2024-06-08, 18:45
Medlem
Detta företag drivs av Tobias Björklund men företaget heter Ventrade Ab.
Detta är en riktig bedragare som tidigare har drivit Sollcellstjänster i Sverige Ab.
Då anlitade man olika företag till att utföra företagets tjänster och blåste alla företag. Inte ett enda företag fick betalt. Bedrägeri i stor skala. Sen satte han det i konkurs och startade Ventrade Ab och där har man namnet Zaiya.se och säljer skönhetsprodukter via E-handel. Så nu lurar man folk i hela landet.
Så nu vill jag varna alla att inte bli lurad av denna. Tobias Bj***lund i Sandviken. Han har tydligen varit inblandad i ekonomisk brottslighet med flera olika företag och nu kommer han att bli anmäld igen; Skattebrott och dyl.
Senast redigerad av Devil1900 2024-06-08 kl. 19:28.
Citera
2024-06-08, 18:51
Medlem
Hörde att när företaget var på väg att gå omkull så satte han dit sin bror som vd. Han hade sin egen bror som målvakt. Har inga skrupler. Brorsan mår tydligen skit efter allt som han fick genomlida för sin bror Tobias. Fy fan så rutten.
Citera
2024-06-08, 19:10
Medlem
Ziya.se har blivit anmäld av goggle för exploatering av farliga produkter så därför syns man inte längre via Google
Senast redigerad av Devil1900 2024-06-08 kl. 19:29.
Citera
2024-06-08, 19:27
Medlem
https://www.ziya.se/
Citera
2024-06-08, 21:23
Medlem
kalkryggars avatar
Har du något som backar upp dina påståenden?
Citera
2024-06-08, 21:26
Medlem
Kolla upplägget med ”Solcellstjänster i Sverige ab”
Citera
2024-06-09, 06:40
Medlem
Buskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devil1900
Kolla upplägget med ”Solcellstjänster i Sverige ab”
Mycket tydligt att det är samma person som skrivit omdömena såååå dåligt :-)
Ett passionerat familjeföretag Nja blev nog lite fel där med :-) Hela sidan och företaget om det ens finns känns 100% oseriöst .
mvh Buskalle
Citera
2024-06-09, 15:49
Medlem
För alla med lite insyn i situationen och vet vem den yngre brodern är förstår att det här är helt och hållet missvisande. Jag vet vilka dom båda är och kan bara bekräfta att det var den yngre brodern som ville ta över verksamheten och driva den vidare, dock verkade det inte gå så bra. Den yngre brodern har en del hälsorelaterade problem om vi säger så! Benzo på recept, taskig självinsikt och annan problematik brukar aldrig sluta väl i företagsvärlden.

Har själv pratat med anställda i verksamheten som stod och väntande på löner kring jul och den enda som dök upp och försökte göra någonting åt situationen var den äldre brodern medans den yngre höll sig undan med bankkonton och skylde på både det ena och det andra.

Den äldre brodern har nog ställt upp ett par gånger för mycket och får en del obefogad skit både från den yngre brodern och hans far som kuperar ihop. Finns en del trådar om fadern till den yngre brodern här på flashback också! Vet dock att den äldre brodern sedan länge har brutit kontakten med fadern och har idag egen familj, lever i villa, har inget brottsregister och faktiskt försöker göra någonting med sitt liv gentemot dom andra som säkert är till uppsåt för det här inlägget också.

Jag skulle kunna fortsätta länge här men väljer att ge mig, det är inte lönt! Men att den äldre brodern ska vara någon typ av bedragare har jag väldigt svårt att se med den historik han har gentemot den yngre brodern.
Citera
2024-08-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MG51
För alla med lite insyn i situationen och vet vem den yngre brodern är förstår att det här är helt och hållet missvisande. Jag vet vilka dom båda är och kan bara bekräfta att det var den yngre brodern som ville ta över verksamheten och driva den vidare, dock verkade det inte gå så bra. Den yngre brodern har en del hälsorelaterade problem om vi säger så! Benzo på recept, taskig självinsikt och annan problematik brukar aldrig sluta väl i företagsvärlden.

Har själv pratat med anställda i verksamheten som stod och väntande på löner kring jul och den enda som dök upp och försökte göra någonting åt situationen var den äldre brodern medans den yngre höll sig undan med bankkonton och skylde på både det ena och det andra.

Den äldre brodern har nog ställt upp ett par gånger för mycket och får en del obefogad skit både från den yngre brodern och hans far som kuperar ihop. Finns en del trådar om fadern till den yngre brodern här på flashback också! Vet dock att den äldre brodern sedan länge har brutit kontakten med fadern och har idag egen familj, lever i villa, har inget brottsregister och faktiskt försöker göra någonting med sitt liv gentemot dom andra som säkert är till uppsåt för det här inlägget också.

Jag skulle kunna fortsätta länge här men väljer att ge mig, det är inte lönt! Men att den äldre brodern ska vara någon typ av bedragare har jag väldigt svårt att se med den historik han har gentemot den yngre brodern.

Känner också den äldre brodern och har varit i relation med honom. Har också svårt att se att han skulle välja att gå i faderns fotspår. T är en fin kille, med ett stort hjärta av det jag fått se.
Citera
2024-10-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devil1900
Detta företag drivs av Tobias Björklund men företaget heter Ventrade Ab.
Detta är en riktig bedragare som tidigare har drivit Sollcellstjänster i Sverige Ab.
Då anlitade man olika företag till att utföra företagets tjänster och blåste alla företag. Inte ett enda företag fick betalt. Bedrägeri i stor skala. Sen satte han det i konkurs och startade Ventrade Ab och där har man namnet Zaiya.se och säljer skönhetsprodukter via E-handel. Så nu lurar man folk i hela landet.
Så nu vill jag varna alla att inte bli lurad av denna. Tobias Bj***lund i Sandviken. Han har tydligen varit inblandad i ekonomisk brottslighet med flera olika företag och nu kommer han att bli anmäld igen;
Skattebrott och dyl.

Varför ljuger du?
Citera
2024-10-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bootinbull
Varför ljuger du?
https://se.trustpilot.com/review/ziya.se
Om du tycker att jag ljuger så är det bara att gå in på denna länk,
Nu har Tobias varit i farten igen med ett nytt bolag, som givetvis nyligen har gått i konkurs.
Gör din egen bedömning med denna snälla gosse.
Många missnöjda som har handlat på ziya.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in