2024-06-16, 23:05
Medlem
Blir ofta att man drar en cigg när man kan. Så länge man är ute har man en cigg i mungipan, eller om man är inne vid köksfläckten. Det är ju värre med alla dessa rökförbud, fan inte värt att gå ut på lokal längre.
Citera
2024-06-16, 23:07
Medlem
Har aldrig fattat hur folk kan röka ett paket eller mer om dagen. Blev typ 2-3 per dag när jag rökte och då mådde jag ändå skit av det. Dock kan det vara skönt att typ ta 1-2 per vecka vid något stressigt/känsligt tillfälle.
Citera
2024-06-16, 23:28
Medlem
Sensiseedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Blir ofta att man drar en cigg när man kan. Så länge man är ute har man en cigg i mungipan, eller om man är inne vid köksfläckten. Det är ju värre med alla dessa rökförbud, fan inte värt att gå ut på lokal längre.

Här har vi en gubbe som är som mig. Haha ja så fort man är ute man har en i munnen nästan hela tiden.
Citera
2024-06-17, 03:39
Förut ungefär 10-15 cigg per dag. Nu ungefär max 50 cigg per år.
Citera
2024-06-17, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Fram till 5 år sedan hade jag i årtionden rökt 25-60 cigaretter om dagen, så det är ju bara räkna på genomsnittet. Givetvis var jag tvungen att ha lite längre pauser när jag till exempel arbetade, men brukade kompensera det med ännu mer rökning när jag var ledig. Sedan dess har jag rökt noll cigaretter. Jag försökte minska antalet jag rökte, men det fungerade inte, utan det är allt eller inget som gäller. Antingen röker jag i snitt minst var 40:e minut, eller så får jag vara utan.

Edit: Jag undrar hur det kommer att gå om jag dricker mig full. Jag har undvikit alkohol sedan jag slutade. Nykter skulle jag aldrig röka mer, då det var ett helvete för mig att sluta och jag vill verkligen inte behöva återuppleva det en gång till, men onykter är jag inte alltid lika rationell.

Du har alltså inte druckit alkohol på 5 år? Bra jobbat.
Citera
2024-06-17, 08:31
Medlem
Trakessons avatar
Det där med rökning har ju gått från att vara något fint innefolket höll på med, till att bli folkligt, sedan bli onyttigt och farligt men då blev det tufft att röka bland rebelliska människor och slutligen en WT-dom. Lite samma resa som kokainet också gjort.

Rökare luktar jävligt illa fast å andra sidan lever de kortare och kortare.
Citera
2024-06-17, 11:02
Medlem
Gugugagas avatar
0 styck per år. Vann jag något pris?
Citera
2024-06-17, 11:28
Ingen aning om det är för mycket. Håller på och försöker sluta röka nu men innan det så kunde jag med röka en cigg i timmen. Var jag rastlös så kunde det bli 2 och var jag sysselsatt så kunde det gå timmar emellan.
Citera
2024-06-17, 13:22
Medlem
Hamsterbolls avatar
En gång om året ungefär. Fast då röker jag kanske 2-3 stycken på en kväll. Fast röker bara några bloss på varje för sen blir de för starka så sammanlagt blir det kanske en hel cigarrett en gång om året.
Citera
2024-06-17, 13:52
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
En cigg i timmen känns väl ganska normalt?
Ligger på typ 1,5-2 paket om dagen och när jag dricker öl så blir det lätt runt 3 cigg i timmen.

Om du nu inte är vaken dygnet runt eller då helt enkelt ställer klockan och går upp varje timme även på natten så är du fortfarande en bit över en cigg i timmen.
Man räknar oftast med att man är vaken ca 16 timmar per dygn och för att du ska hinna få i dig dina 1,5-2 paket så är du nära två cigg i timmen.
Inte helt nyttigt kan jag tillägga. Ser på hur min mamma med kol har det, inget roligt liv alls.

Själv röker jag inte alls då jag tycker det luktar vidrigt och smakar desto värre. Har provat feströka ett fåtal gånger i mitt liv.
Citera
2024-06-17, 13:57
Medlem
En gång per år kanske. Har aldrig köpt ett paket cigaretter i hela mitt liv, utan feströker om jag blir bjuden.
Citera
2024-06-17, 14:08
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om du nu inte är vaken dygnet runt eller då helt enkelt ställer klockan och går upp varje timme även på natten så är du fortfarande en bit över en cigg i timmen.
Man räknar oftast med att man är vaken ca 16 timmar per dygn och för att du ska hinna få i dig dina 1,5-2 paket så är du nära två cigg i timmen.
Inte helt nyttigt kan jag tillägga. Ser på hur min mamma med kol har det, inget roligt liv alls.

Själv röker jag inte alls då jag tycker det luktar vidrigt och smakar desto värre. Har provat feströka ett fåtal gånger i mitt liv.
Jag sa inte att jag rökte en i timmen? Skrev att det är ganska normalt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in