Citat:
Ursprungligen postat av
Novus4212
Det är definitivt inte billigt längre i BKK och Phuket. Ja, man kan alltid komma undan billigare om man gör si eller så men vill man verkligen spendera sin semester på det sättet?
Brudarnas mentalitet har gått helt fel väg och det är inte prime rib på de brudar du ser på dom vanliga ställena om du rör dig där.
Jämfört med 2016, där Thailand redan då hade ändrat sig rejält jämfört med t.ex 2010 däromkring, så är vi nu ljusår ifrån hur de en gång var.
Iallafall i BKK och framförallt i Phuket. Chiang-Mai kan jag inte jämföra för mycket för jag har för liten erfarenhet och historik gällande Chiang-Mai.
Krabi har jag alltid funnit kraftig överreklamerat men det beror givetvis på vad man tycker om som individ. Så det är bara min personliga åsikt.
Exakt min filosofi när det kommer till hur man ska spendera sin semester; jag är alltid frikostig mot mig själv. Man har åkt för långt etc för att snåla. Men det innebär givetvis inte att man ska lägga pengar på water buffalos o annat otrevligt. Men spendera med förnuftet.
Utifrån det jag läst hittills kommer jag antagligen att lägga Thailand på hyllan tillsvidare (om inte någon här kan övertyga mig om motsatsen). Finns intressanta ställen kvar på bucket listan, t ex Filippinerna, Vietnam, Spanien (!) + ev andra europeiska länder...
Brudar, värme, trygghet, billigt käk och logi, få turister (ffa araber, ryssar, kineser och indier) är önskvärt och står högt upp på listan. Vidare viss kunskap i engelska också. Därför faller Sydamerika, även på tryggheten då...
Sammanfattningsvis tycker jag att det är mycket tråkig läsning. Hade väl hoppats på att man kunde klämma ut en sista sats ur LOS men verkar inte så...