2024-06-08, 11:11
Medlem
totto30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Jag känner mig tveksam till att en läkare skulle ge sig ut på en 3 timmars bergsvandring i 40 graders hetta. Jag tror han finnsi vattnet nära sin bostad.

Du känner uppenbarligen inte till vem du pratar om...
En stor del av hans person är att just tänja på SIN EGNA fysiska gräns på olika sätt, googla så förstår du.

Kan solklart se att han fick hybris:
Vek av rutten hem och gav sig av på äventyr, blev förvirrad av värmen och/eller gick vilse, fick solsting/värmeslag; sökte upp en skyddad plats där han sedermera dog.
Citera
2024-06-08, 11:12
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Ja, han har alltså gått till änden av hamnen och upp på någon stig där, i kartan så ser man en stig som går därifrån

1. Den udden/halvön är cirka 1 km bred 2km lång till uddens spets. Den är helt karg. Om han valde att gå i riktning mot Symi över berget, så ser han hela tiden kustlinjen tydligt och klart och när han kommer upp på "toppen" för att gå ner till Symi så kommer han se Symibukten och alla hus tydligt. Deesutom går det in en bilväg på nordsidan av udden. I detta alternativ kan han bara inte irrat bort sig utan att något hänt mentalt.

2. Om han istället valde att gå runt udden, vid vattnet så är längden cirka 6 km från Pedi till Symi. Om han bara följer vattnet så kommer han komma till Symi. Han kan liksom inte gå i fel riktning om han inte tänkte att han ska simma till Symi. Dessutom om han valt denna väg så ligger det vad som ser ut som ett litet hotell isolerat längst ut på den udden som är otroligt synligt då man går på höjd och kan se hotellet. (Hotellet/Marinan heter: Monestary Agia Marina och ligger längst väster ut på udden). Hade han "gått vilse" och blivit uttorkad så är det bara att gå ner till detta hotell.

Något måste ha hänt. Han kan inte gått vilse där. Omöjligt.
Citera
2024-06-08, 11:15
Medlem
Har han rymt med en ung, vacker grekisk dam?
Citera
2024-06-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totto30
Tycker det med var ett märkligt beteende, speciellt då han påstås ha sagt att han inte mådde bra till resten av följet. Hade själv aldrig släppt iväg en äldre person i min närhet om dom sagt detta och absolut inte inte i okända områden med hög värme; oavsett fysisk kondition.
Tror inte han mådde fysiskt dåligt då hade han ju inte tagit en simtur. Tror det är depression och det var hans fru van vid att han hade till och från. Han ville vara ensam.
(Lyssnar just nu på en av hans böcker och hur han beskriver sina säsongsbundna depressioner.)
Citera
2024-06-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
1. Den udden/halvön är cirka 1 km bred 2km lång till uddens spets. Den är helt karg. Om han valde att gå i riktning mot Symi över berget, så ser han hela tiden kustlinjen tydligt och klart och när han kommer upp på "toppen" för att gå ner till Symi så kommer han se Symibukten och alla hus tydligt. Deesutom går det in en bilväg på nordsidan av udden. I detta alternativ kan han bara inte irrat bort sig utan att något hänt mentalt.

2. Om han istället valde att gå runt udden, vid vattnet så är längden cirka 6 km från Pedi till Symi. Om han bara följer vattnet så kommer han komma till Symi. Han kan liksom inte gå i fel riktning om han inte tänkte att han ska simma till Symi. Dessutom om han valt denna väg så ligger det vad som ser ut som ett litet hotell isolerat längst ut på den udden som är otroligt synligt då man går på höjd och kan se hotellet. (Hotellet/Marinan heter: Monestary Agia Marina och ligger längst väster ut på udden). Hade han "gått vilse" och blivit uttorkad så är det bara att gå ner till detta hotell.

Något måste ha hänt. Han kan inte gått vilse där. Omöjligt.
Han kanske började gå längs med kusten, insåg att han inte orkade i värmen och fick någon köra honom med båt. Och något hände på båten. Brott eller olycka. Om olycka borde ju den som körde också saknas...
Citera
2024-06-08, 11:21
Medlem
totto30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Tror inte han mådde fysiskt dåligt då hade han ju inte tagit en simtur. Tror det är depression och det var hans fru van vid att han hade till och från. Han ville vara ensam.
(Lyssnar just nu på en av hans böcker och hur han beskriver sina säsongsbundna depressioner.)

Vet inte om han tagit en simtur där, men låt säga det.
Tror du inte just ett dopp i värme, varmt till kallt, kan ha triggat någon form av svårtolkat hjärt/kärlproblem i hans ålder? Något som fått honom att just "inte må bra"? Verkar ju finnas hjärt/kärlproblem problematik i hans släkt.
Citera
2024-06-08, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av totto30
Tycker det med var ett märkligt beteende, speciellt då han påstås ha sagt att han inte mådde bra till resten av följet. Hade själv aldrig släppt iväg en äldre person i min närhet om dom sagt detta och absolut inte inte i okända områden med hög värme; oavsett fysisk kondition.

Hade jag varit han så hade jag varit på hotellrummet resten av resan om jag inte mådde bra tror jag.
Citera
2024-06-08, 11:24
Medlem
geir44s avatar
Inte särskilt stor denna ö. Men branta klippor som en norsk fjord. I mörkret utan vatten, ja då.....
Citera
2024-06-08, 11:25
Medlem
totto30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hade jag varit han så hade jag varit på hotellrummet resten av resan om jag inte mådde bra tror jag.

Han hade ju sagt till sitt följe att han inte mådde bra precis innan dom skiljdes åt på stranden och att han själv ville gå tillbaka till boendet hos de bekanta/vänner där de bodde...
Citera
2024-06-08, 11:25
Medlem
De ska tydligen söka honom i 5 dagar sen avbryter de under 2 dagar och sen söker de 5 dagar igen 👍
Citera
2024-06-08, 11:26
Medlem
Om man mår dåligt ger man sig inte ut i 35 graders hetta på långpromenad.

Det är mycket som inte stämmer i denna tragik.

Som läkare vet han dessutom vad som är bra och hur man trots depressioner kan tänka positivt.

Hans sällskap sista dagen vet mer än vi vet.
Citera
2024-06-08, 11:30
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Verkar varit en ovanligt het dag. Tydligen dog två turister på kreta samma dag av värmeslag. Mosley skulle gå en 6 km promenad mitt på dagen så troligen har han fått värmeslag och dött. Alt fått värmeslag och gått ner i vattnet och kollapsat och därför är han som bortblåst.

https://www.keeptalkinggreece.com/2024/06/05/tourists-die-crete-hikers-heatwave/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in