• 1
  • 2
2025-02-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Hga doser tramadol s lnge, du fr nog rkna med 3-6 mnader kamp med nedstmdhet. Det fysiska r nog ver efter 2 veckor.

Jag har gtt p nedtrappning nu p tramadol i 2-2.5 mnad, vart sjukskriven 6 mnader och jag ligger p 100mg om dagen just nu, knner mig nedstmd och har knappt energi och har ngest osv, dock r ngesten hanterbar nu nr jag inte gr s mycket om dagarna.
Iaf de jag ville frga r tror du de blir som jobbigast nr jag r p 0mg? de har knts upp och ner nu under nedtrappningen men p nt stt trodde jag att de skulle vara 1000 gnger vrre n dehr, drfr jag just stller den frgan och undrar om det kommer de bli jobbigast nr jag r p 0 eller om jag kommer kunna slippa en del av den nu nr jag trappat ner (tagit tramadol i 3,5 r och lg p som hgst runt 1400-1600mg om dagen fr nt r sen, ligger nu p 100mg och har gjort de i 3 veckor ungefr.
Citera
2025-02-13, 19:04
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymGrabb663
Jag har gtt p nedtrappning nu p tramadol i 2-2.5 mnad, vart sjukskriven 6 mnader och jag ligger p 100mg om dagen just nu, knner mig nedstmd och har knappt energi och har ngest osv, dock r ngesten hanterbar nu nr jag inte gr s mycket om dagarna.
Iaf de jag ville frga r tror du de blir som jobbigast nr jag r p 0mg? de har knts upp och ner nu under nedtrappningen men p nt stt trodde jag att de skulle vara 1000 gnger vrre n dehr, drfr jag just stller den frgan och undrar om det kommer de bli jobbigast nr jag r p 0 eller om jag kommer kunna slippa en del av den nu nr jag trappat ner (tagit tramadol i 3,5 r och lg p som hgst runt 1400-1600mg om dagen fr nt r sen, ligger nu p 100mg och har gjort de i 3 veckor ungefr.

Nej jag tror inte att det kommer bli speciellt mkt vrre n du har det nu, jag skulle gissa att du har tagit igenom dig det jobbigaste men jag har liten erfarenhet av nedtrappning och strre av CT.
Jag tror att det kmr knnas jobbigt frsta dagarna helt utan , kanske placebo, men drefter kommer det nog vara vldigt upp och ner. Stunder dr du mr mkt bttre fr kroppen ntligen r fri frn tramadolen vilket kan i sig kan knnas som en naturlig high, men ven stunder av nedstmdhet dr allt knns meningslst. Men med rutiner s kommer det bli lttare och lttare.
Citera
2025-05-04, 22:28
Medlem
Hur gr det fr dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem