• 3
  • 4
2024-06-01, 18:39
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Och hur ser du själv ut?
Antar att du dricker öl och grillar flintastek - för så gjorde pappa och han såg ut som en riktigkarl: ölmage och tunna armar. Och du ser likadan ut.
Pappa dog i förtid och det lär du också göra.

Men för att svara på tråden:
Både keso och kvarg är bra proteinkällor.
Kvarg är lättare att äta då det är snabbare att slänga i sig.
Keso är gott till det mesta, eller bara som det är
Känns som att du avsåg att svara på ett annat inlägg, hittar ingen koppling mellan ditt svar och vad jag skrev
Citera
2024-06-01, 21:43
Medlem
Vem0ths avatar
Naturell kvarg utan fusk med lite lingonsylt är så förbannat gott.

Köpte förut ofta Garants kvarg men den försvann från sortimentet och numera Twarog om jag hittar den.
Citera
2024-06-01, 23:26
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Kvarg innehåller konstiga sötningsmedel och "naturlig arom" mm dessutom mindre protein per 100g än keso ändå är det hype kring saken bland gymbros. Keso är naturligt inga konstigheter innehåller 14g protein per 100g inte 9,7% som kvarg. Keso innehåller också 4% fett vilket är bra såvida du inte står på en anabolakur.

Finns ingen logik att inte välja keso över kvarg förutom om dina gymbros är snurriga i huvudet varför har kvarg fått denna hype? Det innehåller mindre protein och är kemiskt bearbetat hur fan kan folk ens tro att det är hälsokost? Gott med sötningsmedel och mindre protein eller vad förklara er?
Spelar det roll? Protein som protein o bägge är vassle
Citera
2024-06-02, 01:37
Medlem
Kvarg är godare, och då menar jag naturell kvarg. Vem äter ens smaksatt kvarg? Med lite hackat äpple eller päron, kanel och kardemumma på och det är ett perfekt mellanmål.
Citera
2024-06-02, 09:22
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Lögn du ska inte rätta mig med felaktiga påståenden Vanilj Mild Kvarg 0,2% 9.7 gram protein per 100g Keso 14g protein per 100g var bara tyst du. Mättat fett är inga problem om du inte använder anabola. Finns t.o.m hälsofördelar med saken.

Varför jämför du Naturell Keso med Sötad Kvarg ditt jävla spärrmongo?

Gå och dö.
Citera
2024-06-02, 09:24
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Varför jämför du Naturell Keso med Sötad Kvarg ditt jävla spärrmongo?

Gå och dö.
Nyktra till istället för att självmordshetsa någon anonymt bakom datorskärm och tänk över ditt beteende. Dags att idka självkritik.
Citera
2024-06-02, 09:28
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Nyktra till istället för att självmordshetsa någon anonymt bakom datorskärm och tänk över ditt beteende. Dags att idka självkritik.

Dra ner på Keson så kanske din hjärna börjar fungera igen.
Citera
2024-06-02, 10:24
Medlem
Proteininnehållet är liknande och priset är mycket lägre för Kvarg. Sen upplever många att det är godare med Kvarg.

Klart Kvarg blivit populärt.
Citera
2024-06-02, 10:36
Medlem
Du förstår att det finns olika tillverkare av både kvarg och keso?

Jag köper kvarg med 11% protein för 25kr/kg

Billigaste keson i samma butik har 14% protein för 55kr/kg

Ganska enkelt val, jag tycker kvarg är godare och får mycket mer protein för pengarna, extra fett från keso behöver jag inte. Vassle/kasein shake är ännu billigare men som kvällsmål mättar kvarg bättre tycker jag.

Om vi nu strikt diskuterar livsmedel som extra proteinkälla utöver en övrigt ordnad kost.
Det är ju samma protein, dvs från mjölk. Så återstår ju att jämföra pris då.
Citera
2024-06-02, 11:07
Medlem
Eftersom majoriteten av människor är utvecklade som femåringar när det kommer till hur man äter. Allt man äter måste vara "gott", födoämnesersättning är inget som en femåringen behöver tänka på....
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in