2024-06-02, 09:13
Medlem
Beställde en vara på Amazon för ca 10 dagar sen. Några dagar efter beställningen stod det att paketet förmodligen kommit bort (your package may be lost) och att jag kunde ansöka om återbetalningen (refund) om några dagar. Sagt och gjort, efter några dagar ansökte jag om refund och fick då chatta med en bedåranda liten Amazon-pingla. Krediteringen till mitt konto kom någon dag senare. Men igår fick jag ett mejl om att varan trots allt kommit till mitt ombud. Och nu har jag varit och hämtat den.

Kan Amazon komma att debitera mig (igen) i efterhand? Eller går det på deras "goodwill-konto" (fast beso är väl snål?)? Utlovad leveranstid överskreds med råge.

Men det mest stötande var kanske att jag var ju tvungen att skaffa en ersättningsvara på annat håll så nu kommer jag stå med två produkter med samma funktion.

Det handlar om ett belopp som underskrider 500 kr.
Citera
2024-06-02, 09:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Jag har ingen större erfarenhet av Amazon, men killgissar på att det är lugnt att bara ignorera och gå vidare. Om det handlar om under 500 kr så borde inte Amazon bry sig nämnvärt.
Citera
2024-06-02, 09:34
Medlem
De kommer ej bry sig.
Brukar väl ha nån sån policy om din vara ej kmr fram inom x antal dar får du refund
Citera
2024-06-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag har ingen större erfarenhet av Amazon, men killgissar på att det är lugnt att bara ignorera och gå vidare. Om det handlar om under 500 kr så borde inte Amazon bry sig nämnvärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
De kommer ej bry sig.
Brukar väl ha nån sån policy om din vara ej kmr fram inom x antal dar får du refund

ok! tack för snabba feedbacks.

jag återkommer med uppdatering om något ändras i ärendet
Citera
2024-06-02, 10:19
Medlem
Varför hämtade TS ut varan?
Bedrägligt beteende. Du skulle naturligtvis ha kontaktat Amazon o frågat hur du skulle gå till väga.
Citera
2024-06-02, 19:58
Medlem
paerras avatar
Hade samma. En vara kom bort. Så säljaren på amazon skickade en ny.

Sen en dag så ramlade båda varor in. Betalade 3700kr för varan och fick 2.
Det har nu gått ca 1mån och jag har inte hört av dom än.

Kan påpeka att säljaren är företag från Italien och det var därifrån det skickades
Citera
2024-06-04, 19:51
Medlem
Om det var via amazon prime så har du rätt att behålla varan om den inte levererades på det utsatta datumet +1 till 2 dagar. Jag väntar ett paket som jag beställde med aamazon prime i onsdags, skulle levereras fredag. Inte fått ännu. Imorgon kan jag ansöka om refund. Skulle det komma fram så är paketet som sagt mitt och min refund.
Citera
2024-06-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Om det var via amazon prime så har du rätt att behålla varan om den inte levererades på det utsatta datumet +1 till 2 dagar. Jag väntar ett paket som jag beställde med aamazon prime i onsdags, skulle levereras fredag. Inte fått ännu. Imorgon kan jag ansöka om refund. Skulle det komma fram så är paketet som sagt mitt och min refund.

thats it. tack
Citera
2024-06-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat

thats it. tack

förövrigt kom mitt bort med postnord. hade beställt med prime. inom 24-48h leverans.
skickades med postnord efter 1 dag från tyskland. och sen kom aldrig ens fram. Det skulle ha skickats med airmee eller bring om det var express så de valde fel aktör. konstigt. och ännu konstigare att det aldrig exporterades ur tyskland enligt spårningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in