Citat:
Ursprungligen postat av
StonedMonkey
Jag har börjat slänga ner ett paket bacon i min kycklingsallad, rekommenderas starkt

Även om den serveras kall sen? Jag gillar att äta den kylskåpskall.
Citat:
Ursprungligen postat av
elmheden
Skölj kycklingen i kallt vatten för att tvätta av den, gör större skillnad än man tror.
Bacon som tipset ovan stödjer jag till fullo. Kapris är också gott. Och en liten droppe flytande honung skulle kunna finna sin väg ner i den där såsen också. Sen skulle jag personligen bytt vinägern mot citron (zest och lite juice) men det är kanske en smaksak. Rödlöken skulle jag snabbt förvälla när den är hackad, tycker rå lök tar över för mycket.
Varför ska jag skölja kycklingen och vad för det för skillnad?
Säkert gott att ha i honung antar inte den som flyter utan äkta vara?
En hackad rödlök är ingenting i denna rätt gällande resten av sakerna som ska i har funderat på om jag borde steka med skivad gul lök tillsammans med kycklingen senaste gången för att få mer löksmak.
Vitvinsvinger är mumma för skälen och hjärtat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jungman-Jansson
Skippa pastan, pastasallad är vidrigt.
Fetaost är alldeles för salt och smakfyllt att använda i större mängder, 2-3 små tärningar max per sallad, men byt hellre ut mot en riktig ost.
Dressing är helt onödigt, det som ska ge smak i sallad är proteinet, eventuella inlagda grönsaker och möjligen ett stänk peppar.
Du behöver mer grönsaker ex. rädisor/rättika, någon form av strimlade salladsblad eller kål, möjligen någon mer inlagd grönsak (eller majs om du är lagd åt det hållet.)
Frukt fungerar också bra med kyckling, typ ananas eller vindruvor, balansera sötman med en blåmögelost eller nått.
Skruvad pasta är billigt och gott och passar varför ska jag kasta den?
Det måste va en smaksak älskar fetaost den är inte alldeles för salt utan lyfter rätten perfekt.
Mm någon form av sallad kanske jag borde kasta i funderar på vilken bara?