2024-11-22, 18:31
Medlem
Hade önskat Frank Carter skulle komma med sitt egna band, the rattlesnakes. Men kul att han kör med Sex Pistols. Gillar bandsläppet, bra variation.
Citera
2024-11-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
Du har bra smak, du!

Nya band: Within Temptation, Sex Pistols, Turbonegro, Jinjer, Skillet, The Warning, Apocalyptica, Doro, Royal Republic, Exodus, Dragonforce, Eagles Of Death Metal, Nothing More, L.A. Guns, Old Mans Child, Crimson Glory, Sarcator, Bloodstain.

Kan ha glömt någor, eller kanske fått med något från det förra släppet.

Doro, Exodus, L.A. Guns, Old Mans Child och Crimson Glory är ju grymma bokningar. Förstår mig inte riktigt på vad en massa punkband ska på festivalen att göra. Är väl för gammal för att förstå mig på det. Och Within Temptation, med allt deras politiska skit, borde ha skippats. Men, men. Det är Martin, inte jag, som sköter bokningarna.

Saknar Hank von Helvete i Turbonegro, hann aldrig se dom live (uselt med tanke på tiden dom spelat tillsammans). Bra bokningar som tusan åtminstone.
Citera
2025-01-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Saknar Hank von Helvete i Turbonegro, hann aldrig se dom live (uselt med tanke på tiden dom spelat tillsammans). Bra bokningar som tusan åtminstone.

Jag har sett både Hank och Sylvester och jag var jävligt skeptisk till Sylvester innan jag såg dom live men det var ett riktigt lyft för bandet måste jag säga, nu var nog Hank riktigt sliten på slutet i bandet kan man tänka
Citera
2025-01-24, 20:29
Medlem
Rebali179s avatar
Stryper ska spela på Sweden Rock 2025
Blev lite förvånad över de 16 nya släppen

Blind Guardian
Stryper
Abbath
Danko Jones,
Myles Kennedy
Wind Rose
Bombus
Vola
Adrian Vandenberg,
Bror Gunnar Jansson
Nameless Fear
Knogjärn
Sabïre
Transport League
Huggorm
The Mercury Riots
The Headlines
Citera
2025-01-25, 20:41
Medlem
Kika precis på biljetter och ser att det bara finns pass för hela helgen. Släpps det inte biljetter för enstaka dagar eller sker det senare?
Citera
2025-01-27, 17:10
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman
Kika precis på biljetter och ser att det bara finns pass för hela helgen. Släpps det inte biljetter för enstaka dagar eller sker det senare?

Dom kommer senare när speldagarna är spikade.

För övrigt ganska dåliga släpp iår, blev glad för Blind Guardian nu senast.
Citera
2025-02-24, 17:34
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Workman

https://www.swedenrock.com/festival/...article/a-2224

På onsdag
Citera
2025-02-25, 14:03
Medlem
Kedoxs avatar
Funderat lite på hur artisterna bor när de spelar på Sweden Rock. Har svårt att tänka mig att de knör in världsartister på Sölvesborgs stadshotell.

Några av de större banden kommer säkert till spelningen och tar sen direkt ett flygplan vidare medan endel mindre säkert har en turnébuss.
Men har ändå fått uppfattningen att vissa stannar i krokarna över natten. T.ex när Steve Harris spelade med British Lion & Iron Maiden olika dagar så måste han ju sovit över nånstans.

Vet någon hur man brukar fixa med logi för medelstora till jättestora band. Nåt flott i typ Malmö?
Citera
2025-03-03, 17:20
Medlem
Jonasliljenholms avatar
Vad tycker herrskapet om årets lineup?

Personligen tycker jag det känns som att det är många små band och inte så många tungviktare,om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt.
Citera
2025-03-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasliljenholm

Personligen tycker jag det känns som att det är många små band och inte så många tungviktare,om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt.

Håller med, tyckte förra årets line up var sådär (dock levererade dem bättre än jag trodde) men denna känns verkligen tvek, gillar Sabaton älskar Scorpions (dock långt förbi sin Prime).

Behövs nog ett starkt sista större släpp för att rädda upp detta på förhand
Citera
2025-03-04, 11:26
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:

Time to rock har bättre lineup i mitt tycke.
Citera
2025-03-05, 18:28
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:

Dom jag ska gå och glo på än så länge är:
Slipknot
Korn
Opeth
D-A-D
Blind Guardian
Abbath
Old Man's Child
Huggorm
Sex Pistols
Turbonegro

Dom som är på min kanske:
Scorpions
Dream Theather
King Diamond
Meshuggah
Dark Tranquility
Running Wild
Jinjer
Skillet
Orbit Culture
Apocalyptica
Royal Republic
Cattle Decapitation
The Night Flight Orchestra

Hyfsade band men inte så att man får en käftsmäll över hur bra det är. Tungviktare saknas som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in