• 1
  • 2
2024-06-15, 19:25
Medlem
Hej Flashback. Jag har analyserat mitt liv senaste tiden och jag har insett att min rädsla för att bli nobbad har förstört extremt mycket för mig i livet. Jag har varit rädd för att be om telefonnummer/social media och sådant av tjejer och killar för att vara rädd att bli nobbad vilket har gjort att jag knappt kunnat knyta kontakter. De kontakter jag har eller har haft har jag fått för att den andre parten tagit initiativet.

Nu ganska nyligen var jag ute med en bekant via en förening och han frågade tjejen som höll i ett event där om han kunde få hennes nummer, vilket han fick. Jag skulle aldrig våga göra en sådan grej för att jag skulle vara livrädd att bli nobbad. Hur får man detta mod att våga fråga en tjej om nummer bara sådär?
Citera
2024-06-15, 19:28
Medlem
Eponumoss avatar
Är du feg generellt eller är det någon fobi?
Citera
2024-06-15, 19:31
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Dra ner på vinsten, fråga någon du absolut inte vill ha kontakt med och träna så.
Citera
2024-06-15, 20:00
Fråga dig själv " vad är det värsta som kan hända om du får nobben?".
Citera
2024-06-15, 20:03
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezkimon
Hej Flashback. Jag har analyserat mitt liv senaste tiden och jag har insett att min rädsla för att bli nobbad har förstört extremt mycket för mig i livet. Jag har varit rädd för att be om telefonnummer/social media och sådant av tjejer och killar för att vara rädd att bli nobbad vilket har gjort att jag knappt kunnat knyta kontakter. De kontakter jag har eller har haft har jag fått för att den andre parten tagit initiativet.

Nu ganska nyligen var jag ute med en bekant via en förening och han frågade tjejen som höll i ett event där om han kunde få hennes nummer, vilket han fick. Jag skulle aldrig våga göra en sådan grej för att jag skulle vara livrädd att bli nobbad. Hur får man detta mod att våga fråga en tjej om nummer bara sådär?

Kör lite amatör-kbt genom att börja fråga om nummer/sociala medier så kommer det gå över till slut. För det låter som du har en överdriven rädsla för något som inte är farligt, kbt är perfekt för detta.
Citera
2024-06-15, 20:09
Och varför tar du det så personligt? Det är ju inte alls personligt mot dig! De känner dig inte och vet inte vem du är. De kan ha sina egna anledningar varför de säger nej. Medans du har dina anledningar varför du är så rädd för att bli avvisad?
Citera
2024-06-15, 20:13
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Kör lite amatör-kbt genom att börja fråga om nummer/sociala medier så kommer det gå över till slut. För det låter som du har en överdriven rädsla för något som inte är farligt, kbt är perfekt för detta.

Det beror på hur många gånger man blir dissad och nobbad. Hjärnan är inte byggd för att bli dissad 1000 ggr. Vilket är ganska enkelt att bli idag. Inom dejtning och arbetsmarknad tex.
Citera
2024-06-15, 20:25
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:

Hur gammal är du?

Livet är kort och andra skiter i om du gör bort dig. Om 100 år kommer ingen minnas att du över huvud taget funnits så varje dag du låter nojjande hålla dig borta från att jobba mot det du egentligen vill ha, är sjukt ovärda dagar.
Citera
2024-06-15, 20:25
Avstängd
Citat:

Du lider av dåligt självförtroende och förmodligen även också av dålig självkänsla. Det är faktiskt ganska vanligt.

Du går miste om många kontakter genom att inte våga men inte nog med det, du utvecklas inte som person. Du kommer inte uppnå din fulla potential om du inte gör det som krävs.

Du får tänka på att tiden går. Vill du sitta på din dödsbädd och känna: ''Fan, jag hade mer att ge, men jag vågade inte''? Detta bör vara tillräckligt motiverande för att faktiskt våga.

Din bekant har förmodligen tränat upp sitt självförtroende över tid. Detta görs enklast genom att åstadkomma saker i livet oavsett vad det är.

Jag kan även varmt rekommendera att bygga upp din självkänsla. Annars kommer du att ta allt personligt och felaktligen förknippa ditt värde som person med din förmåga att prestera.

Här är en bra video om självförtroende: https://www.youtube.com/watch?v=meGVqcdcU6g

Den här snubben kan du lära dig mycket av. Jag vet personligen att han är väldigt framgångsrik i livets alla areor.
Citera
2024-06-15, 20:26
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:

Livet blir mycket roligare om du skiter i vad andra tycker!
Det är ingen värdslig sak om man får nobben, hon kan ju vara i ett förhållande och då säger hon ju bara nej, hon blir förmodligen bara smickrad över frågan då människor ofta har ett bekräftelsebehov, då har du gjort någon glad i alla fall. Vi är ett av världens mest singel täta land, glöm aldrig det.

Är du tuffare och lite mer självsäker så får du spela i en högre division av tjejer.
Medans mesar får lira i bottenskiktet eller leva ensamma hela livet, släpp sargen och kör brudarna väntar på dig!
Citera
2024-06-15, 21:26
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Dra ner på vinsten, fråga någon du absolut inte vill ha kontakt med och träna så.
Om då tjejen lämnar sitt nummer som TS inte vill ha kontakt med blir ju inte så bra för någon.
Hon väntar på ett samtal som aldrig kommer.
Citera
2024-06-15, 21:29
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Om då tjejen lämnar sitt nummer som TS inte vill ha kontakt med blir ju inte så bra för någon.
Hon väntar på ett samtal som aldrig kommer.

Han kan väl ändå höra av sig. Det är så mycket antingen eller så inte konstigt om folk blir nervösa. Man kunde tro att det redan var giftermål på gång. Alla är så gravallvarliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in