Citat:
Ursprungligen postat av
FortuneTeller
Det r det vrsta efter opiater/opioder. Tiden efter abstinensen.
Frsk f i dig tillrckligt med mat och vtska om dagarna.
Frsk ta dig ut ngra metrar, du behver inte slnga dig in i gymmet, bara du brjar ngonstans.
TA DET LUGNT. Det kommer bli bttre, frsk frdriva tiden med spel, filmer och serier. Om en vecka till kommer du m mycket bttre.
Babysteps, du har det kingen.
Lycka till!
Det r en tid som tyvrr knns allt fr lnge dr man helt enkelt hatar att vakna upp varje morgon till en helt ny gr dopaminls dag som just d knns som det vrsta en mnniska kan g igenom vilket det skert ocks r fr mnga, och eftersom allt r relativt och tid en illusion som i ditt huvud (mycket pga. just dopaminmngd bla.) uppfattats totalt olika om du mr "normalt" eller lever i grskala med sirap som man gr ett jvla bra tag efter avtndning med opiater/opioider tills du lngsamt brjar terf lite mer frg-TV varje dag. Dock skulle jag sga shr till varenda stende varelse p denna planet som genuint r klar, vill och kommer ge allt fr att byta ut sitt tidigare piss-liv bestende av substansbaserat dopamin enbart i enorma vgor dr du sjlv frsker till alla pris uppleva s mycket som mjligt av det att s FORT du knner att du mktar med att trna, trna.
Jag skiter i om du tar dig till gymmet och gr tv armhvningar frsta dagen. Nsta dag gr du fyra. Om en mnad gr du 40. Om ett r. Bde ser du ut och framstr som en totalt ny person som bara man tittar p dig frstr att denna snubbe har bde jvlar anamma, disciplin och inga problem att kontinuerligt leva en livsstil som (iaf. fr mig) har sin strsta charm timmen man faktiskt spenderar trnandes. Resten av allt man mste gra fr att hlla formen r sdr kul dagligen.
Men jvlar. Jag har nu ganska mnga gnger efter att i ha gjort en geografisk och mental flykt i cirka femton mnader sen jag flyttade hem till storstaden igen rkat stta p folk som fr ngra r sedan knde igen mig som en undernrd extrem blandmissbrukare som hade frlorat allt frutom sin lgenheten och efter att ha slitit ngra r bde p gymmet, behandlingshem och i terapeutiskt engagemang men ven ekonomiskt p ett bra stt samtliga totalt hll p att tappa hakan nr dem insg vem som stod framfr dem.
Det var den knslan jag menade nr jag skrev ordet "jvlar". Gr inte ens att stta ord p den knslan. Att g frn att vara undernrd, fattig som fan, opiat-torsk, blek, sett hemls ut. Till att lagt p mig 15-20kg (dr mnga utav kilona r utav riktig kvalit ocks) med en lngd p nstan 1.90 och nu som vlmende vlbyggd man g med hakan hgt och ryggen rak och inte ens behva sga ngot utan bara din utstrlning, din karisma och ditt utseende sger allt r en knsla som jag skulle kunna uppleva varje jvla dag fr resten utav mitt liv och varenda gng detta hnt genuint har dopamin kicken man ftt efter alla r av uteslutande konstgjort syntetiskt dopamin knts s jvla mycket mer kta och fetare, strre, rundare, tjockare n ngon jvla kick jag ftt ngonsin p samtliga opiater/opioider.
Det borde inte ens vara valbart om man som man idag ska trna. Helt uppriktigt. Det fysiska r nstan det minsta av allt gott det fr med sig och tom. det r en jvligt stor frdel enligt dem flesta. Det mentala r minst lika stort om inte strre faktiskt. Jag minns s mnga dagar jag har legat dr i sngen med en AT p morgonen, sovit 1-2 timmar, bara velat d, ytterligare en dag att genomlida. Dr jag genom att tnkt tanken vckt en liten jvla gnista inom mig.
Att tnk om du skulle frm idag att ta dig till gymmet och kra s hrt du klarar i 30 minuter, och FYFAN vad det tog emot dem dagarna ni vet nr man fortfarande knappt sover, kallsvettas och fryser, illamende, ni vet the drill, MEN efter att ha TVINGAT mig igenom detta dag ut och dag in i veckor s helt pltsligt r du p gymmet en dag efter veckor av NOLL dopamin och knner en liten jvla vg av kta dopamin sklja ver dig. Blandningen utav en bra lt, pumpen, smrtan gav dig fr frsta gngen p ver en mnad en naturlig knsla av vlbefinnande. Kommer du dit, d kommer du alltid slnge du lever, veta hur du ska klara av att bli nykter och inte bara det, utan att lska varje dag utav det med enorm stolthet ver vad du tagit dig igenom inte en gng heller, utan skert trettio.
Nu blev det lngt men blev lite carried away och vet ni va? Med all rtt.