Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffekonny
Tack för ett fantastiskt fint svar! Det enda problemet är att min ekonomi inte tillåter att lägga 7000kr på att börja testa CS-medicin just nu. Det verkar även som att det priset enbart gäller för att försöka sätta in en enda CS-medicin, men av egen erfarenhet då min mor också har ADHD så vet jag att det sällan är den första bästa medicinen som fungerar. Så, om jag förstår det rätt så måste jag lägga ut 7000kr så fort jag vill pröva ett nytt läkemedel. Så om jag är svår-medicinerad så det kan kosta ganska mycket.
Det känns som att det kommer bli bäst om jag bara försöker hålla ut men det är svårt. Jag börjar må så pass dåligt att jag överväger att gå till det "ostatliga apoteket" så att säga... Det känns som att man hamnar mellan stolarna. Jag kör på som vanligt och sköter mitt jobb även om jag mår skit och därför tror jag att psykiatrin tror att jag mår bättre än vad jag gör. Jag kör på för att jag vet hur kasst jag mår utav att vara sjukskriven.
Sitter i precis samma båt som dig. Verkar vara likadant tänk du och jag. Vill inte vara sjukskriven för de har gjort mig galen, men samtidigt så har jag kört på och jobbat och tagit mig vatten över huvudet, så börjar köra in i väggen, men man ”kämpar” på, och ”härdar ut” och precis som du beskriver, så tror både hälsocentral och psykiatrin att man mår bättre än de faktiskt är.
Det är dyrt att sätta in cs privat, speciellt om du inte genomgått utredning genom samma företag. Tror de är en större summa vid första insättning och sen kanske 50% fortsättningsvis om de blir justeringar, men som du själv är inne på, så tror jag att de kan bli en ganska dyr historia.
Vill inte ens veta vad mitt hade gått på då jag har svår adhd.