2024-06-16, 14:17
Medlem
Jag funderar på att köpa bostad där. Är det någon från Höganäs som kan beskriva hur det är där?
Finns det särskilt utsatta områden, och i så fall vilka är det? Hur är det med kriminalitet, invandring etc?
Hur är det politiska styret, Woke eller inte? Något speciellt med staden som jag som som utomstående inte känner till?
Citera
2024-06-16, 14:34
Nä det är trevligt område. Givetvis finns det babbeluringar I lägenhetsområden, men om du köper villa är det lugnt.
Dock är det nog en del kriminellt men mer av "white collar'-typen
Citera
2024-07-09, 16:03
Medlem
Bor själv i Höganäs och jag trivs bra här! Det är en liten ort och känslan är därefter! Du kan räkna med att de flesta är trevliga. Det finns både bättre och sämre områden. Men flyttar du till villa/hus så kommer du inte känna av de sämre områdena på samma sätt.

Välkommen hit!
Citera
2024-07-28, 09:16
Medlem
Rasputin420s avatar
Jag har varit i Höganäs typ varje sommar hela mitt liv (mormor o morfar bor där). Jag har inte märkt någon speciell skillnad annat än enstaka Muslim sällskap på stranden på senare tid. Har aldrig sett "ungdomsgäng", det är många gamlingar och barn. Många rika också vilket är bra. Funderar också på att köpa hus och flytta dit.
Citera
2024-08-23, 13:57
Medlem
Bor inte i Höganäs, men några km utanför. Jobbar dock i Höganäs. Tycker det är en mycket trevligt by, lite som Sverige på 90-talet.

Finns såklart sämre lägenhetsområden men inte alls på samma sätt som i andra svenska städer. Höganäs har nog inte haft så stor invallning av migranter som andra kommuner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in