• 1
  • 2
2024-06-16, 17:44
Medlem
Sensiseedss avatar
Ja som rubriken lyder hur ofta röker ni en cigarett?
Jag brukar när jag inte har något som tar upp min tid snitta 1 cigg i timmen är det för mycket?
Citera
2024-06-16, 17:47
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiseeds
Jag brukar när jag inte har något som tar upp min tid snitta 1 cigg i timmen är det för mycket?

Det är samma här.

Och ja, jag tror det är på tok för mycket. Haha.
Citera
2024-06-16, 17:50
Medlem
knark-kungens avatar
Det är för mycket. Max en ask per år om man inte vill förstöra lungorna.
Citera
2024-06-16, 18:14
Medlem
Bassplays avatar
En gång i timmen är verkligen som att önska sig cancer i julklapp.

Jag röker väldigt sällan en cigarett. Två tre om året max. En god cigarr kan avnjutas på midsommar eller nyår.
Citera
2024-06-16, 18:19
Medlem
Fummys avatar
Sen väldigt många år sedan slutade jag men jag röker i mina värsta perioder som kan vara någon enstaka månad med flera års mellanrum, sen slutar jag igen.
Sist jag tog en cigg var för 2 veckor sedan och de var en enstaka och den endast i år, ville bara se hur de kändes och de smakade skit och rökte inte ens färdigt.
Ska inte påstå att det är lätt att bryta med nikotin då jag snusar.

När jag väl rökte kunde de i perioder bli kedjerökande i sociala sammanhang.
Annars minns jag inte riktigt hur ofta jag brukade röka konstigt nog.
Citera
2024-06-16, 18:22
Medlem
Free12s avatar
En cigg i timmen känns väl ganska normalt?
Ligger på typ 1,5-2 paket om dagen och när jag dricker öl så blir det lätt runt 3 cigg i timmen.
Citera
2024-06-16, 19:02
Medlem
sebastian66s avatar
Det är helt sjukt Jag tror att jag röker ungefär 25 cigaretter varje dag. Problemet är att det är så satans billigt så att man röker för mycket. Jag tror att jag betalar ungefär 22 spänn per paket.
Då känns det som att man kan dricka lite brännvin whisky och röka ibland också.
Håll flaggan i topp och röka lite mera så blir livet enklare.
Citera
2024-06-16, 19:19
Medlem
KingHisss avatar
Väldigt sällan men om det sker så är det på toan när jag tömmer morgonen bajset.
Citera
2024-06-16, 19:35
Brukar varje år köpa ett ciggpaket varje senvår när man får lite feeling, men slutar alltid med att man röker fem sen slängs paketet. Ska nog sluta helt med det då det bara gör en sjuk.
Citera
2024-06-16, 19:41
Medlem
Brukar röka en cigarrett någon gång runt midsommar, så snart är det dags.
Funderar faktiskt på att sluta helt med cigaretter.
Citera
2024-06-16, 19:44
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensiseeds

Jag röker en cigarett en gång bara. :-P
Skämt åsido, ett halvt paket om dagen och en halv dosa snus på ett ungefär.
Citera
2024-06-16, 19:52
Medlem
Europes avatar
Fram till 5 år sedan hade jag i årtionden rökt 25-60 cigaretter om dagen, så det är ju bara räkna på genomsnittet. Givetvis var jag tvungen att ha lite längre pauser när jag till exempel arbetade, men brukade kompensera det med ännu mer rökning när jag var ledig. Sedan dess har jag rökt noll cigaretter. Jag försökte minska antalet jag rökte, men det fungerade inte, utan det är allt eller inget som gäller. Antingen röker jag i snitt minst var 40:e minut, eller så får jag vara utan.

Edit: Jag undrar hur det kommer att gå om jag dricker mig full. Jag har undvikit alkohol sedan jag slutade. Nykter skulle jag aldrig röka mer, då det var ett helvete för mig att sluta och jag vill verkligen inte behöva återuppleva det en gång till, men onykter är jag inte alltid lika rationell.
Senast redigerad av Europe 2024-06-16 kl. 19:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in