2024-06-09, 14:33
Medlem
Alla ni som också vill gå ur EU (och slippa skicka 40 miljarder per år till EU i 5 år till:
Gå till Vallokalen före kl 20 och medtag ID/KÖRKORT/PASS och där välj en blank valsedel och skriv ALTERNATIV FÖR SVERIGE

Når AFS över 1% får partiet gratis valsedlar utlagda i alla vallokaler i Sverige i nästa EU-val

AFS löfte i EU är att vi:
Röstar emot varje EU-lag!
Konfronterar EU-pamparna!
Får upp frågan om Swexit på dagordningen!
2024-06-09, 14:36
Medlem
Visserligen röstade 52% av svenskarna för ett mellanstatligt EU år 1994 (efter att stora delar av svenska etablissemanget inkl merparten av Sossarna ställt sig på ja sidan), men det är ju inte alls detsamma som dagens överstatliga EU. Samtidigt röstade nästan halva svenska folket emot dåtidens mindre mäktiga EU.

Och senast svenskarna fick rösta om EU var år 2003, då röstade hela 55,9% av svenskarna emot EMU och för att behålla svenska kronan istället för Euron och behålla svensk penningpolitik. (endast 42% röstade för). Då EMU-omröstningen är den senaste omröstningen får man säga att en majoritet av svenska folket 55,9% är negativa åtminstone till EMU som är en viktig del av EU.
2024-06-09, 14:40
Medlem
Det är ett nytt och spännande parti. Jag rekommenderar alla som är intresserade av alternativ att läsa deras partiprogram. Det är friska fläktar jämfört med allt annat.

https://alternativforsverige.se/politik/
2024-06-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NWO2001
Visserligen röstade 52% av svenskarna för ett mellanstatligt EU år 1994 (efter att stora delar av svenska etablissemanget inkl merparten av Sossarna ställt sig på ja sidan), men det är ju inte alls detsamma som dagens överstatliga EU. Samtidigt röstade nästan halva svenska folket emot dåtidens mindre mäktiga EU.

Och senast svenskarna fick rösta om EU var år 2003, då röstade hela 55,9% av svenskarna emot EMU och för att behålla svenska kronan istället för Euron och behålla svensk penningpolitik. (endast 42% röstade för). Då EMU-omröstningen är den senaste omröstningen får man säga att en majoritet av svenska folket 55,9% är negativa åtminstone till EMU som är en viktig del av EU.
Jag kan också tänka mig att fler är emot EU idag än för trettio år sedan.
2024-06-09, 14:49
Bannlyst
Du tror väl inte på allvar att AFS någonsin kan få över 1% i något val?
2024-06-09, 14:55
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Det har redan inträffat.
Alternativ för Sverige tog tre mandat i förra kyrkovalet.

Nästa år är det kyrkoval igen. Förhoppningsvis går det då att få in ytterligare någon person.
2024-06-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry

Hur tror du SD, Trump etc kom till makten? Jo, folk som inte tog de seriöst. Jag tror garanterat att dessa nazister kommer få mer än 1%. Jag är rädd att det går åt det hållet eftersom de korkade väljarna tror att alla deras problem kommer lösas så länge invandrarna åker ut. När man har sådan trångsynt bild av världen så är man lättpåverkad och börjar rösta för alla möjliga skitpartier så ja, de kommer säkerligen få över 1% i antingen detta eller något val längre fram.
2024-06-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Jag kan också tänka mig att fler är emot EU idag än för trettio år sedan.

Javisst, eftersom dagens EU är betydligt mer överstatligt än det EU som fanns 1994. En erfaren svensk journalist som bevakat EU i flera år sa i TV4, att nästan dagligen förs politiska beslut från de nationella parlementen till EU..

Dessutom när fler bidragsmottagande och jordbruksberoende länder planeras tas från östra och sydöstra Europa (såsom Albanien, Ukraina m fl) kommer EU-avgiften för svenskarna stiga över dagens 40 miljarder SEK per år. Redan nu betalar svensken näst mest per skattebetalare till EU efter Nederländarna. Valet I Nederländerna är klart Wilders parti har ökat från 0 till 6 mandat..
2024-06-09, 15:20
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

AFS löfte i EU är att vi:
Röstar emot varje EU-lag!
Får upp frågan om Swexit på dagordningen!

Det där är ju bara korkat.
Ska de rösta emot lagar som är bra för Sverige också?
Swexit är inte något man tar upp i EU, utan är en inrikespolitisk fråga.
2024-06-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Det är ett nytt och spännande parti. Jag rekommenderar alla som är intresserade av alternativ att läsa deras partiprogram. Det är friska fläktar jämfört med allt annat.

https://alternativforsverige.se/politik/

Ja och de har en erfaren partiledare o Gustav Kasselstrand som flera år ledde SDU och kan få ut budskapet och lyssna på vanligt folk. Det vore intressant att se Gustav i debatt med en okontrollerad sosse-Magdalena.
2024-06-09, 15:21
Medlem
Citat:
Javisst, eftersom dagens EU är betydligt mer överstatligt än det EU som fanns 1994. En erfaren svensk journalist som bevakat EU i flera år sa i TV4, att nästan dagligen förs politiska beslut från de nationella parlementen till EU..

Dessutom när fler bidragsmottagande och jordbruksberoende länder planeras tas från östra och sydöstra Europa (såsom Albanien, Ukraina m fl) kommer EU-avgiften för svenskarna stiga över dagens 40 miljarder SEK per år. Redan nu betalar svensken näst mest per skattebetalare till EU efter Nederländarna. Valet I Nederländerna är klart Wilders parti har ökat från 0 till 6 mandat..
Du …*vill du hjälpa mig skriva ett dokument som visar hur mycket makt EU har över oss i samhället?
2024-06-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ja och de har en erfaren partiledare o Gustav Kasselstrand som flera år ledde SDU och kan få ut budskapet och lyssna på vanligt folk. Det vore intressant att se Gustav i debatt med en okontrollerad sosse-Magdalena.
Verkligen. Han har ett budskap som jag inte tror Jimmie Åkesson hade. Många vill jämföra de två men Kasselstrand verkar mer intellektuell än Åkesson.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in