Citat:
Ursprungligen postat av
mickenyqvist123
De flesta människor som säger att "jag bryr mig inte" säger det enbart för att signalera styrka, man har blivit lärd att visa svaghet är det värsta som finns - men i det fördolda så sitter de och mår dåligt och dövar smärtan med alkohol och andra droger.
Det är vad svaga och missunsamma människor gärna intalar sig i alla fall.
De allra flesta människor som når någon nivå av kändisskap, får lära sig att
a/ inte ta det personligt. Det har inget med dig att göra. Som kändis representerar du saker för olika människor, som du själv inte styr över alls.
b/ inte läsa recensioner och kommentarsfält. Man mår bättre om man inte gör det. Det gör det bara ditt liv mer komplicerat, och ger dig onödigt mycket tvivel.
c/ förlita sig på en liten krets av nära vänner för bekräftelse. Ditt människorvärde hänger på hur bra vän och älskare du är, inte på hur bra din senaste film/skiva/bok är.
Människor som inte lär sig det här, får snabbt problem. Det finns typer som Katerina Janousch, Ann Heberlein Jan Guillou som ägnar 75% av sin vakna tid åt att bemöta näthat (ok, inte näthat i Guillous fall, eftersom han inte har internet) och på att ligga i fejd med andra kändisar, vars meningslösa dräpor i offentligheten, de aldrig verkar kunna sluta ta personligt.
Om du är Joe Biden så kan du rimligen inte läsa tidningen och tänka "Åh, herregud, det står är att jag är dement! Är jag så jävla virrig? Herregud, nu blir jag ledsen!". Han måste skaffa sig en distans, och tänka att det som skrivs om Joe Biden, handlar om mediefenomenet Joe Biden, och inte har något med Joe själv som person att göra.
Du måste någonstans veta att DU vet vem du är, även om hela världen påstår att du är någon annan.