Det största beviset på hur jag-svag hon är. Att hon anpassat sig till att bli den flickvän / fru som hon tänker /tror att Z vill ha. De är ju väldigt "passande" för varandra utseendemässigt plus att hon tagit efter bil / musik / klädsmak etc.

Genom att inte ha ett starkt "jag" (som hon bevisat alltför många gånger) så förpassar hon sig, (utan att ens fatta det) ganska långt bak i en mans prioriteringslista. Dvs, hon gör sig själv till ett objekt.
Kvinnor som är objekt utan intressant innehåll är också väldigt lätta att byta ut.

Nä, jag tror inte heller på en lång framtid i det där äktenskapet. Jag tror att han är hennes totala idealman, medan hon är en ganska medioker "dussintjej" som dessutom uppvisar så pass många osköna beteenden att ingen kommer vilja stanna. Varken vänner, eller äkta män.
Citera
2026-05-28, 14:28
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:

Hon skulle nog på sätt och vis anpassa sig hur som helst efter vilken man som helst. Vem är hon som person liksom? Rätt svag och intetsägande skulle jag säga. Hon är en sån där som gör vad som helst för att behålla sin man och en man verkar hon ju inte kunna vara utan... Hon har ju till och med nämnt "jag gillar att vara någons fru". Ett helt sjukt uttryck. Med tanke på Zs bakgrund och de bråk de haft och även det att han stack iväg så där tyder även på hans egna temperament och mognad. Inte något större ansvar man sett för hem och familj heller. Som när han var på fiske jämt, det verkade prioriteras först. G är inte en kvinna att lita på, men Z är inte att lita på han heller. Hur de fortfarande håller ihop är väl en gåta. Men är väl barnen och sexet som binder dem samman... Att båda fått acceptera saker tror jag säkert. Men tror inte det är något som är till gagn och nytta varken för deras förhållande eller för dem själva. Jag brukar gissa gällande dem, kanske hinner de få en till bebis som G verkar vilja, men förhållandet håller inte många år till. Vilket säkert både G och Z vet. Hur de inte kan tänka på det dagligen förstår jag inte efter alla bråk och efter att Z flyttade och ville skiljas... Jaha, jag svävar iväg och snurrar jag med 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in