• 4
  • 5
2025-09-28, 16:17
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stooler
Satsa på södra Phuket tycker jag, söder om Patong. Karon, Kata eller Rawai funkar. Billigare att bo, överlägset bättre stränder och man slipper hetsen och hettan från stadsmiljön. Men, är det sexindustrin ni vill åt så är ju Patong dit folk åker. Trafiken är betydligt snällare söderöver så att hyra scooter är bästa sättet att ta sig runt på ön. Annars finns det gott om små lokala turistkontor som säljer olika turer, fiska tonfisk från båt, åka till Phi-Phi Island, templet i Chalong tillhör de vackraste i Thailand. Käka skaldjur nedanför piren i Rawai är populärt men kostar en del.

Super!

tanken är sol, bad och utforska... Patong va snuskigt när ja va där 2015, bangala road... Mycket prostitution men då va jag singel och det va ok.

ska kolla södra delen... Vi kommer ta något airbnb, billigare då vi är 2 väldigt enkla individer.. söker inte något lyx hotell med frukost eller liknande.
Citera
2025-09-28, 16:38
Medlem
Stoolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Super!

tanken är sol, bad och utforska... Patong va snuskigt när ja va där 2015, bangala road... Mycket prostitution men då va jag singel och det va ok.

ska kolla södra delen... Vi kommer ta något airbnb, billigare då vi är 2 väldigt enkla individer.. söker inte något lyx hotell med frukost eller liknande.

Kan tipsa om ett Guesthouse i Karon som en svensk polare äger, All Star Guesthouse 4.8 på betygsratingen och ligger prismässigt bra till generellt. Man bor dessutom perfekt, nära till allt. Du kan boka direkt, Tony har en egen hemsida med alla uppgifter! Vet att han brukar kunna hämta på flygplatsen också!

https://www.allstarguesthousephuket.com/sv/
Senast redigerad av Stooler 2025-09-28 kl. 16:41.
Citera
2025-09-28, 23:59
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stooler
Kan tipsa om ett Guesthouse i Karon som en svensk polare äger, All Star Guesthouse 4.8 på betygsratingen och ligger prismässigt bra till generellt. Man bor dessutom perfekt, nära till allt. Du kan boka direkt, Tony har en egen hemsida med alla uppgifter! Vet att han brukar kunna hämta på flygplatsen också!

https://www.allstarguesthousephuket.com/sv/

det var väldans bra priser på det stället.. många tack för det tipset... trodde inte ens att fanns något annat utöver dyra hotell och airbnb
Citera
2025-10-11, 08:30
Medlem
Ska spendera en vecka i Koh samui snart men sedan skall jag ha ytterligare 2v i thailand men kan inte bestämma mig vart jag ska.

Är Chiang Mai intressant? Vart bor man där?
Ska jag någon annanstans?
Varit tidigare i Koh Chang, Khao Lak, Bangkok, Koh Samet
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här