2024-06-01, 00:49
Medlem
midvintermorkers avatar
Samhällets moraliska förfall ser ut att fortsätta. Nu har HD kommit fram till att hot med en påslagen vinkelslip i ansiktshöjd inte är att anses som grovt.

Vad är grovt kan man fråga sig?

På riktigt, var drar det s.k. "moderna samhället" gränsen?? Är det när vi våldför oss på barn på öppen gata? Eller vänta... det kanske är att räkna som en mänsklig rättighet numera!?

Är domarna fulla på jobbet eller vad är det som händer??

Denna skit är sådant som får en att vilja placera alla jävla drönarbin på Östermalm längst fram i leden när kriget kommer.

Vad har vi domstolarna till om de inte ens klarar av att upprätthålla grundläggande moral? Eller är det politikerna som har stuvat om i lagarna så pass att det som förr var helt uppenbart fel nu helt plötsligt är rätt?

Diskutera fritt!

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...nte-olaga-hot/

https://www.molndalsposten.se/nyhete...a-03da06783c15

Obs: Jag personligen ifrågasätter inte institutionernas legitimitet utan endast de som just nu bär lön därifrån. Verkar vara ett jävla samhällsomstörtande pack.
Senast redigerad av midvintermorker 2024-06-01 kl. 01:20.
Citera
2024-06-01, 01:39
Har de kommit fram till det du säger, eller har de kommit fram till att det inte var grovt i just den specifika situationen?
Citera
2024-06-01, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har de kommit fram till det du säger, eller har de kommit fram till att det inte var grovt i just den specifika situationen?
Blev attackerad av en man med kniv fick blodvite i försvar. Det blev grovt misshandel kanske lite olika i länen.
Citera
2024-06-01, 02:41
Medlem
Hm jag kan förstå poängen. Men en vinkelslip kan orsaka mycket skada väldigt fort. En gaffel i ansikts höjd hade jag dödat dig med ett hugg i halsen och dragit av strupen+ eventuell puls order. Måste va en Makita
Citera
2024-06-01, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zazzo
Blev attackerad av en man med kniv fick blodvite i försvar. Det blev grovt misshandel kanske lite olika i länen.

Vart högg han någonstans
Citera
2024-06-01, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GroggNazisten
Vart högg han någonstans
Handen axel hade mitt barn med mig.
Citera
2024-06-01, 07:42
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Samhällets moraliska förfall ser ut att fortsätta. Nu har HD kommit fram till att hot med en påslagen vinkelslip i ansiktshöjd inte är att anses som grovt.

Vad är grovt kan man fråga sig?

På riktigt, var drar det s.k. "moderna samhället" gränsen?? Är det när vi våldför oss på barn på öppen gata? Eller vänta... det kanske är att räkna som en mänsklig rättighet numera!?

Är domarna fulla på jobbet eller vad är det som händer??

Denna skit är sådant som får en att vilja placera alla jävla drönarbin på Östermalm längst fram i leden när kriget kommer.

Vad har vi domstolarna till om de inte ens klarar av att upprätthålla grundläggande moral? Eller är det politikerna som har stuvat om i lagarna så pass att det som förr var helt uppenbart fel nu helt plötsligt är rätt?

Diskutera fritt!

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...nte-olaga-hot/

https://www.molndalsposten.se/nyhete...a-03da06783c15

Obs: Jag personligen ifrågasätter inte institutionernas legitimitet utan endast de som just nu bär lön därifrån. Verkar vara ett jävla samhällsomstörtande pack.
Svårt att uttala sig om då dina länkar går till låsta artiklar.
Citera
2024-06-01, 08:37
Medlem
En vinkelslip är bland de mest kraftfulla verktygen som finns, de mindre kan snabbt förorsaka stora skador på en person, en stor vinkelslip kan enkelt kapa av huvudet på en människa. Brottet inte grovt?
Vad krävs då för att denna brottsrubricering skall vara uppfylld?
Citera
2024-06-02, 18:37
Medlem
blamages avatar
Det kanske har att göra med vilken etnicitet GM har. Kommer man från en icke-skidåkande nation finns det alltid förmildrande omständigheter. Speciellt om offret är av svensk härkomst.
Citera
2024-06-02, 20:01
Medlem
isgetens avatar
Det kanske var en sladdriven vinkelslip. Dom är lättare att undgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in