2024-06-01, 03:01
Medlem
Citat:
Flera patruller larmades till Lindholmen på fredagskvällen. Flera boende hade ringt in om en misstänkt skottlossning, skriver polisen på sin hemsida. Polisen hittade flera tomhylsor och spärrade av området för brottsplatsundersökning.

Polisen har förhört vittnen och har inlett en förundersökning om försök till mord. På hemsidan skriver polisen att man kan kontakta polisen om man vet mer om händelsen.

Ingen skadad person har påträffats av polisen.
- GP.

knapphändig information. vem vet mer?
Citera
2024-06-01, 04:43
Medlem
fluff995s avatar
Från polisens hemsida:

Citat:
Polisen får flera samtal om misstänkt skottlossning på Lindholmen.

Flera patruller åker till adressen. Ingen skadad person påträffas. Däremot hittas tomhylsor och andra fynd av intresse för polisen. Avspärrningar upprättas och tekniker tillkallas för att genomföra en brottsplatsundersökning. Polisen hör även vittnen och arbetar på andra sätt med informationsinhämtning. En förundersökning gällande försök till mord har inletts.

https://polisen.se/aktuellt/polisens...=G%C3%B6teborg

Gissar väl på att det är ett bostadsområde i Lindholmen iaf, utifrån beskrivningen. Tror inte det är den äldre bebyggelsen runt slottsberget - där brukar det vara lugnt. Men man vet aldrig.
Spontant tänker jag någon adress längs lindholmsallén. Brukar vara rätt struligt runt campus Lindholmen pga alla bruschor som går gymnasiet där. Kan kanske dragit till sig något ikväll?
Hoppas jetsettarna som skaffat lägenhet i Karlatornet känner sig nöjda med sitt köp...
Citera
2024-06-01, 08:25
Medlem
fluff995s avatar
Uppdaterad artikel från GP. Minst två personer misstänks inblandade, varav en blödandes från ansiktet.

Citat:
...
Det rör sig om fem eller sex avfyrade skott, dock inte i rak följd, enligt vittnesmålen uppger polisen.
...
Ingen är i nuläget gripen för skottlossningen på Lindholmen och polisen arbetar utifrån att minst två personer ska vara inblandade. En av dem ska enligt vittnesmål blöda från ansiktet.

– Det är minst två som är inblandade, varav en som vi tror är skottskadad och blöder från ansiktet.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/s...f-68da798f3132
Citera
2024-06-01, 08:40
Medlem
fluff995s avatar
Polisen vill nu ha tips från sjukhusen, står det i artikeln.

Vilket fick mig att tänka på en halvt off topic-fråga: Tror ni gängen har tillgång till "underground"-läkare, typ privata vårdmottagningar som drivs av nån skum klansläkting? Där man kanske har utrustning och kompetens att hantera även stick/skottskador? Väldigt Hollywood, men det skulle ju gynna gängen en hel del att inte behöva besöka sjukhusen. Enklare skador borde de väl i alla fall kunna ordna på detta vis? Man har ju hört en hel del om skumma vårdcentraler genom åren.
Citera
2024-06-01, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Polisen vill nu ha tips från sjukhusen, står det i artikeln.

Vilket fick mig att tänka på en halvt off topic-fråga: Tror ni gängen har tillgång till "underground"-läkare, typ privata vårdmottagningar som drivs av nån skum klansläkting? Där man kanske har utrustning och kompetens att hantera även stick/skottskador? Väldigt Hollywood, men det skulle ju gynna gängen en hel del att inte behöva besöka sjukhusen. Enklare skador borde de väl i alla fall kunna ordna på detta vis? Man har ju hört en hel del om skumma vårdcentraler genom åren.
Säkerligen. Vet det finns i större städer så som NYC t ex. Advokater, poliser, åklagare, politiker och alla andra yrkesgrupper är ju korrumperade av dessa gäng, så givetvis också läkare.
Citera
2024-06-01, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Säkerligen. Vet det finns i större städer så som NYC t ex. Advokater, poliser, åklagare, politiker och alla andra yrkesgrupper är ju korrumperade av dessa gäng, så givetvis också läkare.

Var väl en läkare i Sverige som hade fastnat i klorna av ett kriminellt nätverk efter några roliga sommar veckor som tog hand om kriminella som blivit knivhuggna och vågade inte säga nej då dessa personer hotade honom med att det skulle nå hans chefer om det. Ska se om jag kan hitta artiklarna om detta.

Edit: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...itt-vardagsrum

Läkaren: Sydde kriminella i mitt vardagsrum

Karl arbetade som läkare på en vårdcentral, men bakom den vita rocken dolde sig ett dubbelliv.

”De ställde ju upp med knark till mig”
Senast redigerad av r4d4rUnleash 2024-06-01 kl. 10:39.
Citera
2024-06-01, 10:58
Medlem
Kan tänka mig att det är nere vid Backateatern och Lindholmens gymnasium, där finns det stora parkeringsytor som en del gäng hänger med sina bilar på kvällarna.
Citera
2024-06-03, 21:11
Medlem
Raljerameras avatar
Som vanligt var media ute och cyklade. Var ju inte alls på Lindholmen utan i Lunbyhamnen. Utanför Lundby Hamngatan 20
Citera
2024-06-03, 22:31
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raljeramera
Som vanligt var media ute och cyklade. Var ju inte alls på Lindholmen utan i Lunbyhamnen. Utanför Lundby Hamngatan 20

Jaha, där ligger Shaolin kulturcenter. Kineser. De verkar mest vifta med pinnar, slåss de också?
Citera
2025-03-14, 14:38
Medlem
Inget nytt om detta? Tystnadskulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här