2024-06-09, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Jag anser att sverige är bortom räddning och svenska folket förtjänar allt skit som kommer hända framöver.. lite synd om barnen, men inte mitt problem. Därför valde jag att strunta i att rösta.
Ja, det är ju smart.

....
Citera
2024-06-09, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
partiet var inte ens med
Vilka då?
Citera
2024-06-09, 12:25
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbar
Det finns inte tillräckligt många nazister i Sverige för att AFS ska kunna göra skillnad, att rösta på dom är alltid en bortkastad röst.
Nej för allt för många är Stalinister, Leninister och Maoister samt Pol-Pot anhängare.
Citera
2024-06-09, 12:26
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Det är problemet. Det såg vi efter Koran upploppen. Det sitter mycket quslingara som är domare i hovrätten, många fick utvisnings domar av tingsrätten efter koranupploppen, hovrätten upphävde utvisningen tom skrev ner straffen. Där har vi ett grovt systemfel i det Svenska samhället, att kriminella utlänningar har en sak att få stanna. i
Instämmer. Brottslingar ska ut! Sjyssta invandrare kan få stanna kvar. Sålla agnarna från vetet.
Citera
Avslutad
Just det glömde kolla röstsedeln. Var man tvungen att skriva in piratpartiet själv eller fanns de som alternativ?
Citera
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Jag stod och valde mellan SD och AfS.. Men valde SD , men tanke på att AfS chanser att komma in är minimala. Att AfS skulle göra copy cat på PP eller Juni listan och komma in är föga troligt. Bättre med ett starkt SD än inget alls.

TS bör addera på 20 år på årtalet i rubriken dock.

Gjorde likadant.

Afs skulle tjäna på att nå 1% och slippa trycka valsedlar själva i nästa val.

Men jag vill ju att det parti jag röstar på får ett eller felra mandat i EU.
Citera
2024-06-09, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?

Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.
Jag tror på jämlikhet, inte egoism då jag vet att egoismen förr eller senare kommer bita en i röven och även min toppkandidat står högst på listan.
Citera
2024-06-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?

Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.

Så om jag går och röstar för det alternativ jag tror är sämst för Sverige så har jag kvalificerat mig för diskussion?
Citera
2024-06-09, 12:28
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Grundlagen har ändrats godtyckligt innan (som vid Lissabonfördragets införande), så det kan man göra igen. Är man för Swexit, så innebär det en bortkastad röst på något av riksdagspartierna.

Det är väl bara Afs som är för Swexit?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Nej för allt för många är Stalinister, Leninister och Maoister samt Pol-Pot anhängare.

Inte riktiga nazister. NFS är nazister
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Instämmer. Brottslingar ska ut! Sjyssta invandrare kan få stanna kvar. Sålla agnarna från vetet.

Kan man försörja ifrån dag 1 i Sverige och har perfekt vandel, då skall man få stanna.
Citera
2024-06-09, 12:32
Bannlyst
När kommer resultatet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här