2024-06-15, 07:09
Medlem
RadioGaGas avatar
Sverigedemokraterna säger sig stå på arbetarnas sida men de säger blankt nej till 30 timmars arbetsvecka. Alla riktiga arbetare skulle vara väldigt glada med 30 timmars arbetsvecka med bibehållen lön. SD säger en sak och gör en annan. Jag kommer rösta på vänsterpartiet nästa riksdagsval enbart för att de vill införa 30 timmars arbetsvecka. Jag förstår inte vad Jimmie Åkesson tänker med.
Citera
2024-06-15, 07:28
Avslutad
SD är borgare. Man är en rasistisk variant av Moderaterna. Man har sedan 2010 utan krav på motprestation stött M i allt.

Jimmie bryr sig inte längre, han kan avgå imorgon och plocka ca 40lax varje månad av oss arbetare resten av livet.
Citera
2024-06-15, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Sverigedemokraterna säger sig stå på arbetarnas sida men de säger blankt nej till 30 timmars arbetsvecka. Alla riktiga arbetare skulle vara väldigt glada med 30 timmars arbetsvecka med bibehållen lön. SD säger en sak och gör en annan. Jag kommer rösta på vänsterpartiet nästa riksdagsval enbart för att de vill införa 30 timmars arbetsvecka. Jag förstår inte vad Jimmie Åkesson tänker med.

V är ett bidragsparti och inte ett arbetarparti. Allt V står för är att höja skatterna så att du som arbetare får mindre pengar i fickan.

Pengarna skickas sedan till terrorister eller import av negrer så att dom sedan får fler röster.

30 timmar är bara valfläsk och nånting som aldrig kommer inträffa. Så rösta SD istället.
Citera
2024-06-15, 07:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
V är ett bidragsparti och inte ett arbetarparti. Allt V står för är att höja skatterna så att du som arbetare får mindre pengar i fickan.

30 timmar är bara valfläsk och nånting som aldrig kommer inträffa. Så rösta SD istället.

Väntar fortfarande på 10kr billigare vid pump, och pristak på el.
Citera
2024-06-15, 07:49
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren

dieseln är tio kronor billigare.

Största skattesänkningen jag någonsin har fått.
Citera
2024-06-15, 07:53
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64

Pengarna skickas sedan till terrorister eller import av negrer så att dom sedan får fler röster.

V vill höja skatterna för höginkomsttagare och mångmiljonärer. De flesta arbetare i Sverige är inte höginkomsttagare och mångmiljonärer.

Högern sa likadant om 40 timmars arbetsvecka; det kommer aldrig funka och det kommer bli för dyrt. Sen införde vänstern och sossarna 40 timmars arbetsvecka men det verkar högern och SD ha glömt bort.
Citera
2024-06-15, 07:54
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Älskar när man påstår att detta inte genomfördes. Du har inte bil, och inte koll.

Eller så är du efterbliven.
Citera
2024-06-15, 07:58
Medlem
Citat:
Innan valet ville sd att tandvård ska ingå i sjukförsäkringen. Nu ligger det ett förslag från tidö om att kostnadsfri tandvård ska upphöra vid 19 istället för vid 23(?). Det går fort i hockey.
Citera
2024-06-15, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Jag är en rejäl & riktig arbetare. Jag vill ha 20 timmars arbetsvecka. Vem röstar man på då?
Senast redigerad av Raven2.0 2024-06-15 kl. 08:25.
Citera
2024-06-15, 08:02
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Har bil, jobbar även inom transportbranschen så jag har koll. Låt oss ta en titt, högsta pris för 95 oktan 24,18, dagens pris 17,29. Skillnad: 6,89. Fakta, försök trolla bort det du.

Då kan du se över reduktionsplikten som sossarna tänkte höja så är du uppe i 10kr.

Märkligt att du inte visste det med tanke på ditt jobb.
Citera
2024-06-15, 08:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Älskar när man påstår att detta inte genomfördes. Du har inte bil, och inte koll.

Eller så är du efterbliven.

Har bil, jobbar även inom transportbranschen så jag har koll. Låt oss ta en titt, högsta pris för 95 oktan 24,18, dagens pris 17,29. Skillnad: 6,89. Fakta, försök trolla bort det du.

Källor https://www.svd.se/a/47aVVg/bensinpriset-stiger-da-tankar-svenskarna-oftare

https://bensinpriser.nu/
Citera
2024-06-15, 08:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Då kan du se över reduktionsplikten som sossarna tänkte höja så är du uppe i 10kr.

Märkligt att du inte visste det med tanke på ditt jobb.

Tänkte höja och att höja är dock två olika saker. Och eftersom dom inte vann valet, så får vi aldrig veta, man kanske då hade infört sänkt skatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in