2024-06-04, 12:33
Medlem
Jag har varit i kontakt med polisen i Västerås dels om missförhållanden hos västerås sjukhus, där en person inte får adekat vård ( Se tidigare trådar: (FB) Västerås Hjärtmottagning hindrar patient från vård av hjärt infarkt (FB) Tolkning av ekg)

Under samma tid har det varit inbrott i mitt hem och en person som kommit hem till mig med kniv för att ge sig på mig när jag varit själv. Jag filmade personen och där mannen säger att han ska ta konsekvänserna etc, men polisen står bara och kollar på och gör inget.

Sedan har polisen i Västerås stannat mig i min bil 5 gånger under senaste året för körkorts kontroll( Vilket dem faktiskt har rätt till), men sen ska dem ha mig att blåsa utan antydan på fyllekörning, när jag påpekar det här blir polisen aggresiv och vill typ slåss. Dem har känt till att jag befunnit mig i sårbart läge och hjärtproblematik.

Jag har efter det gjort anmälan till jo som ligger där mot polisen då det i mina ögon är trakaserier och polis brutalitet från polisen sida.

Vad tror ni som har kännedom om polisen i Västerås att det beror på? Är dem helt korrupta eller?
Senast redigerad av bobbyfischer97 2024-06-04 kl. 12:38.
2024-06-04, 12:44
Medlem
Riddarhusets avatar
Korrupt?
Jag förstår inte på vilket sätt det skulle kunna vara korruption.
Det betyder ju att polisen skulle utnyttja sin offentliga ställning för att uppnå otillbörlig vinning för sig själv?
Vad skulle denna vinning vara i så fall menar du?
2024-06-04, 13:58
Medlem
Clint Ruins avatar
Hade inte du avlidit av hjärtinfarkt den 13/5?
2024-06-04, 14:15
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbyfischer97
Jag har varit i kontakt med polisen i Västerås dels om missförhållanden hos västerås sjukhus, där en person inte får adekat vård ( Se tidigare trådar: (FB) Västerås Hjärtmottagning hindrar patient från vård av hjärt infarkt (FB) Tolkning av ekg)

Under samma tid har det varit inbrott i mitt hem och en person som kommit hem till mig med kniv för att ge sig på mig när jag varit själv. Jag filmade personen och där mannen säger att han ska ta konsekvänserna etc, men polisen står bara och kollar på och gör inget.

Sedan har polisen i Västerås stannat mig i min bil 5 gånger under senaste året för körkorts kontroll( Vilket dem faktiskt har rätt till), men sen ska dem ha mig att blåsa utan antydan på fyllekörning, när jag påpekar det här blir polisen aggresiv och vill typ slåss. Dem har känt till att jag befunnit mig i sårbart läge och hjärtproblematik.

Jag har efter det gjort anmälan till jo som ligger där mot polisen då det i mina ögon är trakaserier och polis brutalitet från polisen sida.

Vad tror ni som har kännedom om polisen i Västerås att det beror på? Är dem helt korrupta eller?

Du låter som en äkta rättshaverist
2024-06-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Hade inte du avlidit av hjärtinfarkt den 13/5?
:,(
Senast redigerad av bobbyfischer97 2024-06-04 kl. 17:54.
2024-06-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbyfischer97

Du verkar inte vara frisk...hallucinerar. Jag jobbar inom hjärtsjukvården som ssk och kollade in din andra tråd gällande ekg:et och ischemi. Den där ekgremsan ser ut som en SVT episod. Först sinus med pvåg, som sedan går över till "fladdrigt" men så ser ett snabbt supraventrikulär takykardi ut. Har du haft flera liknande episoder? Lider du av hjärtklappningar? Knarkar du? Super mycket? Har de satt in dig på betablockad?

Det är inget 12-avledningsekg. Jag ser inga negativa tvågor, bara en del störningar. Dessutom är din ekgremsa enbart via en avledning och det är AvL. Hög puls kan dock ge st-sänkningar som inte alltid innebär ischemi.
Senast redigerad av Lofiboy 2024-06-04 kl. 19:18.
2024-06-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Du verkar inte vara frisk...hallucinerar. Jag jobbar inom hjärtsjukvården som ssk och kollade in din andra tråd gällande ekg:et och ischemi. Den där ekgremsan ser ut som en SVT episod. Först sinus med pvåg, som sedan går över till "fladdrigt" men så ser ett snabbt supraventrikulär takykardi ut. Har du haft flera liknande episoder? Lider du av hjärtklappningar? Knarkar du? Super mycket? Har de satt in dig på betablockad?

Det är inget 12-avledningsekg. Jag ser inga negativa tvågor, bara en del störningar. Dessutom är din ekgremsa enbart via en avledning och det är AvL. Hög puls kan dock ge st-sänkningar som inte alltid innebär ischemi.
Inte frisk? Här är en artikel från svt som belyser problemet https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/fler-poliser-loste-inte-fler-brott. Resultatet av polisens arbete med att förebygga brott försämrades förra året 2023, visar polisens årsredovisning. Att utreda och lagföra brott ligger på samma nivå – trots att antalet poliser ökade med nästan 2 500. Är det inte då bättre att insatserna går till vård och sjukvård och där det finns större behov. Så människor får hjälp och utredning när dem är behov av vård för hjärtinfarkt och lider med daglig bröst smärta?
2024-06-05, 17:59
Medlem
Polisen i Västerås menar på att dem vill ha en svensk george floyd dem står bokstavligen på och kollar medans en person blir hindrad för vård av förmaksfladder med flera riskfaktorer och hög puls över 150, dem vill att han sak få en stroke. Polisen känner till det och stöttar agerandet. Får polisen en chans på någon som är minoritet tar dem den Funktionsnedsättning, etnicitet, kön etc. Polisen i Stockholm känner också till situationen och att mannen besökt södersjukhuset för akut vård och sedan blivit remiterad två gånger till sjukhuset i Västerås som inte vill ge adekvat vård. Läkaren som har haft patienten och nekat remisserna heter J"ha"na S"nds"trm
Senast redigerad av bobbyfischer97 2024-06-05 kl. 18:32.
2024-06-05, 18:56
Moderator
Pentyls avatar
Robert James har ibland lite för mycket att säga på en gång och det blir lite blandad sallad av det hela, och ganska svårt för läsaren att finna de centrala punkterna i berättelsen eller frågeställningen.

Här verkar det handlar om två verksamheter, två olika tillsynsmyndigheter, flera obehagliga upplevelser, allt väldigt ihopblandat när trådstartaren både försöker klaga de officiella vägarna och ännu mer i denna trådstart. För vår del är det mer av ett blogginlägg och det är bättre om trådstartaren öppnar en sådan och skriver av sig där.

Tråd låst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in