Citat:
Ursprungligen postat av
Jaggermeister
Finns massor med personer som base'ar, alltså röker crack, jag rökte crack väldigt mycket innan jag fann PV
Tar bokstavligen enbart 5 minuter att göra ditt eget crack, alltså göra om kokainhydroklorid till kokainfribas. Det ända du behöver att Natriumvätekarbonat eller Natriumbikarbonat (Natriumbikarbonat blir till Natriumvätekarbonat när du löser upp det i vatten)
Denna reaktion gör om ditt kokain i saltform (pulverform) till kokainbas, alltså crack

Lite knepigt första gången och nervöst, då kokain är dyrt och du löser upp allting i vatten, men det är lätt när du väl gjort det första gången.
Och anledningen till att det inte är en grej här i sverige, alltså att dom inte säljer crack istället är pga crack har ett väldigt dåligt rykte, plus att kokainet i sverige är sååå mycket dyrare än i USA, plus att dom använder mycket mer bakpulver än vad som behövs, så cracket där innehåller oreagerat natriumvätekarbonat. I princip samma som att banka ut produkten.
Sen är det jävligt äckligt att röka 'base' eller vad det nu kallas för. Man röker det i Latinamerika och det är som jag fattar gjort på resterna av kokaintillverkningen eller som ett annat sätt att få ut kokainliknande derivat ur kokabladen. Vi har inga kokablad i Sverige för den delen att utvinna något liknande. Ja det blev lite off-topic men tror det går att göra crack på lite olika sätt.