Citat:
Ursprungligen postat av
Fisken95
Kan inte du eller någon annan som känner sig manad, sammanfatta hela grejen med den där Moa för mig? Även om jag följt G sedan start samt även denna tråd så hänger jag inte med i just det dramat. Har sett att det skrivits lite om någon Moa och hennes man ett par gånger men inte förstått själva händelsen😅
Det var en pinsam historia på så många sätt.
G var kompis med en tjej som heter Moa. Söt brunett, mamma till två barn. Moas man Tomas, lite liknande Z (fast utan tatueringar) och en man helt i Gabriellas smak.
De umgicks på familjevis ända tills Gab efter en blöt krogkväll med Tove(tror jag det var) bestämde sig för att försöka få heta Tomas i säng. Men eftersom Gabriella redan börjat flirta med Tomas via mail /sms så anade Moa oråd och när Gab ringde upp Tomas på fyllan och ville komma hem till honom och ligga så hade han och Moa gillrat en "telefonfälla" och spelade in Gabs pinsamma telefonsamtal där hon flåsande /sexigt ringde upp Tomas med sexuella anspelningar och ville hämta en laddkabel /telefon laddare som hon "glömt."
Dagen efter försökte hon skadeeliminera och påstod att hon och (Tove om jag inte minns fel) kompisen busringt till random folk (alltså inte bara Tomas) och försökte få det till att de bara skojat.🙄 Barnslig busringning a la sjundeklassare typ.
Tomas lät inte så road i samtalet och det var väl både krystat och pinsamt eftersom Gab insinuerade sexuella saker som en snubbe såklart nappat på om han hade velat ligga med henne (vilket han inte verkade vilja)
Efter det så blandade sig stackars Fjodor i det hela och försökte rädda frugan från det pinsamma tilltaget och gick ut offentligt och försökte dementera hennes beteende (så gott han kunde)
Några månader senare var det såklart dags för skilsmässa mellan F och G och det hade de flesta som vet vem Gabban är redan räknat ut att det skulle bli.
Moa skrev också om det hela att hon mest var besviken å sina barns vägnar eftersom deras flickor lekte så bra med varandra och att hon inte förstod hur man kunde bete sig så illa och ställa till så barnens fina vänskap förstördes.
Moa hade en vuxen approach i hela situationen, medan G förnekade överallt och fick lite draghjälp av Camilla på Bloggbevakning som tillochmed med gjorde sig lustiga på Moa och Tomas och Fjodors bekostnad. Hashtaggarna i Instagraminlägget var bara så dumma. Skämskuddarna räckte inte till.
Gab borde ha pudlat, bett om ursäkt och sen gått vidare, typ: alla kan göra bort sig på fyllan, men nej. Gabban gör ju aaaldrig fel. Pinsamma kvinna!
Homewrecker, Dramaqueen och skiter fullständigt till och med att det drabbade barnen.
Någon som minns fler detaljer som jag kanske missat?