• 3
  • 4
2025-02-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezkimon
Hej Flashback. Jag har analyserat mitt liv senaste tiden och jag har insett att min rädsla för att bli nobbad har förstört extremt mycket för mig i livet. Jag har varit rädd för att be om telefonnummer/social media och sådant av tjejer och killar för att vara rädd att bli nobbad vilket har gjort att jag knappt kunnat knyta kontakter. De kontakter jag har eller har haft har jag fått för att den andre parten tagit initiativet.

Nu ganska nyligen var jag ute med en bekant via en förening och han frågade tjejen som höll i ett event där om han kunde få hennes nummer, vilket han fick. Jag skulle aldrig våga göra en sådan grej för att jag skulle vara livrädd att bli nobbad. Hur får man detta mod att våga fråga en tjej om nummer bara sådär?

Det är en vanesak. Om man aldrig fiskar får man aldrig napp.
Skulle tro att jag fick napp på en av 40 i bästa fall, förmodligen en av femtio ?

Om jag hade blivit ledsen för ett nej så jag gått under.
Samt. Det hände att dom man fått nej av behövde tid att smälta och fundera.
Man har helt enkelt bara flaggat upp intresse, och en del behöver lite tid för att fundera.
Fanns tjejer som jag frågade 3-4 gånger och fick ja först på femte försöket.
Citera
2025-03-13, 19:09
Citat:
Hej Flashback. Jag har analyserat mitt liv senaste tiden och jag har insett att min rädsla för att bli nobbad har förstört extremt mycket för mig i livet. Jag har varit rädd för att be om telefonnummer/social media och sådant av tjejer och killar för att vara rädd att bli nobbad vilket har gjort att jag knappt kunnat knyta kontakter. De kontakter jag har eller har haft har jag fått för att den andre parten tagit initiativet.

Nu ganska nyligen var jag ute med en bekant via en förening och han frågade tjejen som höll i ett event där om han kunde få hennes nummer, vilket han fick. Jag skulle aldrig våga göra en sådan grej för att jag skulle vara livrädd att bli nobbad. Hur får man detta mod att våga fråga en tjej om nummer bara sådär?

Det är pinsamt, håller med. Känns needy.
Mitt bästa tips är ändå att träna på det. Fråga en tjej du inte är så intresserad av först, sen en du är lite mer intresserad av osv.
Citera
2025-04-06, 21:39
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Fråga dig själv " vad är det värsta som kan hända om du får nobben?".

Är han smart så raggar han utanför bekantskapskretsen. Om han får nobben av flera i bekantskapskretsen så hamnar han i en ond cirkel.
Citera
2025-04-07, 10:36
Medlem
Frågan här är väl vad det är du är rädd för? Vad är det värsta som kan hända om du får ett nej?

Försök att se det såhär - det är en egenskap du behöver träna upp som vilken egenskap som helst. Zlatan började inte spela i Barcelona utan att ha spelat fotboll förut.
Citera
2025-04-07, 22:58
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Hur närmar man sig en tjej på jobbet? Jag har inte något utseendemässigt att locka och kanske har asperger. Finns en tjej jag är intresserad utav, men jag förstår inte varför egentligen. Något gör att jag bara dras till henne.

Värdelös raggare, ingen kvinno-erfarenhet, negativt utseende. Jag jobbar verkligen i uppförsbacke.
Varför inte säga att du bara dras till henne? (Per definition, det finns inget korkat du kan säga till en som tycker om dig... eller nåt i den stilen)

Men frågan är vad du vill själv också och vara ärligt för den du är.

Varför blir alkisarna på stan trevligt bemöta när de pratar med allt folk?
Citera
2025-05-06, 22:11
Medlem
Gosifs avatar
Vad är det man säger?

Den snubben som alltid får ligga på krogen, det handlar om att han frågar 100 tjejer. Resten som inte får ligga frågar 2-3 eller ingen alls.
Citera
2025-05-07, 23:22
Medlem
Det är inte det roligaste som finns att få nej, men hellre det än att inte försöka alls. Så jag stötte på alla tjejer jag var intresserad av. Ibland var de utanför min liga.
Många tjejer vågar inte ens försöka, för de skulle bli förstörda av att få nej. Då får man gå där sen och ångra att man inte ens chansade med de man var intresserad av.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in