2024-06-01, 16:37
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Javisst håller jag med om att förstörelse av något som bringar glädje kan vara tråkigt men man ska fan inte fästa för mycket vid materiella ting. Speciellt inte sådana som idag bara är en turistattraktion som de flesta av oss aldrig tänker på. Om hela Louvre hade förstörts hade de flesta kanske gapat i en dag sedan återgått till sina liv för absolut inget hade förändrats egentligen. Dessa ting finns att skåda digitalt också om man så vill veta vad det handlade om.

Det är en helt annan sak att förstöra typ ett bibliotek som Alexandria där det fanns kunskap att bevara. Det var mer tragiskt än någon annan mångmiljonbeloppsmålning som bringar mest glädje till de som köper och säljer skiten.

det du menar är egentligen då att om en enskild indivd går in på ett museum och förstör en tavla är det inte hela världen, men när nästa aktivist går in och förstör nästa verk.. och nästa aktivist.. du förstår nog.
Att förstöra saker som går att ersätta är illa nog - Men när någon genom sin politiska aktivism förstör något som är oersättligt och känt över hela världen - då är det verkligen ett övertramp.

Jag anser att man inte får ha bacon i en carbonara tex.. är det då okej för mig att tex förstöra en gammal staty?
Citera
2024-06-01, 17:25
Medlem
Peace2023s avatar
Respektlöst.
Men det är respektlöst att förstöra vår och framtida generationers livsmiljö också. För att inte tala om djur och natur som får lida för människans egoism.
Citera
2024-06-01, 17:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Respektlöst.
Men det är respektlöst att förstöra vår och framtida generationers livsmiljö också. För att inte tala om djur och natur som får lida för människans egoism.

Det är mer än respektlöst, rent av kriminellt, hoppas hon får ett rejält straff.

Vad kan påföljden bli för den här dåren som förstört annans oersättliga egendom?
Citera
2024-06-01, 18:02
Medlem
Folketstempels avatar
Saker som detta visar att dissidenter oavsett åsikt de gömmer sig bakom, flat earth, klimat, sin svåger som mördade Palme, Hamas, judar vad som helst.

De är psykiskt handikappade, som autism samt med psykiska sjukdomar som hör i hop med det. Greta sa på tv att alla i Friday for future har autism och klär sig i samma färger så de ska fungera när de reser runt, , sa hon i samma svep jag hörde detta.

Högfungerande autism, de tältar för Hamas när de inte sabbar trafiken och kulturarv.

Men känns ingen med taskig klädsel och frisyrer. Nerds, geeks kallades de förr på komedifilm i USA. Men är de jag talar om i inlägget och efterblivna som ska få stryk så de lär sig rätt och fel som deras hjärnor inte förstår på annat sätt.
Citera
2024-06-01, 18:33
Citat:
Ursprungligen postat av Obehagligheten
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...et-tavla-greps

Är det bara jag som vill utlysa skottpengar på dessa ligister? Hoppas på hon åker på ett ordentligt skadestånd iaf!

Nej verkligen inte. Jag är så förbannad på
att media som har mest makt hela tiden ska jamsa med dessa helt uppenbara ryska och kinesiska påverkansoperationer. Hur kan de se igenom koranbränningarna men inte detta?! Det kommer ju från samma spinndoctors och har samma syfte; polarisering, hat och allra helst inbördeskrig.
En massa narcissistiskt störda människor som älskar att misshandla människor och kulturminnen med den självgoda undanflykten att de står för det goda och att offren är onda och förtjänar det.
Citera
2024-06-01, 18:34
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Saker som detta visar att dissidenter oavsett åsikt de gömmer sig bakom, flat earth, klimat, sin svåger som mördade Palme, Hamas, judar vad som helst.

De är psykiskt handikappade, som autism samt med psykiska sjukdomar som hör i hop med det. Greta sa på tv att alla i Friday for future har autism och klär sig i samma färger så de ska fungera när de reser runt, , sa hon i samma svep jag hörde detta.

Högfungerande autism, de tältar för Hamas när de inte sabbar trafiken och kulturarv.

Men känns ingen med taskig klädsel och frisyrer. Nerds, geeks kallades de förr på komedifilm i USA. Men är de jag talar om i inlägget och efterblivna som ska få stryk så de lär sig rätt och fel som deras hjärnor inte förstår på annat sätt.

Behöver inte basha alla med autism när de snarare har gemensamt narcissistisk personlighetsstörning, avsaknad av kritiskt tänkande och låg IQ.
Citera
2024-06-01, 18:37
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Behöver inte basha alla med autism när de snarare har gemensamt narcissistisk personlighetsstörning, avsaknad av kritiskt tänkande och låg IQ.
Nej, det gjorde jag inte. Men detta är en % av dem och skulle ljuga om det inte nämndes.
Citera
2024-06-01, 18:39
Citat:
Respektlöst.

Ja men då kan ju nån random clown komma och slå in alla dina rutor hemma imorgon. Det är respektlöst, precis som det är respektlöst att barn i Kongo tvingas arbeta som barnslavar för ditt mobil-batteri. Och vem som helst kan då gå och vandalisera vad de vill, hindra vem som helst komma till jobbet, gå och bränna ner Timbuktus studio, elda upp alla moderna konstnärers tavlor i alla ateljéer osv med hänvisning till ”Vi är respektlösa för att det här andra du kan läsa om i tidningen också är respektlöst”.
Citera
2024-06-01, 18:40
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Respektlöst.

Och din koppling till att förstöra ett månghundraårigt kulturarv, är vad då?
Citera
2024-06-01, 18:42
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Nej, det gjorde jag inte. Men detta är en % av dem och skulle ljuga om det inte nämndes.

Hur vanligt är autism i de grupperna egentligen? Och vidare, har dessa joppar ens autism eller är de bara curlade medelklasstonåringar som gått till BUP för vad som helst för att det är trendigt på TikTok med diagnoser? När jag såg en dokumentär om FFF såg jag iaf att typ alla pratade som typiska sektmedlemmar när de berättar om varför de gått med i Jehovas Vittnen, Guds barn osv. De kände sig helt lost och behövde en stark ledare att följa, kände att de ”kom hem” i FFF och svalde allt helt okritiskt.
Citera
2024-06-01, 18:42
Medlem
Citat:
Respektlöst.

Jo men sånt här agerade har nog snarare motsatt verkan. Fan får ju nästan lust att dumpa min dunk med spillolja i närmsta skogstjärn bara för att jävlas tebaks.
Citera
2024-06-01, 18:43
Medlem
Ja de här klimataktivisterna är nu på samma nivå som talibanerna i Afghanistan som förstörde urgamla jättebuddor. Monet tillhör det bästa av det västerländska kulturarvet vi har. Hoppas aktivisten får skadestånd på ett hundratal miljoner så att det inte finns en möjlighet att bli skuldfri i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in