• 1
  • 2
2024-06-18, 17:40
Medlem
tja. har ett relativt dåligt kreditvärde och har typ max 3000kr kvar i betalningsanmärkningar. letar desperat efter nån sida jag kan låna snabba pengar ifrån. jag får soc pengar men är just nu arbetslös och jag letar akut efter ett litet lån på 3000kr men har testat typ alla hemsidor och blir nekad varje gång. att låna pengar från familj är inget jag kan göra. tips?
Citera
2024-06-18, 17:42
Avstängd
Wagwan

Har du provat från lendo?
Ljug bara o säg att du inte har lån, ibland går det bra jag brukar fråga lendo nör jag är i behov av pengar snabbt går ofta smidigt
Lycka till one love
Citera
2024-06-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homosapienn
tja. har ett relativt dåligt kreditvärde och har typ max 3000kr kvar i betalningsanmärkningar. letar desperat efter nån sida jag kan låna snabba pengar ifrån. jag får soc pengar men är just nu arbetslös och jag letar akut efter ett litet lån på 3000kr men har testat typ alla hemsidor och blir nekad varje gång. att låna pengar från familj är inget jag kan göra. tips?
Beroende på var du ansöker, men troligen syns dina låneansökningar på ditt uc (eller liknande), så för varje ansökan minskar din chans till ett lån.
Citera
2024-06-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Wagwan

Har du provat från lendo?
Ljug bara o säg att du inte har lån, ibland går det bra jag brukar fråga lendo nör jag är i behov av pengar snabbt går ofta smidigt
Lycka till one love

har skickat in en ansökan om lån men har inte fått svar än

jaja If a dirt, a dirt

one love
Citera
2024-06-18, 18:24
Medlem
Citat:
Brixo funkade för mig när jag var i den situationen. Lycka till!
Citera
2024-06-18, 18:25
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tror att du måste räkna med att du är helt körd på marknaden. När man lever på socialen och har betalningsanmärkningar finns det inte så mycket alternativ kvar.
När du inte har vänner och Bekanta eller föräldrar att fråga då är det ännu värre.
Det innebär att du måste vara kreativ genom att hitta någonting att göra på dagarna.
Då kanske pengarna kan flyta in på kontot. Du måste sluta upp att leva i en fantasivärld och tror att pengar kommer utan vidare.
Det bästa du kan göra är att du springer ut på stan eller ta cykeln du inte har och letar efter flaskor och burkar. Jag tror att man kan hitta en 50-lapp på stan ganska enkelt. Då får du lite mat i magen också.
Annars kanske du kan trycka upp massa lappar och skriva att du putsar fönster och städar.
Sådana saker brukar funka väldigt bra nu på sommaren. Det handlar om att man måste vara lite kreativ när man är körd på marknaden.
Jag tror ändå att du är vuxen så att du fattar poängen.
Citera
2024-06-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag tror att du måste räkna med att du är helt körd på marknaden. När man lever på socialen och har betalningsanmärkningar finns det inte så mycket alternativ kvar.
När du inte har vänner och Bekanta eller föräldrar att fråga då är det ännu värre.
Det innebär att du måste vara kreativ genom att hitta någonting att göra på dagarna.
Då kanske pengarna kan flyta in på kontot. Du måste sluta upp att leva i en fantasivärld och tror att pengar kommer utan vidare.
Det bästa du kan göra är att du springer ut på stan eller ta cykeln du inte har och letar efter flaskor och burkar. Jag tror att man kan hitta en 50-lapp på stan ganska enkelt. Då får du lite mat i magen också.
Annars kanske du kan trycka upp massa lappar och skriva att du putsar fönster och städar.
Sådana saker brukar funka väldigt bra nu på sommaren. Det handlar om att man måste vara lite kreativ när man är körd på marknaden.
Jag tror ändå att du är vuxen så att du fattar poängen.

hade nog räknat med det. letar bara efter en sissta väg ut. tack för tippsen<3
Citera
2024-06-18, 18:32
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
https://jobba-hemifran.com/kunskapsb...ans-via-chatt/
Skicka in ansökan så kan du jobba svart och känna ganska bra pengar. Det är ganska tråkigt men det är enkla pengar i plånboken.
Om du har tur får du ett arbete om fem dagar.
Det innebär att du har lönen efter sju dagar. Så på max 14 dagar kan du ha lite pengar i plånboken.
Detta kan du skita i att betala skatt på om det handlar om mindre pengar.
Jag tror att man kan tjäna upp till 50.000 innan man behöver fundera på läget.
Citera
2024-06-18, 19:05
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Testa Ferratum.

Hemsk ränta dock!
Citera
2024-06-18, 19:28
Medlem
Adelaides avatar
Långivarna vill ha tillbaka pengarna förstår du. Och eftersom du uppenbarligen slarvar med ekonomin så är de inte så värst intresserade av att låna ut till dig.
Citera
2024-06-18, 22:33
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Även om du får lån den här månaden, vad är din plan inför nästa månad, när du återigen behöver mer pengar?
Citera
2024-06-19, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Även om du får lån den här månaden, vad är din plan inför nästa månad, när du återigen behöver mer pengar?

får ju mina pengar från soc så jag kan betala tillbaka det jag lånade den 25e
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in