Citat:
Ursprungligen postat av
Ezkimon
Hej Flashback. Jag har analyserat mitt liv senaste tiden och jag har insett att min rädsla för att bli nobbad har förstört extremt mycket för mig i livet. Jag har varit rädd för att be om telefonnummer/social media och sådant av tjejer och killar för att vara rädd att bli nobbad vilket har gjort att jag knappt kunnat knyta kontakter. De kontakter jag har eller har haft har jag fått för att den andre parten tagit initiativet.
Nu ganska nyligen var jag ute med en bekant via en förening och han frågade tjejen som höll i ett event där om han kunde få hennes nummer, vilket han fick. Jag skulle aldrig våga göra en sådan grej för att jag skulle vara livrädd att bli nobbad. Hur får man detta mod att våga fråga en tjej om nummer bara sådär?
Du lider av dåligt självförtroende och förmodligen även också av dålig självkänsla. Det är faktiskt ganska vanligt.
Du går miste om många kontakter genom att inte våga men inte nog med det, du utvecklas inte som person. Du kommer inte uppnå din fulla potential om du inte gör det som krävs.
Du får tänka på att tiden går. Vill du sitta på din dödsbädd och känna:
''Fan, jag hade mer att ge, men jag vågade inte''? Detta bör vara tillräckligt motiverande för att faktiskt våga.
Din bekant har förmodligen tränat upp sitt självförtroende över tid. Detta görs enklast genom att åstadkomma saker i livet oavsett vad det är.
Jag kan även varmt rekommendera att bygga upp din självkänsla. Annars kommer du att ta allt personligt och felaktligen förknippa ditt värde som person med din förmåga att prestera.
Här är en bra video om självförtroende: https://www.youtube.com/watch?v=meGVqcdcU6g
Den här snubben kan du lära dig mycket av. Jag vet personligen att han är väldigt framgångsrik i livets alla areor.