2024-06-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Kommer ihåg att det som vi alla pratade om efteråt var ”vilken tur du inte hade mer med dig som klocka eller smycken” eller att ”du gjorde motstånd”.

Framför allt var det otroligt utstuderat för inte många våghalsiga turister klättra upp då utan ytterst få och de var ofta ensamma och det är lååång och svårframkomlig väg till närmsta person eller polis för den delen.

Tänker om något liknande hänt på någon öde plats i berget men det gick hemskt fel eller de är rädda att bli upptäckta och gör dig av med offret?

Menar vi pratar öar i Grekland dom haft värsta flyktingströmmen över medelhavet i årtionden. Skulle det vara osannolikt att någon håller sig gömd i något grottsystem och lever på det dem kan för stunden?

Oavsett är nog hundsök efter dygnstempen gått ner bästa möjligheten att hitta honom.
Ja, det kan vara så
Mång lever faktiskt i grottor
Citera
2024-06-08, 19:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Kan ju bli lite stökigt i en miljö där omgivningen är avsevärt varmare än normal kroppstemperatur.
Går ju på kvällen några timmar efter solen försvunnit.
Citera
2024-06-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ost1000
”The mayor of Symi has promised there will be a thermal-imaging helicopter arriving soon, after admitting sniffer dogs are struggling with the intense heat.”

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/06/08/michael-mosleys-wife-vows-she-wont-lose-hope-after-unbearab/

Som sagt det är också märkligt att man inte använder spårhundarna när dygnstempen är nere..
Citera
2024-06-08, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Exakt INGEN glömmer sin mobil

Men det stämmer inte. Jag gör det hela tiden. Både hemma och borta. Glömmer. Och ibland skippar jag medvetet att ta med den. Vilket såklart är tokigt då något kan hända, antingen mig eller om något sker någon närstående och jag inte kan nås.

Bra vana? Nej. Vill bara inflika att det inte alls är fullkomligt ovanligt. Har vänner som är likadana.

Du kanske är yngre? Då är väl mobilen mer utav en kroppsdel näst intill.
Citera
2024-06-08, 19:09
Medlem
David Banners avatar
Michael Mosley gick fel.

Han skulle gå från Pedi till samhället Symi där han bodde, men istället vek han av mot Agia Marina.

Det är bra att ha med sig google maps i mobilen.

Eller så var Mosley förföljd. Han blev bortförd och har nu lämnat ön.
Citera
2024-06-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är Symi en sk flykting ö? LIgger typ en timme från Turkiet

Inte många flyktingar som tar sig till Symi. Lesvos/Mytilini är mer poppis hos killarna med nyaste mobilerna. Dessvärre "tappar" många passet i Medelhavet på färden mellan Turkiet och Grekland..
Citera
2024-06-08, 19:10
Medlem
Jag har känt att mina stenplattor håller värmen länge på kvällarna. OK just nu regnar det men annars när det är sol håller dom värmen flera timmar.

Så skall man köra värmekameror får det ske några timmar efter solens nedgång. Skulle han ligga avsvimmad på någon gräsplätt ja då går det att finna honom.

Konstigt att man gav upp med spårhundar, det borde finnas hundar som tål värme, i vart fall i varma länder som Grekland.

Allt verkar illa skött. Man borde också peppra området med drönare. Då kan ju operatörerna sitta svalt i ett tält medan dom söker. Men det gör man kanske redan?
Citera
2024-06-08, 19:12
Medlem
Sjukt
exakt samma fall
https://news.sky.com/story/missing-michael-mosley-son-of-man-who-disappeared-in-2019-urges-tv-doctors-family-to-keep-up-search- 13149413
Senast redigerad av popll 2024-06-08 kl. 19:14.
Citera
2024-06-08, 19:13
Medlem
Liberty75s avatar
Eftersom de övergått till att kolla öar som Mosley kan ha simmat över till samt grottsystemet (som är fyllt av vatten?) betyder det att de inte hittat honom under sökningarna på berget i dag.

Detta är verkligen mystiskt. I princip kan han ju ha nåt fram till Symi och försvunnit där i stan. Men uppenbart har inga kameror fångat upp honom och ingen tycks ha sett honom där.
Citera
2024-06-08, 19:14
Medlem
Det verkar alltså som att han har tagit vägen över bergen. Det skulle vara en genväg om man vill komma hem så fort som möjligt.
En möjlighet är att han helt enkelt ville komma hem så fort som möjligt eftersom han inte visste var mobiltelefonen var.
Kanske fanns det inget annat sätt att ta sig till hotellet och han tyckte kanske det var pinsamt att säga att han hade glömt mobilen.
Citera
2024-06-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Men det stämmer inte. Jag gör det hela tiden. Både hemma och borta. Glömmer. Och ibland skippar jag medvetet att ta med den. Vilket såklart är tokigt då något kan hända, antingen mig eller om något sker någon närstående och jag inte kan nås.

Bra vana? Nej. Vill bara inflika att det inte alls är fullkomligt ovanligt. Har vänner som är likadana.

Du kanske är yngre? Då är väl mobilen mer utav en kroppsdel näst intill.

Håller med dig. Nu är morsan en del år äldre än den försvunnene, men jag har blivt tvungen att utmana henne på stegräknartävling för att hon ska ha med sig telefonen och inte bara ha den som stationärlur hemma.
Citera
2024-06-08, 19:16
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaKickan
Han är på stranden med sin fru och vänner och väljer att gå hem själv. Är inte det lite oartigt mot de vännerna han är på stranden med? Brukar verkligen artiga äldre engelsmän göra så? Det hela verkar inte som ett "normalt" beteende i mitt tycke iallafall.
Han hade tydligen ursäktat sig med att han inte mådde bra. Det vore en väldigt konstig tillfällighet om inte måendet har haft en påverkan på försvinnandet. Att det inte förebådade något allvarligt psykiskt eller fysiskt tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in