Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-14, 21:17
Medlem
LittleDaves avatar
Har för mig att de fanns en sådan tråd förrut men hittade inte på den så tänkte jag skulle starta upp en ny.

Kom med tips på enkla billiga maträtter som inte tar timmar att laga.

Ser framemot en fin samling med maträtter
Citera
2006-08-14, 21:24
Medlem
Squalos avatar
Koka valfri pasta. Jag föredrar bandspaghetti och makaroner. Tärna lite skinka, spam, eller vad du föredrar, häll av vattnet från pastan, häll i pastan i kastrullen igen, i med lite ost och köttet, salta och peppra, i med ett ägg, och kör runt med en gaffel tills osten är smält och ägget stelnat.

Snabbt, lätt och gott. Och lite disk blir det också.
Citera
2006-08-14, 21:31
Medlem
LittleDaves avatar
Lät inte helt fel, o verkade lätt som en plätt så att t.om jag skulle klara av de
Tackar som ödmjukast o ser fram emot flera recept från er andra...
Citera
2006-08-14, 22:03
Medlem
roppans avatar
Köp dig 2 burkar creme fraiché med smak av paprika/chili, 1 falukorv, 1 gul lök, 1 gul + 1 röd paprika.

Hacka grönsaker och falukorv fint. Värm en stekpanna och fräs på grönsakerna ett tag. Lägg över dom på en tallrik under tiden du steker falukorven. När korven är klar lägger du tillbaka grönsakerna och häller i de två burkarna med creme fraiché. Låt det ligga och puttra ett tag och krydda med curry. Smaka av tills det smakar bra och servera sedan med pasta.
Citera
2006-08-14, 22:20
Medlem
Claes!s avatar
Makaroner, köttfärs och purjolök+salt och peppar fungerar alltid! Det är faktiskt riktigt gott

Igår gjorde jag en laxpasta; 400g kallrökt lax,en ½-1 burk röd stenbitsrom, ett ½-1 paket fryst hackad dill, 5dl créme fraiche, lök+salt och peppar serveras med pasta... Svingott och super att ha i matlåda

Varsågod och låt det väl smaka
Citera
2006-08-14, 22:30
Medlem
tepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Koka valfri pasta. Jag föredrar bandspaghetti och makaroner. Tärna lite skinka, spam, eller vad du föredrar, häll av vattnet från pastan, häll i pastan i kastrullen igen, i med lite ost och köttet, salta och peppra, i med ett ägg, och kör runt med en gaffel tills osten är smält och ägget stelnat.

Snabbt, lätt och gott. Och lite disk blir det också.

Kan ju köra en variant på pasta, bacon, ost och stekt ägg.
Mättande och billigt.
Citera
2006-08-14, 22:38
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teps
Kan ju köra en variant på pasta, bacon, ost och stekt ägg.
Mättande och billigt.
Japp, bacon, tärnat sidfläsk, hacka sånna snuttar av skinka eller häst som brukar gå att hitta billigt i affärerna, burkskinka, o.s.v. Du har alla möjligheter till variation här. Jag brukar föredra en ren skinka.
Citera
2006-08-14, 22:47
Medlem
tepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Japp, bacon, tärnat sidfläsk, hacka sånna snuttar av skinka eller häst som brukar gå att hitta billigt i affärerna, burkskinka, o.s.v. Du har alla möjligheter till variation här. Jag brukar föredra en ren skinka.

Jo men jag gillar bacon eftersom det är så salt.
Men har du nått tips på att få skinka lika gott som bacon ?
Citera
2006-08-14, 22:50
Medlem
Skints avatar
Köp lite potatis (finns fryst tärnad om man är lat), rödbetor, lök, ägg och rökt lax.

Stek upp löken och potatisen, tärna laxen och släng i den sist. Stek ägg och ös på med rödbetor så har du en underbar laxpytt!
Citera
2006-08-14, 22:51
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teps
Jo men jag gillar bacon eftersom det är så salt.
Men har du nått tips på att få skinka lika gott som bacon ?
Åh, ingen aning. Jag äter inte mycket bacon för att det är så fett.
Citera
2006-08-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
Har för mig att de fanns en sådan tråd förrut men hittade inte på den så tänkte jag skulle starta upp en ny.
Du hade för dig rätt. Realistiska matlagningtips för ungkarlar & studenter
Citera
2006-08-15, 00:03
Medlem
LittleDaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenickie
Du hade för dig rätt. Realistiska matlagningtips för ungkarlar & studenter

ooh great.. tackar o bockar.. u made my day
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera