2024-07-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyllera
Någon som vet vad maxstraffet för detta kan bli?

Om han åker på allt skulle jag gissa på 5 år, plus stt villkorliga friheten dras in helt.
Citera
2024-07-16, 07:05
Medlem
fcspicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Är förundersökningen sekretessbelagd?

Gick inte få ut den via epost iallafall, svar från Tingsrätten:

Citat:
Tingsrätten har bedömt att den handling du har begärt att få en kopia av inte kan lämnas ut till dig per e-post av integritetsskäl. Du har i stället möjlighet att ta del av handlingen i pappersform i de delar som inte omfattas av eventuell sekretess.

Någon som har lust att ordna i pappersform? Jag är på semester och kommer inte befinna mig i Östersund på ett tag.
Citera
2024-07-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fcspica
Gick inte få ut den via epost iallafall, svar från Tingsrätten:

Någon som har lust att ordna i pappersform? Jag är på semester och kommer inte befinna mig i Östersund på ett tag.

Jag är inte i närheten..utifrån kvinnan ifrågas situation kan jag förstå tingsrättens ställningstagande
Citera
2024-07-25, 07:31
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/kvi...ar-rattegangen
Citera
2024-07-27, 20:15
Medlem
7/8 får han dommen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...racke-avslutad
Citera
2024-08-01, 13:07
Medlem
Sesambiffs avatar
Varför har helt plötsligt Östersunds Tingsrätt blivit så restriktiva med att skicka fup via e-post?

Ingen som har denna fup?
Citera
2024-08-01, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Varför har helt plötsligt Östersunds Tingsrätt blivit så restriktiva med att skicka fup via e-post?

Ingen som har denna fup?
Östersunds tingsrätt har aldrig varit sådana! De tillsammans med ett par andra tingsrätter försöker motverka offentlighetsprincipen.

Någon som har skrivit till https://www.krimfup.se/ gällande FUP ? De kan säkert ordna den!
Citera
2024-08-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sssiamesia
Du förstod uppenbarligen inte vad jag skrev. Och, än värre- du fattar inte grejen med misshandlande män, så tyvärr, du är helt ute och cyklar om du tror att några knäckta ben på Rasmus, eller ett skott i pannan eller vad fan som helst skulle lösa något överhuvudtaget. Om du hade velat göra något åt Rasmus, så var det för 25-30 år sedan (minns inte när han var född) du hade haft chansen.

Grejen är att det är för sent att göra något åt den typ av våldsman som Rasmus är, när han är i vuxen ålder. Ingen i hela världen, kanske inte ens Rasmus själv, kan förändra hans beteende.

Rasmus är inte ensam, han är inget unikum på något sätt. Det finns många Rasmusar runt om i vårt land, som misshandlar och våldför sig på kvinnor, oftast under radarn. De bär nästan alla på en och samma historia. Det är misshandlade, utnyttjade, försummade barn som inte fått det som behövs för att kunna växa upp till fungerande vuxna.

Det är jävligt trångsynt, korkat och faktiskt farligt att en hel del Flashbackare tror att det skulle leda till något vettigt att ge sig på en personlighetsstörd kvinnobankare. Det finns massor man kan göra för att komma åt problemet med män som misshandlar, men allt handlar om att upptäcka dessa i tid- dvs. allra helst innan de ens riskerar att födas, men åtminstone medan de fortfarande är små påverkbara barn.

Istället för att fantisera om knölpåkar borde ni ägna er åt att se de barn ni har runt er som riskerar att växa upp till förövare. I så gott som samtliga trådar på detta forum som handlar om misshandlade eller dödade kvinnor eller barn, så dyker det upp folk som "har hört att det gick vilt till i den där familjen", att "de där ungarna var alltid så skitiga och konstiga", "i den där släkten är alla kriminella", "han våldtog nån tjej redan 1994", "hon har alltid dragits till bad boys", "såg den där ungen ute mitt i natten utan kläder, helt ensam när han var fyra år" och liknande. Skrämmande sällan som någon av de brilllliiiiaaaanta Flashbackhjärnorna reagerar då, och undrar varför ingen gjort något när hela trakten verkar ha vetat exakt hur barnen Svensson har det hemma.

Man kan undra hur det ska gå för det här landet när Hillbilly/IQ 71 är en av de vanligare begåvningsnivåerna.

Så klok skrivit!!!
Citera
2024-08-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enroy
7/8 får han dommen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ja...racke-avslutad

Någon som vet vad domen blev?
Citera
2024-08-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraMigBaklanges
Någon som vet vad domen blev?
Två och ett halvt år
Citera
2024-08-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Två och ett halvt år

Det var ju ett för bedrövligt kort straff...
Citera
2024-08-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraMigBaklanges
Det var ju ett för bedrövligt kort straff...

Frikändes för olaga frihetsberövandet, fälldes på resten. Hade väl möjligen blivit lite längre om han åkt på allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in